کد خبر: 668836
تاریخ انتشار :

خواب جدید روس‌ها برای برجام

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌‎وگویی بر ضرورت احیای توافق هسته‌ای تاکید کرده و نسبت به اتخاذ رویکردهای قهری برای حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران هشدار داد.

خواب جدید روس‌ها برای برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه خبری اردوپوینت،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌‎وگو با خبرگزارس اسپوتنیک گفت: برجام [توافق هسته‌ای] هیچ جایگزین معقولی ندارد.

لاوروف ادامه داد: ما بررسی پلان B [نقشه دوم] یا هر گزینه غیرقابل قبول دیگری را غیرمسئولانه می‌دانیم. رو کردن به این [گزینه‌ها] موجب گسترش تنش‌ها، رقابت تسلیحاتی و درگیری همگانی با پیامدهایی بازگشت‌ناپذیر می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که این کشور برای عادی‌سازی بلندمدت وضعیت پیرامون ایران، پیش‌تر ابتکاری برای امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس ارائه کرده بود که در حال حاضر از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه روسیه درباره اهمیت احیای برجام در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات احیای این توافق در وین که از مارس 2021 آغاز شد، با باقی ماندن برخی مسائل حل‌نشده، دچار وقفه شده و نتایج ملموسی به دنبال نداشته است.

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، چهارشنبه پس از سفر به عمان و دیدار با مقامات این کشور که یکی از کشورهای میانجی منطقه در زمینه تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای بوده است، درباره نتایج سفرش گفت: در دیدار با مقامات عمان ما تاکید کردیم که ما مذاکره برای مذاکره نکردیم، ماه‌ها مذاکره انجام شد، برای رسیدن به توافق تاکید بر این کردیم که پنجره رسیدن به توافق از سوی ایران همیشه باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است و اگر طرف‌های مقابل به ویژه آمریکایی‌ها دست از ریاکاری برندارند و غربی‌ها واقع بینانه برخورد نکنند معلوم نیست پنجره‌ای که امروز باز است فردا هم باز بماند.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه امیدوارم طرف‌های غربی از رفتارهای ریاکارانه فاصله بگیرند و مذاکراتی که ماه‌ها به طول انجامیده به نتیجه برسد، به نحوی که همه طرف‌ها از آن نفع ببرند، خاطرنشان کرد: ما دست بسته هم نیستیم و در صورتی که غربی‌ها بخواهند رفتارهای ریاکارانه و مداخله جویانه خود را ادامه دهند ما در مسیر برنامه دیگری حرکت خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها