کد خبر: 701465
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جمالی نوبندگانی

مواضع فعلی اصلاح‌طلبان برای جلب توجه است

فعال سیاسی گفت: درصد شرکت کنندگان در شهرهای کوچک و متوسط نسبت به کلانشهرها بالاتر خواهد بود. در مجموع درصد آرا از آنچه امروز درنظرسنجی ها مشاهده می شود بالاتر خواهد بود.

مواضع فعلی اصلاح‌طلبان برای جلب توجه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: حزب اعتدال و توسعه از جمله مجموعه های غیراصولگرا بود که از ابتدای امسال خیلی قوی اعلام کرد برنامه انتخاباتی دارد و در حال ساماندهی نیروهایش در سراسر کشور است اما برخی تحلیلگران سیاسی بر این باور هستند که با ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان، موقعیت حزب اعتدال و توسعه نیز تضعیف خواهد شد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با نامه نیوز درباره موقعیت حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: همه گروه های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالیون هم اکنون کاندیدا برای حضور در صحنه انتخابات دارند و با هم رقابت خواهند کرد. ترکیب مجلس آینده نیز اکثریت در اختیار اصولگرایان و فراکسیون اقلیت در اختیار اعتدالی ها و اصلاح طلبان خواهد بود.

وی درباره بیانیه عدم مشارکت جبهه اصلاحات در انتخابات اظهار کرد: اگر هم امروز مواضعی را از اصلاح طلبان درباره عدم حضور در انتخابات شاهد هستیم فقط برای آن است که توجه جامعه را بیشتر به خود جلب کنند تا جایگاه شان در مجلس آینده بیشتر تقویت شود و یک اقلیت قوی را شکل دهند.

وی درباره پیوند اصلاحات و اعتدال در انتخابات پیش رو بیان کرد: در شهرهای کوچک این اتفاق نمی افتد چون آنجا معادلات براساس گرایشات حزبی و جناحی شکل نمی گیرد اما در شهر های بزرگ عوامل مختلف همچون به حدنصاب رسیدن تعداد کاندیداها و تجمیع آرا احتمالا این کار را انجام می دهند.

نماینده ادوار مجلس درباره احتمال تشکیل یک فراکسیون مشترک متشکل از اصلاح طلبان و اعتدالی ها در مجلس آینده، بیان کرد: امروز هم آنها در یک طیف هستند بنابراین بعید می دانم مجزا از هم شوند.

جمالی درباره سطح رقابت انتخاباتی افزود: این بستگی به اتفاقاتی دارد که در هفته های آینده به لحاظ اقتصادی و سیاسی رخ می دهند. مسلما درصد شرکت کنندگان در شهرهای کوچک و متوسط نسبت به کلانشهرها بالاتر خواهد بود. در مجموع درصد آرا از آنچه امروز درنظرسنجی ها مشاهده می شود بالاتر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها