کد خبر: 703962
تاریخ انتشار :

لاوروف: مقیاس تراژدی در غزه عمدا کوچک‌نمایی می‌شود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) گفت ابعاد فاجعه غزه به عمد کم‌اهمیت جلوه داده شده است.

لاوروف: مقیاس تراژدی در غزه عمدا کوچک‌نمایی می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف در نشست وزیران گروه ۲۰ در ریودوژانیرو برزیل گفت: «میزان فاجعه غزه عمدا کوچک و بی‌ارزش نشان داده شده است. تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه از جمله زنان و کودکان، از تعداد کل تلفات درگیری دونباس از دو طرف طی ۱۰ سال از زمان کودتای غیرقانونی در کی‌یف بیشتر شده است.»

در یکصد و سی و نهمین روز از آغاز یورش نظامی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات صهیونیست‌ها به این منطقه تحت‌محاصره به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن خبر داد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که گروه ۲۰ به سختی راه‌حلی برای چالش‌ها و تهدیدهای انباشته برای امنیت جهانی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، او همچنین از اقتصادهای پیشرو جهان دعوت کرد تا به وضوح امتناع خود را از استفاده از اقتصاد به‌عنوان سلاح و جنگ به‌عنوان سرمایه گذاری، اعلام کنند تا تعهد خود را به تجارت و همکاری اقتصادی باز و عادلانه نشان دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «تایید این نکته مهم است که بانک‌ها و صندوق‌های جهانی نباید اهداف نظامی و رژیم‌های متجاوز را تامین مالی کنند، بلکه باید کشورهای نیازمند را به نفع توسعه پایدار تامین کنند. این کمک گروه ۲۰ در حوزه مسئولیتش در ایجاد شرایط مادی برای یافتن راه‌هایی برای حل مناقشات از طریق دیپلماسی فراگیر و در عین حال احترام به نقش مرکزی شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود و نه از طریق فرمت‌ها و فرمول‌های بسته مبتنی بر اولتیماتوم.»

لاوروف همچنین پیشنهاد کرد که از ساختارهای همبستگی پیشرو سایر مناطق «جنوب جهانی» در کار گروه ۲۰، آن هم بر مبنای یکسان دعوت شود.

از زمانی که رژیم صهیونیستی پس از ۷ اکتبر حمله نظامی به نوار غزه را آغاز کرد، تنش‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین بالا گرفته است. رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری به دلیل حمله به نوار غزه که نزدیک به ۳۰ هزار کشته بر جای گذاشته، به اتهام نسل‌کشی در حال محاکمه است.

این دیوان مستقر در لاهه طی حکم موقتی که ژانویه صادر شد، به تل‌آویو دستور داد تا اقدامات نسل‌کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند. این در حالیست که رژیم صهیونیستی محموله‌های کمک‌رسان شامل موادغذایی و آب آشامیدنی را هدف حملاتش قرار می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها