کد خبر: 704123
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

رقابت لیست مطهری با لیست‌های اصولگرایان برای 10 کرسی آخر تهران

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: لیست آقای مطهری حداقل برای کسب 10 کرسی آخر شهر تهران رقابت تنگاتنگی با فهرست های اصولگرا خواهد داشت.

رقابت لیست مطهری با لیست‌های اصولگرایان برای 10 کرسی آخر تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: با لیست های انتخاباتی شورای وحدت، شورای ائتلاف، امنا و صدای ملت عملا فاز اصلی رقابت ها برای کسب کرسی های مجلس آینده آغاز شد. حال این سئوال پیش می آید که اضلاع اصلی این رقابت کدام فهرست ها هستند؟

محمد مهاجری در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره رقابت فهرست های انتخاباتی منتشر شده گفت: سه لیستی که از جریان اصولگرایی بیرون آمد دور از انتظار اقشار مذهبی و متدین جامعه بود و شاید همین مسئله بر میزان رأی آوری آنها تأثیر بگذارد، درباره لیست آقای مطهری نیز باید بگوییم، میزان اقبال به این فهرست بستگی به میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد.

وی افزود: اگر میزان مشارکت در تهران به 40 درصد برسد، قطعا لیست آقای مطهری 30 بر هیچ پیروز می شود اما از آنجا که این میزان اقبال اتفاق نمی افتد بنابراین خیلی خوشبین نیستم که تعداد زیادی از نامزدهای فهرست صدای ملت رأی بیاورند.

این فعال مطبوعاتی درباره امکان شناخته شدن لیست علی مطهری به عنوان منتقد وضع موجود اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری 1400 قریب به 4 میلیون رأی باطله داشتیم. در واقع گروهی از رأی دهندگان صرفا می خواهند در انتخابات شرکت کنند و هیچ گرایش سیاسی و جناحی ندارند، این گروه عمدتا هیچ گزینه خاصی مدنظرشان نیست و نهایتا به یک یا دو نفر رأی می دهند. اگر این گروه از رأی دهندگان در تهران را 200 تا 300 هزار نفر در نظر بگیریم، عدد قابل توجهی می شود که اگر به سمت لیست آقای مطهری بیایند، می توانند معادلات را تغییر دهند.

وی با اشاره به نتایج ادوار گذشته انتخابات مجلس در تهران افزود: همواره در تهران بین آرای نفر اول منتخب تا آرای نفر آخر منتخب قریب به 800 هزار رأی فاصله است؛ وقتی از جریان اصولگرایی لیست های متعدد وجود دارد و سبد رأی اصولگرایان به آنها تقسیم می شود، می توان پیش بینی کرد که لیست آقای مطهری حداقل برای کسب 10 کرسی آخر شهر تهران رقابت تنگاتنگی با فهرست های اصولگرا خواهد داشت؛ به ویژه آنکه پیش بینی می شود تعداد زیادی از کرسی های حوزه انتخابیه تهران در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به فضاسازی کاذب در حال انجام در فضای مجازی نسبت به سلامت انتخابات گفت: توصیه ام به مسئولان برگزاری انتخابات آن است که حداکثر تلاش خودشان را در اطلاع رسانی سریع و دقیق نتایج انجام دهند تا تضمین سلامت انتخابات را به جامعه نشان دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها