کد خبر: 668415
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با ناصر ایمانی

«وامصیبتا» از کم‌اطلاعی مسئولان این دولت

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مسئولان دولتی دروغگو نیستند، اظهار کرد: حتما اطلاعات آنها کم است که چنین گزارش هایی را می دهند، در این صورت نیز باید گفت «وامصیبتا».

«وامصیبتا» از کم‌اطلاعی مسئولان این دولت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اوضاع اقتصادی کشور در یک وضعیت دوگانه قرار گرفته است، از یک سو دولت خیلی از میزان فروش نفت، بازگشت ارز به کشور و سایر اقدامات و تصمیمات اجرایی شده در این حوزه اظهار رضایت می کند، از طرفی مردم هر روز با چالش‌های جدیدی مواجه می شوند، از گران تر شدن کالاهای اساسی گرفته تا جهش قیمت مسکن و خودرو.

ناصر ایمانی در گفتگو با نامه نیوز درباره علت وجود دوگانگی بین تفسیر دولت و مردم از وضعیت کشور گفت: الان می توان 10 ها موضوع مهم اقتصادی را برشمرد که قرار بود دولت آنها را پیگیری کند اما معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا کردند. واقعا نکته بعدی آنکه مشخص نیست در دولت هماهنگی کافی بین معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد وجود دارد یا خیر. معتقدم هر کدام آنها روش خود را جلو می برند.

وی با بیان اینکه انسجام و هماهنگی بین اعضای تیم اقتصادی دولت و برنامه دقیق برای پیشبرد وضعیت اقتصادی کشور کم وجود دارد، افزود: آقای رئیس جمهور توجه کافی به وظیفه مهم ایجاد هماهنگی بین اعضای دولت ندارد. نکته دیگر آنکه معتقدم آقای رئیسی اشراف و شناخت کافی بر مدیران دولت از وزرا گرفته تا مدیران رده‌پایین ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وقتی رئیس کل بانک مرکزی در ابتدای دولت سیزدهم منصوب شد، واقعا این سئوال برایم مطرح شد که واقعا فرد ذی صلاح تر که سال ها سابقه مدیریت در بانک های کشور را داشته باشد آیا وجود نداشت؟ همین سئوال را می توان درباره بسیاری از مدیران و مسئولان این دولت مطرح کرد.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور را مدیریتی خواند و ادامه داد: اگر واقعا افراد با تجربه تر و کارآمدتری در جناح فکری آقای رئیسی وجود نداشتند، می توان انتصاب های صورت گرفته را در مسئولیت های کلان مدیریتی پذیرفت اما اگر وجود داشتند و در مسئولیت های مربوطه به کارگرفته نشدند، سئوال پیش می آید چرا؟

ایمانی با بیان اینکه آقای رئیسی دولت را با تورم 45 درصدی تحویل گرفت، ادامه داد: امکان نداشت که ظرف یک سال و نیم تورم تک رقمی شود اما امروز نرخ تورم همان میزان ماند به علاوه آنکه دولت برای کنترل تورم رکود زیاد را پذیرفت. حال این سئوال پیش می آید که این وضعیت آیا می تواند ادامه پیدا کند؟ معتقدم درباره امکان ادامه این وضیت باید تردید کرد.

وی با اشاره به گزارش های مدیران دولت به مردم ادامه داد: من واقعا از این گزارش ها تعجب می کنم چون دو حالت بیشتر وجود ندارد، یا آنها اطلاع ندارند یا اگر اطلاع دارند باید واقعیت را به مردم اعلام کنند. مثلا سخنگوی دولت گفت «بعد از حذف ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی به کشور کمتر شد چون جراحی اقتصادی جلوی ریخت و پاش ارزی را گرفت»، حال آنکه علت این اتفاق به افزایش قیمت کالاهای اساسی و کاهش قدرت خرید مردم بر می گردد. به عبارت دیگر مردم نتوانستند کالاهای اساسی را بخرند که واردات کمتری انجام شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مسئولان دولتی دروغگو نیستند، اظهار کرد: حتما اطلاعات آنها کم است که چنین گزارش هایی را می دهند، در این صورت نیز باید گفت «وامصیبتا».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها