کد خبر: 679307
تاریخ انتشار :

همراه اول، آخرین تلاش‌های استقلال به در بسته خورد!

آخرین امیدهای استقلال برای دریافت مبلغی از شرکت همراه اول به در بسته خورده و تمام جلسات و پیگیری‌ها بی‌نتیجه مانده است.

همراه اول، آخرین تلاش‌های استقلال به در بسته خورد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، چالش باشگاه استقلال و شرکت همراه اول مربوط به امروز و دیروز نیست. از ماه‌ها قبل و بعد از برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال این کشمکش ادامه داشته و حالا هم ادامه دارد. اگرچه استقلالی‌ها هفته گذشته با این شرکت اپراتور تلفن همراه تفاهم‌نامه جدیدی امضا کردند اما همچنان خبری از پرداخت پول به باشگاه آبی پوش پایتخت نیست.

**جزییات قرارداد استقلال و همراه اول چیست؟

قرارداد همکاری و اسپانسری همراه اول با باشگاه استقلال در اواخر آبان سال 1400 و حدود یکماه بعد از مدیرعاملی مصطفی آجورلو در این باشگاه به امضای طرفین رسید. قراردادی که یکساله و به مبلغ 100 میلیارد تومان بود و در ازای حک شدن نام شرکت روی پیراهن استقلال ،‌این شرکت مبلغ مذکور را در قسط های متوالی پرداخت می‌کرد.

در شرایطی که مصطفی آجورلو در اواخر دوره مدیریتی خود به دنبال تمدیدقرارداد با همراه اول به مدت یک فصل دیگر بود، اما ناگهان او در تاریخ 25 مهر 1401 از کار برکنار شد و این درحالی بود که قرارداد قبلی اواخر آبان ماه خاتمه پیدا می‌کرد.

جالب اینجا است که از قرارداد سال اول استقلال و همراه اول مبلغی در حدود 12 میلیارد تومان باقی مانده بود که بعد از روی کار آمدن علی فتح‌الله‌زاده، اسپانسر آن را به مدیرعامل جدید پرداخت کرد.

**قرارداد تمدید نشد، نام اسپانسر روی پیراهن ماند!

بعد از برکناری آجورلو از مدیرعاملی استقلال، علی فتح‌الله‌زاده به عنوان جایگزین در یکی از اولین اقدامات خود برای تمدید قرارداد با همراه اول اقدام کرد. او جلسه‌ای را با مدیران این شرکت اپراتور تلفن همراه داشت اما در هیچ کدام از آنها توافق برای تمدید صورت نگرفت.

مساله مهم اما اینجا است با وجود اینکه قرارداد اسپانسر اواخر آبان ماه تمام شده و تمدیدی هم در کار نبود،‌ با دستور علی فتح‌الله زاده نام این شرکت روی پیراهن استقلال باقی ماند و تا همین چند هفته قبل هم همراه اول در قسمت جلوی پیراهن استقلال به ثبت می‌رسید!

فتح‌الله‌زاده با این کار قصد داشت به نوعی مدیران همراه اول را در عمل انجام شده قرار بدهد تا شاید در جلسات آینده ای که با آنها برگزار می‌کند بتواند قرارداد جدید را به امضا برساند و پول دریافت کند. موضوعی که هیچ وقت به نتیجه نرسید و فتح‌الله‌زاده در نهایت بدون موفقیت در اجرای آن از سمتش کنار رفت!

بازیکنان استقلال هرگز دوست ندارند صحنه‌های دربی برگشت لیگ برایشان در فینال حذفی هم تکرار شود

**ادعای کریمی در بدو ورود: طلب 160 میلیاردی

بعد از قطعی شدن سرپرستی حجت کریمی در باشگاه استقلال و حضور او روی صندلی علی فتح‌الله‌زاده، این مدیر در یکی از اولین مصاحبه‌های خود ادعا کرد که شرکت همراه اول 160 میلیارد تومان به باشگاه استقلال بدهکار است! این در حالی بود که قرارداد شرکت با استقلال آبان ماه 1401 تمام شده بود و کریمی اوایل سال 1402 این صحبت را مطرح کرد. ظاهرا در آن زمان حجت کریمی که در زمان مدیریت آجورلو نیز عضو هیات مدیره باشگاه استقلال اطلاع دقیقی از جزییات اتفاقات نداشته است.

ماجرا از این قرار است که مصطفی آجورلو در روزهای آخر مدیریت خود در استقلال با مدیران شرکت همراه اول صحبت‌هایی را انجام داده بود تا قرارداد جدیدی برای سال دوم میان طرفین به امضا برسد. بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما آجورلو در جلسات برگزار شده مبلغ 160 میلیارد تومان را برای تمدید پیشنهاد کرده و این در حالی است که نظر مدیران اسپانسر روی 120 میلیارد تومان بوده است. در نهایت هم آجورلو برکنار شده و قراردادی روی کاغذ نیامده است.

160 میلیاردی که کریمی درباره اش صحبت کرده بود نیز احتمالا همان مبلغی است که آجورلو قصد داشته وارد قرارداد با همراه اول شود اما در نهایت از کار برکنار شده و به نتیجه نرسیده است. خصوصا اینکه کریمی دیگر هیچ‌گاه حرف از طلب 160 میلیارد تومانی از همراه اول نزد.

**ناگهان ماجرا گره خورد

ماجرای استقلال و همراه اول وقتی گره خورد که باشگاه استقلال در تعطیلات نوروز برای پرداخت طلب استراماچونی تا پایان ددلاین مربوط به تکمیل مدارک حرفه‌ای سازی(11 فروردین) نیاز به پول داشت و از این شرکت درخواست کمک کرد. در آن مقطع فتح‌الله‌زاده که چند ماه بدون قرارداد نام همراه اول را روی پیراهن استقلال زده بود،‌ می‌خواست از این شرکت سریعا پول دریافت کند که البته توافقی حاصل نشد و پولی هم به باشگاه پرداخت نشد.

از طرفی بازیکنان استقلال در روز 11 فروردین و قبل از مصاف با ذوب‌آهن به نشانه اعتراض دستان خود را روی نام اسپانسر بردند و این در حالی است که شاید بازیکنان نمی‌دانستند اسپانسر روی پیراهن قراردادی با باشگاه ندارد!

**ادامه مذاکرات توسط کریمی و حصول نتیجه

یکی از موضوعاتی که حجت کریمی از روزهای اول حضور در استقلال پیگیری کرد، امضای قراردادجدید با همراه اول بود. او بعد از آنکه متوجه شد ادعای 160 میلیاردی‌اش به واسطه صحبت‌های مدیران قبلی درست نبوده، با مدیران همراه اول جلسات متعددی داشت و در نهایت کار به جایی رسید که هفته گذشته دوطرف به توافق رسیدند و تفاهم نامه جدیدی را به امضا رساندند. تفاهم‌نامه ای که تاریخ آن از آبان 1402 تا آبان 1403 است و البته اطلاع دقیقی از مبلغ آن در دست نیست اما ظاهرا مبلغی بسیار پایین تر از 160 میلیارد تومانی است که آجورلو قصد داشت در قرارداد بیاورد. کریمی بعد از این تفاهم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بر اساس وعده مدیران همراه اول تا روز یکشنبه (7 خرداد) مبلغی به حساب باشگاه واریز می‌شود تا یک قسط دیگر از مطالبات اعضای تیم پرداخت شود.

**یکشنبه و دوشنبه گذشت و پول نیامد

در چنین شرایطی از صبح روز یکشنبه بازیکنان و مربیان استقلال که ماه‌ها است به جز چند پاداش بابت بردهای خود پولی بابت رقم قراردادهای خود دریافت نکرده‌اند، پیگیر واریز پول به حساب باشگاه از سمت همراه اول بودند. بازیکنان استقلال حتی تا آخرین دقایق وقت اداری و تعطیلی بانک‌ها در خصوص پیگیری هایی را از مدیران باشگاه انجام دادند اما در نهایت یکشنبه هم تمام شد و پولی به حساب استقلال نرفت. با اینکه امیدواری‌ها درباره واریز پول به حساب باشگاه تا پایان وقت اداری دوشنبه ادامه داشت، اما بازهم خبری از پر شدن حساب باشگاه استقلال نشد تا ناراحتی مدیریت استقلال را در پی داشته باشد.

**طعنه به اپراتور با یک بانک

با وجود اینکه از زمان پرداخت بدهی سنگین به استراماچونی توسط بانک شهر و در قالب یک وام چند هفته‌ای می‌گذرد ، مدیران استقلال ناگهان امروز تصمیم به تشکر از این شرکت روی رسانه رسمی خود گرفتند!ظهر روز دوشنبه با ادامه خالی ماندن حساب باشگاه استقلال، پست تشکر از مدیران بانک شهر و به خصوص احمدی مدیرعامل این بانک روی کانال رسمی باشگاه استقلال رفت که به نظر می‌رسد به نوعی طعنه به همراه اول نیز باشد.

**نه کریمی و نه همراه اول، کسی مقصر نیست

اصل ماجرای پیش آمده میان استقلال و همراه اول این است که نباید کار به اینجا می‌کشید! اگرچه مدیران استقلال با همراه اول تفاهماتی در هفته گذشته داشته‌اند تا مبلغی را دریافت کنند اما با توجه به اینکه یک بازی بیشتر تا پایان فصل جاری باقی نمانده دریافت پول از این شرکت سخت به نظر می‌رسد. از کل ماجرا اینطور به نظر می‌رسد که همراه اول اساسا از ابتدا موافق این قرارداد نبوده و کشاندن ماجرا به بازی اسپانسرینگ در مدیریت قبلی استقلال تلاشی عبث به حساب می‌آید.

حالا اما حسین قربانزاده رییس سازمان خصوصی سازی به عنوان یک سازمان واسطه تلاش‌هایی کرده تا اتفاق بزرگ رخ بدهد و مبلغی را به باشگاه استقلال کمک کند. البته طبیعی است وقتی یک بازی به پایان فصل باقی مانده شرکتی که با هیات مدیره و با مدیریتی گسترده اداره می‌شود، راضی به پرداخت پول به باشگاه استقلال نباشد، مگر اینکه اراده قوی‌تری واسطه شود و این شرکت را مجاب به این امر کند.

در کنار این مساله اما عدم واریز پول از سمت همراه اول به حساب باشگاه استقلال باعث شده تا مدیران باشگاه پیش اعضای کادرفنی و بازیکنان هم بدقول شوند و این مساله در فاصله کوتاه تا دربی پایتخت اصلا اتفاق خوبی برای این باشگاه نیست.

استقلالی‌ها عصر چهارشنبه در شرایطی حساس‌ترین بازی فصل خود را انجام می‌دهند که میزان دریافتی کادرفنی و بازیکنان بین 47 تا 55 درصد است و از آخرین پولی که به عنوان قسط قرارداد به آنها پرداخت شد، بیش از 5 ماه می‌گذرد! اگرچه بازیکنان استقلال مثل دیدارهای گذشته در دربی روز چهارشنبه نیز با تمام توان خود به میدان می‌روند اما بدون تردید اینکه چند روز قبل از دربی بازهم به آنها وعده واریز پول داده شده و اجرا نشده شاید عواقبی مثل گلایه بازیکنان و کادرفنی بعد از پایان مسابقه با پرسپولیس از بی‌پولی های ادامه دار باشگاه را به همراه داشته باشد.

حالا مدیران استقلال در این برهه امیدوار هستند که حتی تا صبح چهارشنبه هم واریزی به باشگاه انجام شود تا آنها بتوانند نهایتا ساعتی قبل از بازی با پرسپولیس به اعضای تیم پول پرداخت کنند اما اگر این اتفاق رخ ندهد، شاید شاهد واکنشی جدید از سوی حجت کریمی و همکارانش در استقلال باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها