کد خبر: 675609
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با هدایت الله خادمی

یک ماه از سال نگذشته، تورم سرسام‌آور است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یک ماه از سال هنوز نگذشته، تورم سرسام‌آور شده است، وضعیت تولید خوب نیست و بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی یا در آستانه تعطیلی هستند یا تعطیل شدند.

یک ماه از سال نگذشته، تورم سرسام‌آور است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیدابراهیم رئیسی آمارهای دل انگیزی را روی کاغذ می دهد اما مردم در صحنه عمل چیزی نمی بینند.

هدایت الله خادمی در گفتگو با نامه‌نیوز درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم در میادین گازی مشترک اقدام لازم را انجام ندادیم. به عنوان مثال فلرهای عربستان در میدان گازی فرزاد و فرزاد برداشت های اساسی می کند حال آنکه ما حتی یک مترمکعب گاز برداشت نکردیم یا در میدان نفتی فروزان، عربستان روزی 550 هزار بشکه برداشت می کند اما ما 30 هزار بشکه استخراج داریم.

وی با اشاره به عدم توسعه 28 میادین نفتی و گازی کشور، افزود: قطر در حال تخلیه میدان پارس جنوبی است و ما فقط نگاه می کنیم. میادین هنگام و آرش نیز همین طور رها هستند.

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: در دو سال گذشته حتی یک پروژه بزرگی همچون پالایشگاه استارت نخورد که حداقل دولت 2 سال آینده آن را افتتاح کند. ما سومین دارنده نفت دنیا و دومین دارنده ذخایر گازی جهان هستیم اما پالایشگاه در حال ساخت نداریم که به جای خام فروشی نفت، فرآورده های نفتی را به دیگر کشورها صادر کنیم. به همین علت امروز وارد کننده بنزین می شویم. 

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اوضاع خودروسازی کشور نیز تعریفی ندارد. دولت می گوید می خواهد هواپیما بسازد اما هنوز نتوانستیم یک خودرو آبرومند با استانداردهای جهانی تولید کنیم تا بتوانیم آن را در بازارهای جهانی بفروشیم. یکسری گاری غیراستاندارد تولید می کنیم و اسم شان را هم گذاشتیم خودرو؛ این حجم از تصادفات و تلفات بر اثر سوانح رانندگی ریشه در همین مسئله دارد. همین وضعیت اسفناک صنعت خودروسازی است که ما هر سال نیاز به بنزین بیشتر داریم.

وی افزود: یک ماه از سال هنوز نگذشته، تورم سرسام‌آور شده است، وضعیت تولید خوب نیست و بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی یا در آستانه تعطیلی هستند یا تعطیل شدند.

خادمی گفت: دولت در هیچ حوزه اقتصاد موفق نبود. قرار بود سالی یک میلیون شغل ایجاد کند اما نه تنها اشتغالزایی نداشتیم بلکه با ریزش شغل مواجه هستیم. سالی یک میلیون مسکن نخواستیم هزار موردش را نشان دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها