کد خبر: 699344
تاریخ انتشار :

محکومیت حمله تروریستی کرمان توسط روحانیت اهل سنت

رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان خمیر گفت: حادثه ناگوار حمله تروریستی و ناجوانمردانه در گلزار شهدای کرمان به هموطنانمان، کشور عزیزمان را موجی از حزن و اندوه گرفته است.

محکومیت حمله تروریستی کرمان توسط روحانیت اهل سنت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شیخ مسعود راهبر، امروز (چهاردهم دی‌ماه)،  در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان تسلیت در پی شهادت جمعی از هموطنانمان در استان کرمان، اظهار کرد: این حادثه تروریستی و بزدلانه حجم عظیمی از غم اندوه را در دل‌هایمان زنده کرد.

وی عنوان کرد: مردم ایران همواره با اتحاد مثال زدنی خود به سوی پیشرفت گام بر می‌دارند به همین جهت است که دشمن سعی دارد با اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی در برابر این حرکت رو به رشد ایستادگی کند. پس از اینکه دشمن در این زمینه با شکست مواجه شد به انجام چنین ترورهای بزدلانه‌ای روی آورد.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: قطعا این حادثه ناجوانمردانه بی پاسخ نخواهد ماند.

 

همچنین امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: تروریست ها و صهیونیست در مقابل خون حاج قاسم و شهدای کرمان منتظر انتقام سخت فرزندان حاج قاسم باشند.

ماموستا کلشی نژاد، ۱۴ دی ماه در چهارمین همایش ملی و منطقه ای اقوام و ادیان که در سالن اداره برق برگزار شد، افزود: اکنون شور و علاقه آزادی خواهان جهان بر مکتب حاج قاسم بر کسی پوشیده نیست و مکتب حاج قاسم به عنوان نماد مستحکم در جوامع غربی و غیر اسلامی نیز شناخته شده است. 

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم مکتب رهایی بخش است، تصریح کرد: سردار سلیمانی با شهادت خود نشان داد در راه و روش و مقاومت خود، فارغ از هر مرزبندی باید به فکر نجات انسان ها بود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: صهیونیسم می خواهد با دسیسه های مختلف در کشورها، ناامنی ایجاد کند و اتحاد جوامع را از بین ببرد و برای همین داعش را بوجود آورد.

ماموستا کلشی‌نژاد ادامه داد: شخصیتی همچون حاج قاسم به میدان آمد و فساد، تباهی و داعش را از بین برد.

وی اظهار کرد: ملت های دنیا و به ویژه ملت عراق و سوریه اکنون حاج قاسم را نجات بخش خود می دانند و امروز مکتب حاج قاسم به دنیا صادر می شود.  

 

همچنین سید عبدالجلیل قتالی، امروز (چهاردهم دی‌ماه)، در بیانه‌ای، اظهار کرد: حادثه ناگوار حمله تروریستی و ناجوانمردانه در مسیر شرکت کنندگان در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان موجی از حزن و اندوه کشور عزیزمان را فرا گرفت.

وی افزود: شورای روحانیت اهل سنت شهرستان بندرخمیر و مجتمع دینی صدرالاسلام به طور مشترک ضمن محکومیت شدید این جنایت فجیع و غیرانسانی، مصیبت وارده را به ملت سرافراز ایران، مردم عزیز استان کرمان و خانواده‌های محترمی که عزیزانشان را از دست داده اند تسلیت و برای مجروحان این حادثه سلامتی و عافیت از خدای منان مسئلت دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها