کد خبر: 670604
تاریخ انتشار :

در برنامه جام انقلاب بررسی شد؛

از عقب‌نشینی اروپا تا شکست تحریم جشنواره فجر

برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.

از عقب‌نشینی اروپا تا شکست تحریم جشنواره فجر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ششمین برنامه جام انقلاب امروز ششم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سید مجتبی جلال‌زاده، امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد. موضوع نخست این برنامه پاسخ به تحریفات پهلوی درباره جایگاه ایران در عرصه بین الملل بود. جعفر قنادباشی میهمان تلفنی برنامه بود و چرایی پوشالی بودن عنوان «ژاندارم منطقه» را تشریح کرد. این عنوان ظاهری داشت و باطنی که در باطن 60 هزار مستشار آمریکایی حوزه نظامی و مالی ایران را به نفع اهداف و سیاست های واشنگتن داره می کردند و ایران تحت تأثیر این در حوزه نظامی و صنعتی کشوری مصرف کننده شده بود.

 

زمان پهلوی آثار درآمدهای نفت در زندگی مردم دیده نمی‌شد

موضوع دوم برنامه پاسخ به ادعاهای پهلوی‌ها درباره توسعه کشور و ایجاد زندگی مرفه برای مردم بود. جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دلایل کذب بودن این ادعاها را برشمرد. به گفته او ایران در حوزه صنعتی از تولید خودرو گرفته تا لوازم خانگی تنها مونتاژکاری می کرد.

با وجود بهره مندی کشور از درآمدهای هنگفت نفتی محرومیت جامعه از ابتدایی ترین امکانات آموزشی، بهداشتی و ارتباطی محروم بود و در واقع آثار این درآمدها در زندگی مردم دیده نمی شد.

در حوزه توانمندسازی و تقویت ظرفیت های داخلی نیز هیچ تلاشی نمی شد و همواره متخصصان ایران مجری برنامه‌های تدوینی مستشاران خارجی بودند. این مدل توسعه غلط باعث شده بود که هر روز وابستگی کشور به خارج بیشتر شود.

 

غرب عصبانی است چون سپاه جلوی زورگویی را می‌گیرد

موضوع دیگر این برنامه بررسی هشتک حمایت از سپاه"ThanksIRGC" بود که مردم آن را در فضای مجازی برای دفاع از سپاه پاسداران ترند کردند تا به ایثارگری های پاسداران برای برقراری امنیت در منطقه مثل نابودی داعش در عراق و سوریه اشاره کنند و زندگی سخت پاسداران را در این راه به تصویر بکشند.

در ادامه اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی روی خط برنامه آمد دلیل عصبانی غرب از سپاه را ایستادگی این نیرو مقابل زورگویی‌ها و غارتگری ها خواند. به گفته کوثری اروپایی ها از قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی عقب نشینی کردند چون فهمیدند اگر این کار را انجام دهند قانون بین المللی که خودشان آن را نوشتند زیر سئوال می برند.

 

تحریم‌کنندگان جشنواره خود و مردم را تحریم کردند

در بخش پایانی برنامه احسان رستگار گزارشی از جدیدترین اخبار مربوط به جشنواره فجر داد. در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر 24 فیلم در بخش سودای سیمرغ باهم رقابت می کنند و 4 فیلم هم چون نیمه آماده بودند در بخش ذخیره قرار گرفتند. دو نکته درباره جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد. نخست آنکه فیلم "استاد" بهروز افخمی در بخش سودای سیمرغ است اما در عین حال او مجری کارشناس «هفت» مهمترین برنامه جشنواره هم است. برخی با اشاره به این موضوع چنین وضعیتی را مصداق تعارض منافع می دانند. نکته دیگر آنکه اسم و رسم جشنواره فیلم فجر امسال کمتر از سال های گذشته نیست. البته این نکته را باید یادآور شد که همه فیلم سازان معروف هر سال فیلم نمی سازند. در مجموع الان مشخص می شود کسانی که با تحریم می خواستند به جشنواره فیلم فجر ضربه بزنند، در عمل خودشان و مردم را تحریم کردند.

موضوع دیگری که احسان رستگار به آن پرداخت، مدیران فرهنگی بود که احساس می کنند دم مسیحایی دارند و می توانند یک بازیگر ضدانقلاب را انقلابی کنند. تجربه نشان می دهد اگر ارزش معیار قرار نگیرد، فضا به سمت بازیگرسالاری می رود و باعث می شود که اصول به هم بریزند. در چنین شرایطی این نوع مدیران به جای آنکه مدیریت فرهنگی کنند، مدیریت فرهنگی می شوند.

 

راه‌های ارتباطی با برنامه جام انقلاب به شرح زیر هستند:

 رادیو انقلاب موج اف ام ردیف 99.5 دهم مگاهرتز

سامانه پیامکی 30000955

سایت رادیو انقلاب Radioenghelab.ir

فضای مجازی: پیامرسان های ایرانی بله و سروش  @enghelabradio

تلفن ارتباط با مخاطبین 02122044185

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها