کد خبر: 665207
تاریخ انتشار :

معاون رئیسی: فتنه‌ اخیر فرهنگی بود

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این بار فتنه‌های فارغ از رنگ و بوی سیاسی و اقتصادی، مسائل فرهنگی را نشانه گرفته بود، گفت: استکبار جهانی خواستار یک دست شدن نظام فرهنگی دنیا است اما مهاجمین باید بدانند یارای پیروزی بر باورهای مذهبی مردم ایران را ندارند.

معاون رئیسی: فتنه‌ اخیر فرهنگی بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در شورای ترویج فرهنگ ایثار در کرج، ضمن گرامیداشت ایام، گفت: تلاش گسترده ای از سوی دشمنان خارجی اتفاق افتاد در به صحنه آوردن برخی از نسل جدید کشور برای مقابله با مبانی و معارف انقلاب اسلامی، جنس این اتفاقات با فتنه‌های پیش از آن این بود که در گذشته شعارهای سیاسی و اقتصادی را شاهد بودیم اما این‌بار فتنه فرهنگی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه آن چیزی که مورد هدف قرار داشت مبانی دینی و باورهای مذهبی مردم بود، ادامه داد: این جریانی که به دنبال حذف تمدن ایران اسلامی ما در صحنه جهانی است که چند صد سال است پیگیر آن است، امروز هم با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای جهانی و همه قدرت جنگ نرم اعم از ماهواره، اینترنت، شبکه‌های فیلم و سریال ووو خواستار ایجاد نوعی یکپارچه سازی فرهنگی در صحن جهان هستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه باورهای دینی و مذهبی کشور ما پررنگ‌تر از دیگر کشورها است، اضافه کرد: همیشه مهاجمین کشور مغلوب اعتقادات فرهنگی مذهبی ما شده‌اند.

دهه هشتادی‌ها پاسخ مهاجمین را می‌دهند

معاون رییس جمهور بیان کرد: مهاجمین توسط همین نسل جوان و دهه هشتادی‌ها مغلوب خواهند شد،سرود سلام فرمانده در ابتدای سال یک حرکت جهانی را رقم زد که نشانه نگاه ویژه و مستقیم صاحب الزمان (عج) است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا چراغ راهنما هستند که باید به جامعه معرفی می‌شد، اضافه کرد: ما هم کمکاری‌هایی داشته‌ایم، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر تلاش شود، برای هر قومیت و صنوفی شهید و الگوی خود آن صنف و گروه سنی معرفی شوند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این منظور است که مسائل و موارد مربوط و حائز اهمیت حوزه ایثار و شهادت، شناسایی و معرفی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله ایثار و شهادت با همکاری و حمایت همه دست‌اندرکاران به نتیجه خواهد رسید، اضافه کرد: شرایط در دولت سیزدهم برای ارائه خدمات به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم است.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری ۵۷۰۰ نفر در البرز را فاقد مسکن برشمرد، اضافه کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن استان برخی از این افراد در استان مبدا خدمات مسکن دریافت کردند.

روند اخذ مسکن برای خانواده ایثارگران و جانبازان

این مقام مسؤول با بیان اینکه ارائه خدمات برای این قشر از جمله پرداخت وام و امتیاز خرید مسکن انجام شده است، افزود: خدمات مسکن برای خود ایثارگر تعریف شده است، اما امروز مسئله فرزند این گروه است. طبق قانون فرزند جانباز ۲۵ درصد خدماتی دریافت نمی‌کند و نباید انتظار وجود داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳ هزار نفر تسهیلات وزمین اخذ نکردند، اضافه کرد: در گذشته تفاهمی میان بنیاد شهید و استانداری در راستای احداث ۳ هزار مسکن وجود دارد که تا کنون ابتر مانده است. پروژه سیاهکلاهان که هزار و ۱۵۶ واحد است که اگر به نتیجه برسد بخشی از این تعهد اجرایی می‌شود.

وی در خصوص گلزارهای استان البرز، ادامه داد: ۱۵۸ گلزار ساماندهی شده است، امامزاده محمد (ع) و امام‌زاده عبدالله (ع) با تخصیص اعتبارات ملی در دست اقدام است.

شرایط برای جذب دولتی خانواده ایثارگران وجود ندارد

این مقام مسؤول با اشاره به اشتغال و کارآفرینی ۳۱۸۰ نفر در سامانه درخواست اشتغال استان البرز ثبت نام کردند، اضافه کرد: این آمار به صورت شهرستانی در ظرفیت‌های اقتصادی جذب صورت بگیرد، شرایط برای جذب دولتی وجود ندارد.

وی در ادامه به سایر آمار و ارقام رسیدگی به مطالبات ایثارگران طبق قانون، افزود: در بحث درمان سالانه با افزایش مبالغ و پرداختی‌ها مواجه هستیم، در این میان ۷۰۰ میلیارد برای پرداخت بدهی‌های حوزه درمان به این مجموعه تخصیص یافته است.

وی در ادامه به توسعه مرکز جامع توانبخشی و جابه‌جایی خانه ایثار اشاره کرد و ادامه داد: بعید است یا ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری تمام پروژه‌های این حوزه البرز به نتیجه برسد، توصیه داریم در سفر دوم رییس جمهور بودجه بیشتری تصویب شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها