کد خبر: 675090
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمد مهاجری

تغییرات در کابینه به رئیسی تحمیل شد

فعال مطبوعاتی گفت: بدون داشتن برنامه و صرف اتکا به تغییر یا جابه جایی افراد، هیچ اتفاقی برای دولت در حوزه کارآمدی اتفاق نمی افتد.

تغییرات در کابینه به رئیسی تحمیل شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: تعداد تغییرات کابینه سیدابراهیم رئیسی از ابتدای آغاز کار به عدد 6 رسیده است و نگاهی به افرادی که تغییر کردند، این نکته حاصل می شود که کسانی به درب خروج از پاستور راهنمایی شدند که به لحاظ سیاسی گرایش نزدیکی به جبهه پایداری داشتند.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه‌نیوز درباره اخراج شدن نیروهای جبهه پایداری از کابینه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی راضی به این تغییرات نبود. در واقع همان طور که هنگام انتصابات، این افراد به او تحمیل شدند، الان نیز حذف این افراد به او تحمیل می شود. به عبارت بهتر از بس این افراد ناکارآمد بودند آقای رئیسی برای بقای خودش هم که شده، چاره ای جز حذف آنها نداشت.

وی افزود: آقای رئیسی مجبور شد چهره های ناکارآمد را از دولت کنار بگذارد، در این میان ناکارآمدترین افراد کابینه نیز پایداری چی ها هستند. معتقدم آقای رئیسی چاره ای هم ندارد گرچه از جانب جبهه پایداری تحت فشار است اما به هر حال وضعیت کشور به گونه ای است که امکان ادامه کار دولت با این وزرای فعلی وجود ندارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: البته شاید به ظاهر در این تغییرات نیروهای جبهه پایداری از کابینه کنار رفتند اما وقتی به افراد جایگزین هم نگاه می کنیم، می ببینیم این افراد نیز گرایش به جبهه پایداری دارند مثل آنکه سال گذشته آقای عبدالملکی از وزارت کار رفت و به جای او آقای مرتضوی آمد.

وی درباره میزان کارمدترشدن دولت سیزدهم با تغییرات انجام شده، افزود: مشکل آقای رئیسی این است که برنامه ای نداشت که برای اجرای آن برنامه ها بخواهد وزیر بیاورد. یکسری افراد را به لحاظ ملاحظات سیاسی و جناحی به عنوان وزیر انتخاب کرد و هر کدام آنها دارند برای خودشان کار می کنند.

مهاجری با اشاره به ناهماهنگی وزرا در دولت گفت: بدون داشتن برنامه و صرف اتکا به تغییر یا جابه جایی افراد، هیچ اتفاقی برای دولت در حوزه کارآمدی اتفاق نمی افتد. الان 20 ماه از روی کار آمدن این دولت می گذرد و 28 ماه دیگر نیز بگذرد خیلی تأثیر در خروجی کار این دولت مشاهده نخواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها