کد خبر: 671417
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با امیری فر

اصولگرایان به طور کامل از دولت رئیسی برنگشتند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان به طور کامل از دولت رئیسی برنگشتند، اگر برگشته بودند یک حرکت‌های جدی در این راستا می کردند.

اصولگرایان به طور کامل از دولت رئیسی برنگشتند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: 19 ماه پیش اصولگرایان جلوی درب دفتر سیدابراهیم رئیسی صف کشیده بودند تا با او بیت کنند، بیش از 200 نماینده مجلس نامه دعوت به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری برای رئیسی نوشتند، شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب رسما به نفع رئیسی اعلام موضع کردند؛ به عبارت دیگر در جریان اصولگرا حمایت از کاندیداتوری رئیسی هیچ مخالفی نداشت و آنهایی هم که قلبا به چنین اتفاقی راضی نبودند، رویه سکوت پیش گرفتند اما بعد از یک سال و نیم گویا ورق برگشته است و دولت سیزدهم در جریان اصولگرایی گردن‌گیر ندارد.

حجت الاسلام عباس امیری فر در گفتگو با نامه نیوز درباره برگشتن اصولگرایان از رئیسی گفت: هنوز برای قضاوت زود است. معتقدم تا دو سالگی دولت باید صبر کرد تا بتوان این طور مطرح کرد که دولتمردان سوار کار هستند یا خیر. طبیعتا از مرداد 1402 حرکت ها و فعالیت های انتخاباتی شروع می شود و افراد برای آنکه رأی بیاورند کمپین انتخاباتی خود را شکل می دهند.

وی با اشاره به آغاز انتقادهای برخی نیروهای اصولگرا از دولت رئیسی افزود: با وجود برخی انتقادها به گرانی ها و افزایش قیمت دلار، می توان به نکات مثبتی نیز اشاره کرد مثل آنکه کارخانه ها زمان دولت آقای روحانی تعطیل شدند اما این دولت برای راه اندازی کارخانه ها هدف گذاری کرد و نسبتا موفق بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره ناآرامی های اخیر در کشور اظهار کرد: این مسائل روی معادلات سیاست خارجی اثرگذاشت و غربی ها از میز مذاکره فاصله گرفتند. متأسفانه دستگاه سیاست خارجی دولت کم تحرک است و باید در این حوزه بیشتر فعالیت کند. در مجموع وقتی نکات مثبت و منفی را کنار هم قرار می دهیم، معتقدم دولت رو به جلو حرکت می کند.

وی افزود: شاید برخی اصولگراها از دولت آقای رئیسی برگشته باشند اما موضع اکثریت نیروهای این جریان هنوز مشخص نیست، باید تا شروع تحرکات سیاسی برای انتخابات مجلس آینده صبر کرد چون آن زمان موضع اکثریت هم معلوم می شود. بالاخره افراد رأی می خواهند و براساس جهت گیری افکارعمومی سعی می کنند اتخاذ مواضع کنند.

امیری فر یادآور شد: اصولگرایان به طور کامل از دولت رئیسی برنگشتند، اگر برگشته بودند یک حرکت‌های جدی در این راستا می کردند. البته کما بیش یکسری انتقاداتی را درباره ضعف های دولت مطرح می کنند اما این طور نیست که بخواهند دولت آقای رئیسی ساقط یا تضعیف شود. معتقدم باید به دولت آقای رئیسی فرصت داد و به دولت کمک کرد چون اگر این دولت موفق نشود ممکن است آسیب های دیگری ببینیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها