کد خبر: 671579
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با غلامرضا انصاری

زاکانی80درصد مشکلات را از بی‌عرضگی مدیران می‌دانست

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای زاکانی در آن انتخابات ادعا کرد «80 درصد مشکل کشور بی عرضگی مدیران است»، امروز این آقا مدیریت کلانشهر تهران را در اختیار دارد و با یک برف چند سانتی متری خیابان های شهر قفل شد.

زاکانی80درصد مشکلات را از بی‌عرضگی مدیران می‌دانست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دوره ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی به نیمه نزدیک می شود اما او همچنان به نسل جوان امید می دهد که آینده روشن است کشور پیشرفت می کند.

غلامرضا انصاری در گفتگو با نامه نیوز درباره وعده های رویایی رئیس جمهور به نسل جوان گفت: دولت نقش مهم و حساسی در اداره کشور دارد که ایفاء این نقش علاوه بر تعهد نیازمند تخصص در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. در نظام های دموکراتیک احزاب برنامه محورندونامزدهای خود را برای تصدی سکان دستگاه اجرائی ونظارتی کشور معرفی می کنند و مردم نیز با دید باز ورقابت ،نقدبرنامه ها ونامزدها،پس از ارزیابی انتخاب مطلوب خود را برمی گزینند.

وی افزود: متأسفانه برای ایجاد یکدستی، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 فضای رقابت کاملاً بسته شد و رئیس جمهور فعلی در فضای بسته وغیررقابتی با نامزدهای همسو،همفکر‌ ورفاقتی درشبه انتخابات سکاندار مدیریت اجرائی کشور شد. یادمان نرفته که آقای زاکانی در آن انتخابات ادعا کرد«80 درصد مشکل کشور بی عرضگی وناتوانی مدیران است»، امروزه این آقا مدیریت کلانشهر تهران را در اختیار دارد و با یک برف چند سانتی متری خیابان های شهر قفل وزندگی مردم مختل شد. در واقع شهردار تهران ناتوانی در انجام وظیفه حداقلی خود را برای مدیریت شهر در زمان بارش برف نشان داد و مصداق واقعی شعار اعلامی خود گردید.

این عضو اسبق شورای شهرتهران اظهار کرد: آقای رئیسی زمان انتخابات ادعا می کرد 7 هزار صفحه برنامه دارد و براساس آن سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند و یک میلیون مسکن بسازد اما امروز می بینیم که آقایان به شعارهای انتخاباتی خودشان هم پایبند نیستند وبازهم متوسل به شعاردرمانی هستند.

وی ادامه داد: آقای رضایی نیز خود را متخصص و دانش آموخته اقتصاددانسته! و می گفت «ریال را جزء معتبرترین سه ارز دنیا خواهد کرد». امروز قریب به دو سال از انتخابات ریاست جمهوری گذشت و می بینیم که همه مدعیان حل یک شبه مشکلات ونامزدهای دست چین شده شورای نگهبان دردولت یک دست حضوردارند و کارنامه مشعشع شان در معرض دید و قضاوت همگان قراردارد. یک دولت موفق بایدتوان تعامل سازنده داشته باشد،باشعاروچماق اداره کشورممکن نیست، این دولت مدعی انقلابی وجهادی نه با مردم در داخل تعامل سازنده دارد و نه با دنیادر عرصه بین المللی.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انقلاب ارتباطات در دنیا اظهار کرد: دنیا بر اثر انقلاب ارتباطات بسیار کوچک و قابل دسترس شده است. از طرفی آگاهی مردم بسیار بالارفته است بنابراین باانسدادوگلوله قطعا نمی شود جامعه را اداره کرد. تداوم این وضعیت تأسف بارباعث رشد؛سفله سالاری،تملق گستری،تملق پذیری وحاصل تداوم این فاجعه ؛دزدسالاری،کودن گزینی،پست سالاری ورشدقارچ گونه بی لیاقت ترین هادرسلسله مراتب مدیریتی است.در مجموع اگر کارآمدترین دولت هم روی کار آید و فاکتور تعامل سازنده را در دستورکار خود قرار ندهد، راه به جایی نمی برد.

وی با اشاره به همراهی و همگامی مردم با دولت در زمان جنگ تحمیلی افزود: با وجود کاهش چشمگیر درآمد نفت، مردم دولت را به عنوان کارگزار خود کاملا قبول و به شعار و عملکردآن اعتماد داشتند. در حوزه سیاست خارجی هم مشاهده می کردیم به جز آمریکا، عراق و هم پیمانان عراق، دولت سعی می کرد بهترین تعامل را با سایر کشورها برقرار کند، از این رو با وجود مشکلات فراوان کشور باکمترین مشکل اداره شد.

انصاری با اشاره به از دست رفتن 700 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور در زمان دولت نهم و دهم بیان کرد: آن فاجعه نتیجه یکدستی بود، حال آنکه می شد از این پول ها برای توسعه زیرساخت های کشور استفاده کرد. الان هم این فاجعه دوباره به شکل بدتری تکرار شد و شاهد آثار مخرب آن هم در حوزه سیاست داخلی و سیاست خارجی هستیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها