کد خبر: 675811
تاریخ انتشار :

یوفا حریص‌تر از همیشه: چم پی ون ز لیگ در آمریکا!

یوفا می‌گوید با ایده برگزاری بعضی از مسابقات چم پی ون ز لیگ در آمریکا مخالفتی ندارد و در آینده ممکن است شاهد به واقعیت تبدیل شدن این ایده باشیم.

یوفا حریص‌تر از همیشه: چم پی ون ز لیگ در آمریکا!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان اروپا به عنوان بزرگترین رقابت باشگاهی قاره اروپا هوادارانی جهانی دارد و میلیونها نفر در چهار گوشه دنیا در زمان برگزاری این تورنمنت نبرد قهرمان‌های خود را تماشا می‌کنند. این شرایط باعث شده چمپیونزلیگ به یکی از سودسازترین رویدادهای ورزشی دنیا تبدیل شود.

حالا زمزمه‌هایی مطرح شده که ایالات متحده آمریکا برای نقش‌آفرینی مستقیم در لیگ قهرمانان اروپا پیش‌قدم شده است و یوفا به عنوان برگزارکننده تورنمنت با این پیشنهاد موافق است. این ادعاها تا دیروز شایعه تلقی می‌شد اما الکساندر چفرین، رئیس یوفا، امروز صحت آن را تایید کرد و گفت در آینده ممکن است شاهد برگزاری برخی مسابقات چمپیونزلیگ در خاک آمریکا باشیم.

جالب اینجا است که رئیس یوفا اصرار دارد هدف این اقدام تولید سود مالی بیشتر برای یوفا نیست بلکه هدف او و سازمانش گسترش فوتبال در نقاط مختلف دنیا و پاسخ دادن به نیاز هواداران این ورزش است.

چفرین در این باره گفت:" اینکه چمپیونزلیگ در آمریکا برگزار بشود ممکن است. ما صحبت‌هایی را در این باره شروع کرده‌ایم. اما امسال جام جهانی را داشتیم و سال بعد هم یورو2024 را داریم؛ امسال فینال چمپیونزلیگ در استانبول را داریم و سال آینده در لندن و سال 2025 در مونیخ. بعد از آن باید ببینیم نتیجه بحث‌ها چه می‌شود. این روزها فوتبال در آمریکا خیلی محبوب شده است. آمریکایی‌ها حاضرند مبالغ خیلی زیادی بدهند و البته این پول را فقط برای میزبانی بهترین رقابت فوتبال دنیا پرداخت می‌کنند. بله، همانطور که بسکتبال‌دوستان در اروپا NBA را دنبال می‌کنند آنها هم چمپیونزلیگ را دنبال می‌کنند".

رئیس یوفا در ادامه گفت:" آمریکا برای آینده فوتبال بازار خیلی مهم و با پتانسیلی است. ما در حال حاضر با اسپانسرهایی از همه جای دنیا قرارداد داریم ولی آمریکایی‌ها بازاریاب‌های خیلی خوبی هستند و می‌دانند در صورت میزبانی مسابقات چقدر درآمدشان بیشتر خواهد شد. البته هدف ما به عنوان یوفا پول‌سازی نیست بلکه قصد داریم به رشد و گسترش فوتبال در نقاط مختلف دنیا کمک کنیم". 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها