جزئیات گفتوگوی عراقچی با وزاری خارجه کره جنوبی و ازبکستان
چو هیون وزیر امور خارجه کره جنوبی صبح امروز (جمعه) در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقهای و روابط دوجانبه به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.
به گزارش نامهنیوز، وزیر خارجه کره جنوبی در این تماس تلفنی با ضمن استقبال از تفاهم ایران و آمریکا برحمایت کشورش از روندهای دیپلماتیک با هدف حفظ صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا و امنیت کشتیرانی ایمن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز همتای کرهای خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفتهای حاصلشده در اجرای تفاهمات مورد توافق و رایزنیهای انجامشده در این چارچوب قرار داد.
وزرای خارجه دو کشور همچنین با بررسی آخرین تحولات دوجانبه، منطقهای و بینالمللی، بر ضرورت تداوم رایزنیهای سیاسی و گسترش همکاریهای مشترک تأکید کردند.
همچنین عباس عراقچی با بختیار سعیدوف، وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان نیز در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقهای و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.
در این گفتگوی تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان همتای ازبکستانی را در جریان آخرین تحولات مربوط به اجرای تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی قرار داد.
وزیر امور خارجه ازبکستان ضمن استقبال از تلاشهای جاری دیپلماتیک برای کاهش تنش در منطقه غرب آسیا، بر اهمیت تداوم این روند و اجرای تعهدات متقابل تاکید کرد.
دو طرف همچنین بر تداوم رایزنیها و توسعه مناسبات فیمابین ایران و ازبکستان در همه زمینههای مورد علاقه دو کشور تأکید کردند.
دیدگاه تان را بنویسید