کد خبر: 707300
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

دولت رئیسی سال آخر سختی خواهد داشت

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به چالش های پیش روی دولت رئیسی گفت: سال آخر ریاست جمهوری آقای رئیسی سالی سختی خواهد بود.

دولت رئیسی سال آخر سختی خواهد داشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: بعد از پاسخ ایران به اسرائیل، کارشناسان و تحلیلگران بر این باور هستند که سیاست خارجی کشور وارد مرحله جدیدی شد و دولت باید خود را برای معادلات آن آماده کند تا در سال پایانی مسئولیتش بتواند کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه دهد.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره چالش های پیش روی دولت در یک سال پایانی مسئولیت گفت: نخستین چالشی که دولت با آن مواجه خواهد شد، چالش تشکیل مجلس جدید است. تعدادی از نمایندگان مجلس دوازدهم تندرو هستند و بخشی از نمایندگان نیز برای اولین بار وارد مجلس می شوند.

وی افزود: دولت آقای رئیسی با شروع کار مجلس دوازدهم کارنامه سه ساله خواهد داشت و چون این کارنامه مورد نقد اقشار مختلف مردم قرار دارد، به تدریج نمایندگان جدید مجلس نیز سعی می کنند دولت را به چالش بکشند بنابراین دولت در تابستان با یک موجی از انتقادها مواجه خواهد شد.

این فعال مطبوعاتی چالش دوم رئیسی را رفع ناکارآمدی دولت خواند و یادآور شد: به نظر می رسد آقای رئیسی ترمیم کابینه را برای بعد از تشکیل مجلس آینده گذاشته است تا با این کار قدری فشار انتقادها را کم کند. اگر آقای رئیسی بخواهد در انتخابات 1404 رأی بیاورد برای پاسخ به نارضایتی افکارعمومی چاره ای جز ترمیم کابینه نخواهد داشت.

وی روابط بین الملل را چالش سوم دولت سیزدهم خواند و ادامه داد: با اتفاقات جدیدی که در منطقه رخ داد، به هر حال اتفاقات تازه ای در منطقه رقم خواهد خورد که این اتفاقات جدید اقتضائات تازه‌ای می خواهد که معلوم نیست مسئولان دیپلماسی دولت آقای رئیسی بتوانند به راحتی از پس آن برآیند.

مهاجری با اشاره به وعده های انجام نشده رئیس جمهور گفت: چالش نهایی هم مربوط به وعده های انجام نشده آقای رئیسی در حوزه مسکن، اشتغال و کاهش تورم است که جزء سه مطالبه اصلی مردم در انتخابات 1400 به حساب می آمد. در مجموع سال آخر ریاست جمهوری آقای رئیسی سالی سختی خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها