کد خبر: 681390
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با عباس سلیمی‌نمین

دولت‌رئیسی ضعف‌ها را پذیرفت و در جهت اصلاح برآمد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت سیزدهم نیز بر خطاهایش واقف است، به همین دلیل تغییراتی را ایجاد کرد و برخی را از کابینه کنار گذاشت، این نشان می دهد که ضعف های خودش را پذیرفته و در جهت اصلاح ضعف ها برآمده است.

دولت‌رئیسی ضعف‌ها را پذیرفت و در جهت اصلاح برآمد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیدابراهیم رئیسی به نیمه راه رسیده است و حالا این سئوال مطرح است که آیا جامعه از عملکرد این دولت رضایت دارد یا انتظاراتش بیش از اینها بود؟

عباس سلیمی نمین در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: برای ارزیابی عملکرد این دولت باید موضوعات مختلفی همچون تحریم ها و مشکلات به ارث رسیده از دولت گذشته را مدنظر قرار داد. این کار را خیلی دقیق نمی دانم که در حوزه ارزیابی صرفا درباره مسائل جاری نگاه مان را متمرکز کنیم بلکه باید نگاه وسیع تری داشت.

وی افزود: آقای رئیسی در چارچوب چرخش قدرت روی کار آمد، طبیعتا در ابتدای مسئولیت ریاست جمهوری یکسری ناآشنایی هایی درباره کار دارد که باید برای این موضوع یک حساب باز کرد. ثانیا می دانیم که اوج تحریم ها در دوره این دولت رقم خورده است، این موضوع هم حساب جداگانه ای را می طلبد. ثالثا دولت طی 2 سال گذشته توفیقاتی داشته که برای آنها نیز باید حساب دیگری باز کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اگر نگاه جامعی داشته باشیم نمی گذاریم برخی افراد چرخش قدرت را به کام جامعه تلخ کنند و بگویند «چون رئیس جمهور و دولتی روی کار آمد که سابقه کار اجرایی نداشتند و یکسری ضعف ها نمود و بروز پیدا کرده است بنابراین چرخش قدرت کار منطقی و به نفع جامعه نیست».

وی افزود: اگر دقیق نگاه کنیم همین چرخش قدرت باعث خیلی تحولات در 2 سال گذشته شد. کارهایی که دولت گذشته با خطا دنبال کرد و طی این مدت به آن خطاها پایان داده شده است. در حوزه بین الملل آقای رئیسی توفیقات فراوانی پیدا کرده که با نتیجه هم نیز همراه بوده است. امروز غرب به خوبی این احساس را دارد که نه تنها تحریم ها اثرگذار نبوده بلکه موجب از دست دادن ارتباط با ایران شده یعنی کشوری که در منطقه تأثیر بسیار تعیین کننده است.

سلیمی نمین اظهار کرد: امروز ایران توانسته در حیاط خلوت آمریکا یعنی آمریکای لاتین یک مناسبات جدیدی را خلق کند حال آنکه در دولت آقای روحانی آنچه قبلا در این حوزه دست یافته بودیم برای رضایت آمریکایی ها متوقف کردند. البته نمی گوییم دولت آقای رئیسی خطا نداشته است چون خود دولت سیزدهم نیز بر این خطاها واقف است، به همین دلیل تغییراتی را ایجاد کرد و برخی را از کابینه کنار گذاشت، این نشان می دهد که ضعف های خودش را پذیرفته و در جهت اصلاح ضعف ها برآمده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها