کد خبر: 702723
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ابراهیم فیاض

مجلس آتی شوکی به نسل جوان سیاسی است

تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی گفت: مجلس آینده را قشنگ و خیلی گل من گلی می بینم که شوکی به نسل جوان سیاسی ایران وارد می کند.

مجلس آتی شوکی به نسل جوان سیاسی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اصلاح طلبان در اوج انفعال به سر می برند و مشخص نیست بالاخره با انتخابات 11 اسفند چند چند هستند؟ برخی معتقدند احتمالا این جریان سیاسی به یکباره برگ برنده ای رو کند اما هیچ نشانه ای از این موضوع به چشم نمی خورد.

ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: اصلاحات دیگر چیزی برایش نمانده است. اصلاحات مقطوع النسل شد چون جوانانی که پشت این جریان سیاسی بودند رفتند، مهاجرت کردند و دیگر نه کاری با اصلاحات دارند و نه کاری با کشور. نسل قدیم اصلاحات نیز بین آنارشیسم و امنیت گیر کرده است.

وی تفکر اصلاح طلبی را غربگرا خواند و افزود: غربگراها دموکراسی را با مدل غربی می خواهند و بر آن اساس نوسازی عامرانه را مطرح می کنند اما عملا سرمایه اجتماعی را از بین می برند. در مقابل تجربه تاریخی نشان می دهد اگر در جامعه ای رقابت های انتخاباتی براساس هنجارهای عمومی باشد، پروسه انتخابات با آرامش برگزار و سرمایه اجتماعی نیز تقویت می شود.

این فعال سیاسی و اجتماعی درباره گرایش مردم به جریانات سیاسی یادآور شد: مردم به ضد یک وضعیتی رأی می دهند، در حالیکه که بر اثر غربگرایی، تورم 6 برابر می شود و زندگی های مردم تحت فشار قرار می گیرد، رأی دهندگان به جریانی رأی می دهند که ضد این تفکر باشد تا از شر آنها خلاص شوند.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت جریان اصولگرا در نبود اصلاحات گفت: اصولگرایی برای آنکه بماند دائم نام اصلاحات را مطرح می کند. امروز جبهه های سوم در حال شکل گیری است، به همین دلیل مجلس آینده را قشنگ و خیلی گل من گلی می بینم که شوکی به نسل جوان سیاسی ایران وارد می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها