کد خبر: 666206
تاریخ انتشار :

بسیجیان با لباس شاخص و مشخص و نه لباس شخصی در مقابله با اغتشاشات حضور یافته اند

ایسنا: فرمانده سپاه عاشورا گفت: دشمن با ابزارهای تبلیغی سعی دارد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی و جوانان امروز ایران به باد فراموشی سپرده شود.

بسیجیان با لباس شاخص و مشخص و نه لباس شخصی در مقابله با اغتشاشات حضور یافته اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز پنجشنبه، ۲۶ آبان ماه در نشست خبری، با بیان این‌که بسیجیان با لباس شاخص و مشخص و نه لباس شخصی در مقابله با اغتشاشات حضور یافته و در غیراین صورت احتمال سوءاستفاده وجود دارد، گفت: افرادی که در اغتشاشات حضور دارند، مردم خودمان هستند که فریب خورده‌اند و ما به آن‌ها به دیده برادر و خواهر خود و حتی پدرانه نگاه می‌کنیم.

 وی در خصوص برخوردهای بسیجیان با اغتشاشات روزهای گذشته، افزود: گاه شاهد توهین اغتشاشگران به بسیجیان و نیروهای امنیتی هستیم. اغتشاش به معنای اعتراض نیست بلکه کارهای اغتشاشگران نشان می‌دهد که برای کشتن، تخریب اموال عمومی و ... آمده‌اند و باید برای تامین امنیت مردم شهر با آن‌ها مقابله شود. طی اغتشاشات ۵۰ روز گذشته در تبریز ۷۳ نفر از بسیجیان با انواع سلاح‌های سرد مصدوم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کل دستگیری‌های سپاه در تبریز طی ۵۰ روز گذشته برابر ۶۰۰ نفر بوده که الان همه آن‌ها تحویل دادگستری و یا نیروی انتظامی شده‌اند.

عباسقلیزاده گفت: روز گذشته دانشجویان دانشگاه آزاد با عبور از درب دانشگاه وارد اتوبان شده و آن را بسته بودند که تعدادی در راستای آرام سازی موقعیت، دستگیر شده بودند اما اکنون آزاد شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که سپاه هر کسی را که دستگیر کند تحویل دستگاه قضایی می‌دهد، گفت: دشمن با ابزارهای تبلیغی سعی دارد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی و جوانان امروز ایران را به باد فراموشی بسپارد. دنیای امروز، دنیای تبلیغات است و اگر بتوانیم نقاط ضعف و قوتمان را خودمان بیان کنیم، جوانان ما متوجه فتنه انگیزی دشمن می‌شوند.

وی افزود: ما باید عملکرد کسانی که ادعای حقوق بشر می‌کنند را بررسی کنیم. باید آزادی در کشور خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم و ببینیم که نحوه برخورد با بانوان در ایران و سایر کشورها چگونه است. با بررسی این موارد می‌توان گفت که قطعا آزادی در ایران بهتر از سایر کشورها است و متاسفانه تبلیغات دشمن بر روی احساسات پاک جوانان ما اثر منفی گذاشته و آن‌ها را با اطلاعات غلط تحریک می‌کنند.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: آمریکا که ادعای حقوق بشر می‌کند چرا داعش را ایجاد کرده و موجب ویرانی در سوریه و هیروشیما و راه اندازی جنگ جهانی اول و دوم با کشتار بیش از ۱۲۰ میلیون نفر شده است. ما موظف هستیم تا چهره واقعی اشرار و گروهک‌های تروریستی را برای مردم روشن و تبیین کنیم. روز گذشته نیز همین اشرار بودند که مردم و نیروهای امنیتی را در ایذه مورد هدف قرار دادند و قطعا اگر یک روز میدان پیدا کنند به مردم رحم نخواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که خبری از وجدانیت و انسانیت در اشرار روزهای گذشته نیست، گفت: این اشرار حتی به کسانی که فریب تبلیغات فضای مجازی را خورده و علیه امنیت جامعه اقدام می‌کنند هم رحم نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که در برقراری امنیت امروز همه مردم باید احساس مسئولیت کنند، گفت: قطعا ما در داخل کشور، نقاط ضعفی داریم‌ و این ضعف‌ها محفلی برای سواری بیگانگان شده است. وجود این ضعف‌ها دو علت دارد. از جمله این‌که نمایندگان مردم به وظایفشان عمل نمی‌کنند و نمی‌توان از آن‌ها انتقاد کرد و هم‌چنین در زمینه مطالبه گری از کسانی که رای به آن‌ها داده شده نیز وجود ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: وقتی هنوز یک روستا، آب ندارد این قصور مربوط به مسئولان می‌شود و نه دشمنان پس باید این مشکل را خودمان حل کنیم تا ابزاری برای فتنه انگیزی خارجی‌ها نباشد.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: بسیج پیشقراول تمامی عرصه‌های انقلاب بوده است و بسیج، کلمه‌ای مقدس است که امام(ره) نیز انقلاب را با این تفکر پایه ریزی کرد.

وی افزود: یک بسیجی فردی است که مانند امیرالمؤمنین(ع) همه هستی خود را فدای اسلام و انقلاب می‌کند و بسیج هر جایی که تهدید انسانیت و مظلومیتی وجود داشته باشد، پای کار بوده و در مقابل ظالم ایستاده و از حق مظلوم دفاع می‌کند.

عباسقلی‌زاده افزود: بسیج همواره در مقابل فتنه و توطئه علیه انقلاب پای کار بوده و گروه‌های جهادی در بحث محرومیت زدایی و آبرسانی پیشگام هستند.

بر اساس این گزارش، بالغ بر ۱۱۲۴ برنامه برای هفته بسیج در آذربایجان شرقی طراحی شده که ۴۵ برنامه آن شاخص هستند. از جمله این برنامه‌ها، استماع زنده بیانات رهبر معظم انقلاب، رزمایش اقتدار، افتتاح ۱۹ خانه محروم، توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی، ویزیت رایگان در مراکز درمانی و پزشکی بسیج، برگزاری رویداد تولید محتوای فضای مجازی، مراسم حمل پرچم جمهوری اسلامی برای حمایت تیم ملی فوتبال، رونمایی از محصولات فناوری‌ بسیج، ۱۲۰ یادواره شهدا هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها