کد خبر: 667984
تاریخ انتشار :

رقیب انتخاباتی مهم اردوغان به ۲ سال زندان محکوم شد

​امام اوغلو در هیچ جلسه محاکمه یا صدور حکم شرکت نکرد و انتظار می رود که علیه این حکم درخواست تجدید نظر دهد. درخواست تجدیدنظر به او اجازه می‌دهد تا در این مدت در سمت خود باقی بماند، اما در حالی که کشور به سمت انتخابات پیش می‌رود، او تا یک سال و نیم در کشاکش دادگاه خواهد بود.

رقیب انتخاباتی مهم اردوغان به ۲ سال زندان محکوم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گاردین نوشت: دادگاهی در ترکیه شهردار استانبول را به بیش از دو سال زندان محکوم کرده و او را از حضور در فعالیت سیاسی منع کرده است. حامیان آقای شهردار اما می گویند که این حکم، تلاشی با انگیزه سیاسی برای به حاشیه راندن او به عنوان رقیب مهم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است.

به گزارش «انتخاب»؛ اکرم امام اوغلو سه سال پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی به دلیل احمق خواندن اعضای شورای عالی انتخابات ترکیه به دو سال و هفت ماه و 15 روز زندان محکوم شد.

امام اوغلو در هیچ جلسه محاکمه یا صدور حکم شرکت نکرد و انتظار می رود که علیه این حکم درخواست تجدید نظر دهد. درخواست تجدیدنظر به او اجازه می‌دهد تا در این مدت در سمت خود باقی بماند، اما در حالی که کشور به سمت انتخابات پیش می‌رود، او تا یک سال و نیم در کشاکش دادگاه خواهد بود.

این حکم نشان دهنده آخرین گام در سرکوب چهره های کلیدی حزب جمهوری خلق (CHP)، رقیب اصلی اردوغان در انتخابات است که انتظار می رود ظرف شش ماه آینده برگزار شود. در اوایل سال جاری، کنعان کفتانجی اوغلو، رئیس شاخه CHP استانبول، به اتهام توهین به جمهوری ترکیه و اردوغان، از فعالیت سیاسی محروم و به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

دفتر شهردار کمی قبل از صدور حکم امام اوغلو اعلام کرد: اراده 16 میلیون استانبولی در حال محاکمه است. آنها به دنبال محروم کردن شهردار استانبول از حقوق سیاسی خود هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها