کد خبر: 700154
تاریخ انتشار :

فضای دانشگاه ها انتخاباتی می‌شود!

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه از ۱۲ بهمن‌ماه تا اسفندماه ۱۴۰۲ زمینه حضور وزرا و کاندیداها در دانشگاه‌ها را فراهم کنیم، گفت: درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی جلساتی در حوزه انتخابات برای استادان و اعضای هیئت علمی داشته باشیم و از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد در فضای انتخاباتی حمایت کنیم.

فضای دانشگاه ها انتخاباتی می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، هفتمین نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک کشور با حضور محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی و دبیر معاونان منطقه یک کشور، مهدی بادپا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان فرهنگی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، الزهرا، صنعتی شریف، امیر کبیر، علم و صنعت، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، هنر، شهید رجایی، پیام نور، و نمایندگان معاونان فرهنگی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، صدا و سیما و سازمان جهاد دانشگاهی به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی روز گذشته در تالار گفت‌وگو معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی راهکارهای ارتقا مشارکت اعضای هیئت علمی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، بررسی و آسیب‌شناسی شانزدهمین جشنواره ملی حرکت و هم‌اندیشی در خصوص برگزاری با شکوه اردوهای راهیان نور و اعتکاف دانشگاهیان برگزار شد.

 اسلامی در ابتدای نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و ۲۴ هزار شهید بی‌گناه فلسطینی، گفت: هدف از برگزاری مستمر نشست‌های شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک، تعامل و هم‌افزایی ظرفیت‌های معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در سطح منطقه است.

وی بر نقش مؤثر استادان به ویژه استادان جوان در توسعه و ارتقا مسائل فرهنگی تاکید و اظهار کرد: آیین‌نامه ماده یک ارتقا، استادان مشاور فرهنگی، بازنگری آیین‌نامه ترفیع، تدوین آیین‌نامه گرنت فرهنگی، بومی سازی و ابلاغ شیوه‌نامه استاد سرآمد فرهنگی و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی منش استادی از مهم‌ترین اقدامات جهت ارتقا مشارکت استادان است.

دبیر معاونان منطقه یک کشور ضمن ارائه گزارشی از آسیب‌شناسی جشنواره حرکت، در خصوص این موضوع با معاونان فرهنگی منطقه یک کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت و بر ضرورت بازنگری در شاخص‌ها و فرآیندهای ارزیابی و داوری جشنواره حرکت با توجه به در نظرگرفتن اقتضائات گروه‌های علمی مانند علوم انسانی تاکید کرد.

 بادپا نیز با ارائه گزارشی از چگونگی دریافت آثار و برگزاری جشنواره حرکت، به سوالات معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در این خصوص پاسخ داد و تاکید کرد: یک جلسه بازبینی بحث داوری با کارشناسان و دبیران انجمن‌های علمی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی گفت: در این راستا کارهای بسیاری انجام شده است و یکی از اهداف برگزاری اینگونه نشست‌ها نیز همین مسئله است، چرا که اگر قرار باشد انجمن‌های علمی و دانشجویان کارهای فناورانه و حل مسائل کشور انجام دهند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتخابات پیش‌رو بیان کرد: بر اساس نظرسنجی صدا و سیما بالاترین مرجعیت فکری در حوزه انتخابات، استادان دانشگاه‌ها هستند. باید فضای انتخابات را در دانشگاه‌ها باز کنیم و فضایی برای مشارکت استادان، دانشجویان و تشکل‌ها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه از ۱۲ بهمن‌ماه تا اسفندماه ۱۴۰۲ زمینه حضور وزرا و کاندیداها در دانشگاه‌ها را فراهم کنیم، افزود: درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی جلساتی در حوزه انتخابات برای استادان و اعضای هیئت علمی داشته باشیم و از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد در فضای انتخاباتی حمایت کنیم. باید نقش تسهیلگری داشته باشیم. ستاد انتخابات در دانشگاه‌ها مشخص شود که در این ستاد، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

بادپا در خصوص اردوی راهیان نور نیز گفت: با توجه به فضای انتخابات و ماه مبارک رمضان در اسفندماه سال جاری، اردوی راهیان نور در بهمن‌ماه برگزار و از تشکل‌های دانشجویی برای اعزام به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس حمایت شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها