کد خبر: 674158
تاریخ انتشار :

علم‌الهدی: نیروی انتظامی قانون‌مدار باشد و به بی‌حجاب تذکر دهد

علم الهدی امام جمعه مشهد اظهار کرد: در این کشور، حجاب قانون است. آقایان نیروی انتظامی و برادران مسئول فرودگاه و ترمینال بدانند که فرد بی‌حجاب خلاف قانون عمل می‌کند و شما که مسئول حفظ نظم حوزه خود هستید، باید قانون‌مدار باشید و به بی‌حجاب تذکر دهید.​

علم‌الهدی: نیروی انتظامی قانون‌مدار باشد و به بی‌حجاب تذکر دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی، سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و سیزدهم فروردین روز طبیعت اظهار کرد: در این ایام که مقارن با پیک زیارتی نوروزی است و خوشبختانه پذیرایی قابل‌توجه و نظام‌مندی در جهت تکریم مهمانان امام هشتم(ع) به عمل آمده است، از خادمان عتبه مقدس در حرم مطهر رضوی و مجموعه زحمات آستان قدس رضوی گرفته تا همه دست‌اندرکاران قرارگاه خدمات سفر تشکر می‌کنم. پایان این پیک زیارتی نزدیک است و از خداوند عالم می‌خواهیم که همه این خدمات مخلصانه را قرین عنایت و توجه امام رضا(ع) قرار دهد.

وی افزود: امسال شاهد تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان هستیم و در این مناسبت زائران باید بدانند که مهمان خدا و امام رضا(ع) و مجاوران نیز مهمان خدا و مجاور امام هشتم(ع) هستند بنابراین باید توجه شود که حرمت دین در روز طبیعت محفوظ بماند و این‌طور نباشد که در سیزدهم فروردین، عرصه جامعه جولان‎گاه خانم بی‌حجابی باشد که کشف حجاب می‌کند یا آقایی که در ملأعام روزه‌خواری می‌کند. این موارد، مصداق لگد زدن به سفره ضیافت‎الله است و اگر این عمل صورت گرفت، دیگر نمی‌توان در شب‌های قدر «بِکَ یا الله» گفت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، بهترین عمل در نزد پروردگار است، خاطرنشان کرد: اگر شما در منظر خود تجاهر به فسق مشاهده کردید، به‌عنوان یک عبادت ارزشمند در ماه مبارک رمضان به فرد تذکر دهید؛ حتی اگر با شما برخورد بد شد و رنج بردید.

وی ادامه داد: فردا دو خصوصیت دارد؛ یکی از آن‌ها روز جمهوری اسلامی و سالگرد مناسبتی است که در آن، 98.2 درصد از مردم به این نظام رأی دادند. در این باره ذکر یک نکته خطاب به جوانان ضروری است و این‌طور نیست که جوانان ما مقهور اراده پدرانشان باشند که در 12 فروردین 1358 به جمهوری اسلامی رأی دادند. نظام اسلامی متحجر نیست که همه‌چیز را محدود به نسل گذشته انقلاب بداند بلکه در قالب حکمرانی مدبرانه و مدیریت قاطع و مصلحت‌اندیش برای جامعه، اگرچه به اصول خود پایبند است اما با همه موقعیت‌هایی که برای او پیش می‌آید، خود را وفق می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها