کد خبر: 693853
تاریخ انتشار :

دلیل بیاورید گرفتن پول پارکینگ از خودروهای بی‌حجاب غیرقانونی است

مجتبی ذوالنور گفت: کسانی که می‌گویند گرفتن پول پارکینگ برای توقیف خودروهای مردم به خاطر حجاب، غیرقانونی است باید دلیل خود را بیان کنند.

دلیل بیاورید گرفتن پول پارکینگ از خودروهای بی‌حجاب غیرقانونی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مجتبی ذوالنور، نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در‌خصوص اجرای لایحه عفاف و حجاب با خبر فوری گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبر فوری، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

در لایحه عفاف و حجاب هم اشخاص حقیقی و حقوقی، دستگاه‌های مختلف، صاحب‌نظران، موافقان و مخالفان نظراتی در‌خصوص کم و کیف، شدت و ضعف لایحه داشتند، که با‌توجه به آن حالت محدودیتی که برای بررسی اظهار‌نظر در صحن مجلس طبق آیین نامه داخلی مجلس وجود دارد.

اگر در صحن بحث می‌شد خیلی قابل اصلاح نبود، حتی نظرات صاحب‌نظرات را هم نمی‌شد در آن گنجاند. در داخل مجلس و در صحن اگر یک بحثی می‌شود یک موافق و مخالف می‌توانند صحبت کنند و بعد کمیسیون و دولت می‌توانند نظر بدهد و بعد هم رای‌گیری شود.

 ولی بعضی از این مواردی که در لایحه عفاف و حجاب بود برای یک بندش گاهی فقط ۴،۵ ساعت بحث شده و دستگاه‌های مختلف، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مختلف اظهار‌نظر و گفت‌وگو کردند. لذا نمی‌شد این طرح در صحن مجلس بررسی شود و آیین‌نامه مجلس هم این را اجازه نمی‌دهد چون حد‌خاصی برای اظهار‌نظر موافق و مخالف قائل است.

ولی در کمیسیون به صورت مفصل پرداخته شد که هم قابل اجرا باشد و هم بازدارندگی داشته باشد. از طرفی با شرع نیز مخالفتی نداشته باشد و جهات مختلف مسئله را ببینند تا تبعات اجتماعی مثبتی داشته باشد. لذا این موارد بررسی شد و در مجموع به مجلس آورده شد.

در مجلس برای اجرای این طرح از ۵ سال پیشنهاد دادند تا ۳ سال، برای بعضی قوانین تا ۱۰ یا ۲۰ سال هم زمان تعیین می‌شود و این بستگی به موضوع دارد. برای این طرح مجلس روی ۳ سال نظر داد و تصویب شد. مجددا ارسال شد برای شورای نگهبان، که خب این شورای محترم هم ایراداتی را گرفته که در حقیقت این ایرادات مراحل پایانی خودش را در کمیسیون طی کرده و با امضای رئیس محترم مجلس به شورای نگهبان برمی‌گردد.

اگر شورای نگهبان اصلاحات مجلس را بپذیرد خب تمام شده و نظراتش را اعلام می‌کند. اما اگر اصلاحات را نپذیرد و ایرادات دیگری را بگیرد و به مجلس ارجاع دهد اینجا هم باز برمی‌گردد به کمیسیون یا کمیسیون مجددا نظرات شورای نگهبان را اصلاح می‌کند یا باپافشاری به نظرات خودش ارجاع می‌شود به مجمع تشخیص که البته با‌توجه به ایراداتی که شورا نگهبان گرفته، ایرادات خیلی اساسی نیست که ماهیت طرح را تغییر دهد.

 به نظر من به مجمع تشخیص نخواهد رفت و بین شورای نگهبان و مجلس به نتیجه خواهد رسید و ان‌شاالله اجرا خواهد شد.

 کسانی که می‌گویند گرفتن پول پارکینگ برای توقیف خودروهای مردم به خاطر حجاب، غیرقانونی است باید دلیل خود را بیان کنند. اختیاراتی نیروی انتظامی از گذشته داشته و طبق آن اختیارات نیز تا الان عمل کرده که خب دیگر بعد از ابلاغ این موضوع کاملا نیروی انتظامی منطبق با همین قانون عمل می‌کند نه بر‌اساس اختیاراتی که از پیش داشته.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها