کد خبر: 677477
تاریخ انتشار :

مجلس بزرگان/ گفتگوی نامه‌نیوز با احمد مازنی

اصلاح‌طلبان همواره برای مشارکت حداکثری تلاش کردند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به نظر می رسد که باید تا خرداد ماه صبر کرد و دید وزارت کشور و شورای نگهبان چگونه می خواهند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت بالا را به اجرا درآورند.

اصلاح‌طلبان همواره برای مشارکت حداکثری تلاش کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال برگزار می شود و گروه های سیاسی مشغول آماده سازی خود برای آن رقابت مهم هستند.

حجت الاسلام احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره فعال شدن اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان تا جایی که اطلاع دارم احزاب و تشکل های اصلاح طلب و جبهه اصلاحات ورود به بحث انتخابات نکردند. در موضوع فعال شدن اصلاح طلبان، توپ در زمین حاکمیت است، معتقدم حاکمیت نباید مسئله را در سطح یک نهاد و وزارتخانه واگذار کند، به این شکل که قرار است برای برگزاری انتخابات مثل روال گذشته عمل شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این راهبردهای رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالا را رصد و اجرای آنها را پیگیری کند، افزود: هم اکنون اصلاحات برخلاف دو جریان اقتدارگرا و برانداز معتقد است که آنچه منافع ملی را تأمین می کند و به مصلحت انقلاب است باید مدنظر قرار بگیرد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جریان اصلاحات به سخن بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی باور دارد که فرمود«میزان رأی ملت است»، اظهار کرد: برخلاف جریان اصلاحات، جریان اقتدارگرا می خواهد به هر قیمتی قدرت را برای خودش حفظ کند و جریان برانداز ضد انقلابی نیز اساسا آبروی ایران، منافع ملی و ارزش های دینی برایش مهم نیست.

وی با اشاره به رویکرد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس آینده افزود: به نظر می رسد که باید تا خرداد ماه صبر کرد و دید وزارت کشور و شورای نگهبان چگونه می خواهند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت بالا را به اجرا درآورند. از پالس هایی که شورای نگهبان و وزارت کشور به جامعه داده می دهند، اصلاح طلبان متوجه می شوند که قرار است انتخابات رقابتی و با مشارکت بالا برگزار شود یا خیر فقط برای آنکه تنور انتخابات داغ شود می خواهند از ظرفیت اصلاح طلبان نیز استفاده کنند.

نماینده ادوار مجلس گفت: امیدواریم دستگاه های برگزارکننده انتخابات پالس های روشنی به جامعه بدهند تا بستر برای مشارکت بالای مردم در انتخابات فراهم شود. اگر قرار به مشارکت و رقابت باشد و زمینه فراهم شود که مردم به جای خیابان، صندوق رأی را برای بیان نظرات شان انتخاب کنند، الان دیر هم است.

مازنی افزود: اصلاح طلبان همیشه تلاش داشتند که زمینه مشارکت را برای مردم فراهم کنند، حتی وقتی کاندیدا هم نداشتند از مردم برای حضو در پای صندوق های رأی دعوت می کردند اما مردم براساس واقعیات عمل می کنند، نه توصیه های جریانات سیاسی.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها