کد خبر: 678200
تاریخ انتشار :

کاخ سفید: بایدن برای بمباران هیروشیما عذرخواهی نمی کند

فارس: مشاور امنیت ملی کاخ سفید به صراحت بیان کرد که رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به ژاپن برای شرکت در نشست هفت، برای بمباران هیروشیما و ناکازاکی از توکیو عذرخواهی نمی کند.​

کاخ سفید: بایدن برای بمباران هیروشیما عذرخواهی نمی کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) به صراحت بیان کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای بمباران اتمی ۱۹۴۵ هیروشیما و ناکازاکی عذرخواهی نمی‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، سالیوان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا بایدن به خاطر پرتاب بمب اتمی آمریکا بر شهرهای ژاپن عذرخواهی خواهد کرد، گفت که رئیس جمهور آمریکا در پارک یادبود صلح هیروشیما بیانیه‌ای در این زمینه نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، وی درجمع خبرنگاران در هواپیمای ریاست‌جمهوری که برای شرکت در اجلاس گروه هفت (G۷) عازم ژاپن بود، تأکید کرد که بایدن همراه با دیگر رهبران گروه ۷ در تعدادی از مراسم‌های دیگر شرکت و ادای احترام می‌کند اما از نقطه نظر رئیس جمهور ببینید این «یک لحظه دوجانبه» نیست.

ژاپن امسال ریاست نشست گروه هفت را برعهده دارد و این نشست از ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت ماه) تا ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

روز ششم آگوست ۱۹۴۵، آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را بر هیروشیما پرتاب کرد و ضمن نابودی این شهر، ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند. این کشور تنها سه روز بعد، بمب دوم را بر روی شهر ناگازاکی پرتاب کرد که طی آن ۷۰ هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند.

بمب‌ اتمی که در شهر هیروشیما منفجر شد معادل ۱۵ هزار تن تی‌ان‌تی بوده است. دمای زمین در لحظه انفجار بمب به ۴ هزار درجه رسید و باران رادیواکتیوی بر روی دو شهر هیروشیما و ناگازاکی فرود آمد.

نجات یافتگان از بمباران اتمی این دو شهر نیز سرانجام خوشایندی نداشتند و اغلب با سرطان های تیروئید، سینه و دیگر انواع سرطان‌ها مواجه شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها