کد خبر: 677237
تاریخ انتشار :

آخرین احتمالات: قهرمان لیگ برتر لو می‌رود!

حتی احتمال دارد این هفته هم قهرمان لیگ برتر مشخص شود یا حداقل یک مدعی از کورس قهرمانی کنار برود.

آخرین احتمالات: قهرمان لیگ برتر لو می‌رود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر ایران در حالی به دو هفته پایانی خود نزدیک شده که پرسپولیس با 60 امتیاز صدر جدول را تسخیر کرده و سپاهان با 59 امتیاز و استقلال با 56 امتیاز در تعقیب تیم سرخپوش تهرانی هستند.

در دو هفته باقیمانده پرسپولیس به گل‌گهر و نساجی دیدار خواهد کرد، سپاهان به مصاف پیکان و مس کرمان خواهد رفت و استقلال نیز رودرروی مس رفسنجان و تراکتور قرار خواهد گرفت.

نکته دیگر اینکه هر سه تیم مدعی که شانس قهرمانی دارند، یک بازی در ورزشگاه خانگی و یک بازی در خارج از خانه برگزار خواهند کرد تا تقریبا در شرایط مساوی دوئل قهرمانی را پیش ببرند اما به هرحال متوسط رتبه حریفان مدعیان نشان می‌دهد تیم مورایس بازیهای ساده‌تری را پیش رو خواهد داشت.

پرسپولیس پرسپولیس: 56.94% شانس قهرمانی

* پرسپولیس در چه حالتی قهرمان می‌شود؟

تیم یحیی گل‌محمدی از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردار است و سرنوشت جام را در دستان خود می‌بیند. پرسپولیس در صورت کسب 6 امتیاز به صورت قطعی قهرمان لیگ برتر لقب خواهد گرفت و سپاهان و استقلال در هیچ حالتی به تیم یحیی نخواهند رسید. نکته جالب اینکه حتی ممکن است پرسپولیس در هفته جاری نیز جام را بالای سر ببرد، اگر سپاهان ببازد و آنها گل‌گهر را شکست دهند. در مجموع از 216 حالت موجود، 123 حالت حکم به قهرمانی پرسپولیس می‌دهند.

* پرسپولیس چه در حالتی قهرمان نمی‌شود؟

جالب است بدانید روی کاغذ پرسپولیس حتی با کسب صفر امتیاز هم شانس قهرمانی دارد. با این حال نه دو شکست بلکه حتی یک تساوی هم کافی است تا سرخپوشان جام را به سپاهان واگذار کنند. همچنین بدشانسی پرسپولیس این است که آن‌ها بازی رودررو را به سپاهان واگذار کرده‌اند تا در صورت تساوی امتیازات، نایب قهرمان باشند. پرسپولیس تنها در صورتی جام را به استقلال واگذار خواهد کرد که از دو بازی باقی مانده صفر یا یک امتیاز بگیرد.

سپاهان **سپاهان: 40.27% شانس قهرمانی

سپاهان در چه حالتی قهرمان می‌شود؟

شاگردان ژوزه مورایس باید منتظر لغزش پرسپولیس بنشینند. اگر سپاهان شش امتیاز بگیرد، شانس قهرمانی خود را افزایش خواهد داد اما به هر حال سرنوشت جام از دست طلایی‌پوشان خارج شده و ممکن است آن‌ها با 65 امتیاز هم قهرمان نشوند. با این حال اگر سپاهان 6 امتیاز بگیرد و پرسپولیس برابر یکی از حریفان خود متوقف شود، روبان جام زرد می‌شود. همچنین اگر سپاهان 4 امتیاز بگیرد و پرسپولیس یکی از بازی‌های خود را ببازد، بازهم جام به سپاهان خواهد رسید.

**سپاهان در چه حالتی قهرمان نمی‌شود؟

زردپوشان اصفهانی در یک حالت مشخص قهرمان نخواهند شد: پرسپولیس هر دو بازی خود را ببرد. اما نکته جالب این است که سپاهان در بازی رفت، بازی خود را به پیکان واگذار کرد و حالا اگر یک توقف دیگر داشته باشد، حتی ممکن است به رتبه سوم جدول سقوط کند. این تیم همچنین با کسب سه امتیاز، نایب قهرمانی خود را قطعی خواهد کرد.

استقلال **استقلال: 2.77% شانس قهرمانی

* استقلال در چه صورتی قهرمان می‌شود؟

از بین 216 حالت، تنها شش حالت منجر به قهرمانی استقلال در لیگ بیست و دوم خواهد شد. به عبارتی اگر صفر یا یک امتیاز بگیرد و سپاهان یک بازی خود را ببازد و هیچ بردی نیاورد، استقلال با کسب شش امتیاز قهرمان خواهد شد. در واقع پیش شرط قهرمانی استقلال، دو برد این تیم برابر مس رفسنجان و تراکتور خواهد بود.

* استقلال در چه صورتی قهرمان نمی‌شود؟

در 200 از 216 حالت، جام به استقلال نخواهد رسید. اگر این حتی یک تساوی در دو بازی پایانی خود داشته باشد، قهرمان نخواهد شد. آن‌ها با دو برد متوالی هم قهرمان نخواهند شد به این شرط که پرسپولیس یا سپاهان یکی از بازی‌های خود را ببرند. در واقع تساوی مقابل صنعت نفت و شکست برابر پرسپولیس، کار را کاملا از دست استقلال خارج کرده است.

در مجموع پرسپولیس 56.94 درصد روی کاغذ شانس دارد اما اگر این تیم مقابل گل‌گهر مساوی کند و سپاهان، پیکان را شکست دهد، اکثریت احتمالات قهرمانی به سمت سپاهان تغییر جهت می‌دهد. بنابراین اینکه حالا اکثریت شانس‌ها به سوی پرسپولیس است، نوعی برتری فریبنده برای سرخپوشان خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها