کد خبر: 706947
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با شهریار حیدری

آن دوران گذشت که می‌گفتند رئیس‌جمهور باید دو دوره‌ای باشد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت های برجسته و موفق باید برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند تا ضمن افزایش مشارکت عمومی، برنامه های متعددی نیز برای خروج از وضع موجود طرح و بحث شود.

آن دوران گذشت که می‌گفتند رئیس‌جمهور باید دو دوره‌ای باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز: اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار و تکلیف تمام کرسی‌ها مشخص می‌شود. با توجه به آنکه مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم یک سال کامل باید با هم کار کنند و خردادماه سال آینده موعد انتخابات ریاست جمهوری فرا می رسد، بسیار حائز اهمیت است که مجلس بتواند همچون برادری قوی دست دولت را بگیرد.

شهریار حیدری در گفتگو با نامه نیوز درباره انتظارات از مجلس دوازدهم گفت: مجلس باید در حوزه نظارتی انتظارات را برآورده کند چون تیم اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد اما از آنجا که شاید دولت معذوراتی داشته باشد، این وظیفه مجلس است که از اختیارات نظارتی خود برای ترمیم کابینه و تحرک بخشی به وزرا استفاده کند.

وی مجلس آینده با فعال‌سازی ابزارهای نظارتی خود هم به دولت و هم مردم می تواند کمک کند، افزود: نمایندگان برآمده از آرای مردم و وکیل آنها هستند بنابراین مهم است تا انتخابات ریاست جمهوری که یکسال از عمر مجلس دوازدهم می گذرد، نمایندگان قوی عمل کنند چون عملکرد قوی آنها بر میزان مشارکت و انتخاب درست مردم اثر مثبت می گذارد اما اگر مجلس آینده سال نخست را قدرتمند پشت سر نگذارد چه بسا توفیقات لازم را برای تشویق مردم به حضور در پای صندوق های رأی به دست نیاورند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره حضور نامزدهای قوی در انتخابات ریاست جمهوری 1404 اظهار کرد: قانونی وجود ندارد که یک رئیس جمهور حتما باید دو دوره در پاستور باشد. باید رقبای جدی وارد میدان شوند. آن دوران گذشت که می گفتند رئیس جمهور باید دو دوره ای باشد تا کارهای ناتمام خود را در چهار سال اول مسئولیت، در دوره دوم دنبال کند و آنها را به نتیجه برساند.

وی افزود: شخصیت های برجسته و موفق باید برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند تا ضمن افزایش مشارکت عمومی، برنامه های متعددی نیز برای خروج از وضع موجود طرح و بحث شود. حالا اگر رئیس جمهور فعلی در چنین فضایی بتواند دوباره اکثریت آرا را کسب کند، به نفع خودش، جامعه و کشور است چون دوره دوم مسئولیتش را با قدرت و توان بیشتری شروع می کند.

حیدری گفت: امروز چرخ توسعه کشور در حال گردش است و هر کسی رئیس جمهور شود، باید همین مسیر را تقویت کند بنابراین بهتر است در یک انتخابات رقابتی، آن نامزدی که نسبت به سایرین قوی تر است مسئولیت اداره دولت را به عهده بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها