کد خبر: 670414
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمد مهاجری

آمارسازی‌ها دولت را با سر به زمین خواهد زد

یک فعال مطبوعاتی گفت: برخی مسئولان دولت اصلا حاضر نیستند بپذیرند اطلاعات داده شده به آنها اشکال دارد چون فکر می کنند شهر در امن و امان است و همه چیز دارد خوب پیش می رود.

آمارسازی‌ها دولت را با سر به زمین خواهد زد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سیدابراهیم رئیسی این روزها آمارهایی می دهد که همه حیران می مانند؛ از کاهش تورم می گوید و تحقق ایجاد یک میلیون شغل در سال، حال آنکه آثار این اتفاقات را مردم حس نمی کنند.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره آمارهای رویایی رئیس جمهور از وضعیت کشور گفت: گاهی اوقات مدیران دوست دارند حرف های خوب بشنوند و این سیگنال را به مجموعه های زیردست خودشان مخابره می کنند، آنها هم برای خوشایند مقامات بالادستی این نوع اطلاعات را فقط گزارش می دهند.

وی افزود: نمی خواهم بگویم گزارش هایی که تحویل رئیس جمهور می شود دروغ است بلکه معتقدم اگر گزارش دروغ باشد بالاخره روزی افشا می شود و مسئولان مربوطه در تصمیمات شان تجدیدنظر می کنند اما وقتی اطلاعات ناقص باشد یعنی گزارش های خوب را به اطلاع مسئولان برسانند و گزارش های منفی را در پوشش اطلاعات خوب استتار کنند، این اتفاق گاهی وقت ها آثاری بدتر از تصمیم گیری براساس اطلاعات دروغ در پی خواهد داشت چون شاید هیچ گاه مسئولان متوجه اشتباه خود در تصمیم گیری نشوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه گاهی دولت گزارش هایی می دهد که برای جامعه باور پذیر نیست، اظهار کرد: برخی در دولت سیزدهم کارشان دستاوردسازی است. این افراد با تملق گویی و خودشیرینی اطلاعات ناقص به رئیس جمهور می دهند اما نمی دانند این کار مسئولان را در تصمیم گیری دچار اشتباه می کند. چنین وضعیتی را در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هم داشتیم.

وی ادامه داد: نمی دانم تا چه زمانی این رویکرد منفی می خواهد در دولت ادامه پیدا کند تا دولت متوجه شود که این دستاوردسازی ها و آمارسازی ها دولت را با سر به زمین خواهد زد. اگر واقعا کارشناسان درون دولت افراد شجاعی باشند، اطلاعات درست را به رئیس جمهور منتقل می کنند. البته این تصور هم وجود دارد که کارشناسان شجاعی درون دولت حضور دارند اما دولت حرف آنها را نمی خرد که این مسئله فاجعه بزرگتری است.

مهاجری گفت: برخی مسئولان دولت اصلا حاضر نیستند بپذیرند اطلاعات داده شده به آنها اشکال دارد چون فکر می کنند شهر در امن و امان است و همه چیز دارد خوب پیش می رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها