کد خبر: 674691
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با نقوی حسینی

مجلس با مصوبه محدودیت دوره نمایندگی زیر سئوال رفت

قطعا مصوبه منع ثبت نام داوطلبان با 3 دوره نمایندگی شکل قانون پیدا نمی کند، فقط مجلس هزینه سنگینی داد و نمایندگان زیر سئوال رفتند.

مجلس با مصوبه محدودیت دوره نمایندگی زیر سئوال رفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مصوبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی درباره منع ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی دارند بحث برانگیز شده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با نامه نیوز درباره مصوبه منع ثبت نام داوطلبان با سابقه 3 دوره نمایندگی در انتخابات مجلس گفت: این طرح در مجلس دهم نیز تصویب شد اما شورای نگهبان آن را خلاف قانون اساسی تشخیص داد و رد کرد. حالا دوباره به جریان انداختن این موضوع جای سئوال دارد.

وی افزود: نکته مهم این است که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم کاملا در جریان تاریخچه طرح «منع ثبت نام داوطلبان با سابقه 3 دوره نمایندگی در انتخابات مجلس» بود و می داند که حتی اگر این طرح به تصویب مجلس هم برسد، شورای نگهبان آن را رد می کند، حال سئوال پیش می آید چرا با علم به این واقعیت باز موضوع را در دستور کار قرار داد و آن را به تصویب رساند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: این مصوبه کمیسیون شوراها دقیقا فردای روزی بود که نمایندگان به همراه مسئولان کل نظام با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و ایشان در آن دیدار بر انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری تأکید داشتند. در واقع مطالبه رهبر انقلاب از دولت و مجلس آن بود که زمینه را برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم کنند.

وی منع ثبت نامزدهای با سابقه 3 دوره نمایندگی را خلاف برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری خواند و ادامه داد: کسانی که 3 دوره نماینده مجلس بودند ضمن داشتن تجربه در امر قانونگذاری، در حوزه های انتخابیه خود محبوبیت و طرفدار دارند بنابراین حضور آنها در انتخابات قطعا سطح مشارکت را بالا خواهد برد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: وقتی از یک عضو کمیسیون شوراها نیز دلیل این مصوبه پرسیده شد، او گفت «ما می دانیم، شورای نگهبان این مصوبه را در خواهد کرد اما آن را تصویب کردیم». سئوال پیش می آید که وقتی چنین علم و آگاهی وجود دارد چرا برای مجلس حاشیه درست می کنند چون در محافل عمومی این طور مطرح می شود که نمایندگان مجلس یازدهم می خواهند با تصویب این طرح رقبای خود را از انتخابات حذف کنند تا دوباره خودشان انتخاب شوند. چرا مجلس باید چنین هزینه های بی دلیلی را بدهد.

وی افزود: قطعا مصوبه منع ثبت نام داوطلبان با 3 دوره نمایندگی شکل قانون پیدا نمی کند، فقط مجلس هزینه سنگینی داد و نمایندگان زیر سئوال رفتند. این اتفاق اصلا برای مجلس به ویژه کمیسیون شوراها خوب نبود چون فقط دردسر و حاشیه برای مجلس می آورد بدون آنکه خروجی در پی داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها