کد خبر: 697746
تاریخ انتشار :

اعتراف نایب قالیباف به انحرافات اقتصادی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای مناسب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: به این نسخه شفابخش برای اقتصاد کشور ظلم کردیم.

اعتراف نایب قالیباف به انحرافات اقتصادی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالرضا مصری، امروز(۳۰ آذر) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با اشاره به گذشت بیش از ۱۰ سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: عمل به این نسخه شفابخش می توانست هر مشکل اقتصادی را درمان کند، اما متاسفانه به درستی به آن عمل نکردیم.

وی افزود: در بندهای ۲۴ گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موارد راهگشایی برای بخش های مختلف اقتصاد کشور و از جمله حوزه صادرات آمده است که اگر به درستی به آنها عمل می کردیم، بسیاری از مشکلات کنونی را شاهد نبودیم.

مصری در ادامه با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات کنونی اقتصادی و بسیاری مشکلات دیگر کشور رونق تولید است، گفت: برای ایجاد اشتغال در کشور هم راهی جز توجه به تولید نداریم، زیرا ادارت و دستگاه‌های ما دیگر ظرفیتی برای بکارگیری نیروهای جویای کار ندارند.

وی با بیان اینکه باید در راه تولیدکنندگان و کارآفرینان تسهیل گری کنیم، عنوان کرد: البته طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که یکی از آنها ایجاد درگاه ملی مجوزها است و طی این مدت ۱.۲ میلیون مجوز صادر شده، بدون اینکه مردم اذیت شوند.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه رونق تولید به عدم وابستگی کشور کمک می کند، گفت: اگر تلاش و جدیت تولیدکنندگان و کارآفرینان نبود، مشخص نبود نیازهای امروز کشور را باید از کجا و با کدام ارز تامین می کردیم.

مصری بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان هم تاکید کرد و گفت: در کشور هیچ شخصی به اندازه مقام معظم رهبری حامی تولیدکنندگان و کارآفرینان نیست، لذا همه ما مسئولین هم باید با تمام توان از کارافرینان حمایت کرده و تسهیل گری کنیم.

وی به اهمیت کار کارآفرینان هم اشاره کرد و گفت: هر کارآفرینی که ۱۰ شغل ایجاد کند، سالانه دو میلیارد تومان به نظام کمک کرده و باری از دوش کشور برداشته است، لذا باید قدردان آنان باشیم و موانع را از راه فعالیتشان برداریم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه همدلی خوب در استان برای کمک به پیشرفت و توسعه استان ایجاد شده، گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم نتایج خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

مصری به گشایش ایجاد شده در احداث پالایشگاه آناهیتا اشاره کرد و گفت: با پیگیری فراوان کارهای خوبی انجام و این امیدواری ایجاد شده که شاهد اجرای این پروژه بزرگ و تاثیرگذار در استان باشیم.

وی افزود: در دولت گذشته اعتقادی به اینکه فراوری در داخل کشور انجام شود وجود نداشت و با همین دیدگاه پالایشگاه آناهیتا هم خوابید و در نتیجه چنین دیدگاهی امروز واردکننده بنزین هستیم. اما این دیدگاه در این دولت وجود ندارد و بر همین اساس هم تصمیمات خوبی برای احداث پالایشگاه آناهیتا گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها