کد خبر: 677665
تاریخ انتشار :

دلخوری ساپینتو: دیر شده، منتظرم، باورم نمی‌شود

ساپینتو با چهره‌ای درهم و در شرایطی که دستش را روی کمر گذاشته بود، بابت این که هنوز قراردادش تمدید نشده، ناراضی بود و اعلام کرد حتی الآن نیز برای برنامه‌ریزی فصل بعد دیر شده است.

دلخوری ساپینتو: دیر شده، منتظرم، باورم نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بحث تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو موضوعی است که پایش به کنفرانس پس از دیدار برابر مس رفسنجان باز شد و مرد پرتغالی برای نخستین‌بار به آن پاسخ داد. از صحبت‌های سرمربی استقلال اینگونه استنباط می‌شد که او بابت عدم تعیین تکلیفش برای فصل بعد، ناراضی است و البته او کنایه‌ای هم به وضعیت مدیریت استقلال زد؛ اینکه نمی‌داند حجت کریمی در این تیم به فعالیتش ادامه خواهد داد یا خیر.

پس از اینکه بحث‌های فنی درخصوص دیدار استقلال و مس رفسنجان به عمل آمد، یکی از خبرنگاران سؤالی مطرح کرد که به نظر می‌رسد سفره دل ساپینتو نیز باز شد. این خبرنگار گفت: «خسته نباشید و تبریک می‌گویم. با توجه به اینکه تیم شما در این فصل عملکرد بسیار قابل قبولی داشت و در لیگ برتر تا هفته‌های آخر مدعی بود و در جام حذفی همچنان شانس اول قهرمانی هستید، آیا از سوی مدیریت به شما پیشنهاد تمدید قرارداد شده است یا خیر؟ چون شایعاتی بود که آقای کریمی با شما تمدید کرده است.»

در این لحظه محمدحسین زرندی، مدیر رسانه‌ای استقلال توضیح داد که کریمی اعلام نکرده قرارداد ساپینتو تمدید شده؛ بلکه او گفته قصد تمدید دارد و در ادامه سرمربی پرتغالی با به زبان آوردن عبارت "Listen…" اینگونه پاسخ داد: «به نظر من، وقتی می‌خواهید کاری را انجام بدهید، باید سازماندهی با هماهنگی‌های لازم در زمان درست، صورت بگیرد.»

ساپینتو سپس جملاتی را به زبان آورد که تلویحاً از نارضایتی او بابت دیر شدن بحث مذاکره جهت تمدید قراردادش خبر می‌داد. او گفت: «نمی‌شود با مربی که این فصل فوق‌العاده را سپری کرده، اولین سوپرجام تاریخ باشگاه را گرفته، 2 هفته مانده به اتمام فصل قراردادش را تمدید کنید. باید از حالا برای فصل آینده برنامه داشته باشیم. 2 ماه زمان لازم است تا یک کار را خوب انجام بدهیم.»

سرمربی استقلال سپس از دیدارش با سرپرست مدیرعاملی پرده برداشت و اضافه کرد: «من هفته پیش با آقای کریمی صحبت کردم و گفت این نیت را دارد که قرارداد من را تمدید کند. او گفت با ایجنت من صحبت می‌کند. تا الآن من خبر جدیدی ندارم و منتظرم. ولی برای آینده و برای سازماندهی خوب باشگاه استقلال، باید خیلی چیزها تغییر کند.»

او سپس روی برنامه‌ریزی خوب جهت یک فصل خوب در آینده تأکید کرد و افزود: «باید در برنامه پیش‌فصل تصمیم بگیریم کجا تمرین کنیم، به کدام اردوی تدارکاتی برویم، بازیکنان را انتخاب کنیم، مذاکرات را شروع کنیم و... همه این‌ها در یکی دو هفته شدنی نیست. می‌شود این کار را انجام داد؛ ولی به نظرم باید زودتر این کار را کرد.»

ساپینتو که در این لحظات کمی تن صدایش را بالا برده بود، چند باری روی عبارت "Very Late" تأکید کرد و گفت: «از الآن خیلی سخت است که برای آینده برنامه داشته باشیم. امیدوارم زودتر در مورد این مسائل تصمیم‌گیری شود. همین الآن هم برای خیلی از چیزها دیر شده است. چیزهایی را برای فصل آینده می‌خواهم ولی نمی‌خواهم با کسی صحبتی بکنم تا زمانی که قراردادم تمدید شود.»

سرمربی استقلال کنایه‌ای هم به وضعیت مدیریت تیم زد و در شرایطی که شور و هیجان زیادی داشت و صدایش از حالت عادی بالاتر رفته بود، گفت: «من خودم نمی‌دانم آقای کریمی می‌ماند یا مدیریت جدیدی می‌آید. این باورکردنی نیست که باشگاه سطح بالایی مثل استقلال چنین شرایطی داشته باشد. اینکه 6 ماه پرداختی به مربی نداشته باشید ولی از بازیکنان بخواهید که برای شما قهرمانی بیاورند. این باورنکردنی است. تا حالا چنین چیزی را در زندگی‌ام ندیده‌ام.»

او خواستار حمایت بیشتری از تیمش شد و درحالی‌که با زبان بدن پشت سر هم و بی‌وقفه صحبت‌هایش را بیان می‌کرد و کار ترجمه را برای زرندی سخت کرده بود، اضافه کرد: «برنامه آینده باید از حالا مشخص شود. برای فصل آینده، اگر قرار باشد دوباره 6 ماه پرداختی نباشد، من برای چنین کاری نیستم. باید از بازیکنان و مربی حمایت کنند، سخت‌افزارها را فراهم کنند، روی تیم سرمایه‌گذاری شود و آن امکاناتی که می‌خواهند را آماده کنند. با همان شرایط برابری که حریفان ما دارند، بتوانیم بازی کنیم.»

این بخشی از نشست بود که ساپینتو در مقایسه امکانات استقلال با مس رفسنجان خنده تلخی به زبان آورد. سرمربی آبی‌ها گفت: «همین الآن دیدم دو استادیوم در اینجا هست. مس رفسنجان دو زمین برای تمرین دارد. هتل دارند و چقدر همه چیز خوب است. پوووف! و ما فقط یک زمین داریم. ما منطقه ریکاوری نداریم. (باخنده) من می‌خندم که گریه‌ام نگیرد. این باورنکردنی است. شاید مردم ندانند که چگونه مشکلات را پشت سر می‌گذاریم. امیدوارم آینده استقلال خیلی بهتر باشد. باید خیلی چیزها را بهتر کنند.»

ساپینتو در پایان و در مورد اینکه از امکانات باشگاه مس رفسنجان تعریف کرده و شایعاتی پیرامون عقد قرارداد با این باشگاه مطرح است، گفت: «نه، هیچ پیشنهادی ندارم. وقتی رسیدم گفتم این چیست. اول فکر کردم زمین بازی است؛ ولی دیدم هیچ‌کس نیست. فهمیدم که آن زمین تمرین است و زمین مسابقه جای دیگری است. هتل و امکانات خیلی خوبی دارند و به باشگاه مس رفسنجان تبریک می‌گویم که این کار را خوب انجام می‌دهند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها