کد خبر: 679438
تاریخ انتشار :

ساپینتو: این آخرین بازی عمرمان است

ریکاردو ساپینتو گفت که آنها هفت-هشت ماه است پولی دریافت نکرده‌اند، ولی با تمام وجود برای قهرمانی می‌جنگند.

ساپینتو: این آخرین بازی عمرمان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تکلیف آخرین جام باقی مانده این فصل از رقابت‌های لیگ ایران فردا مشخص می‌شود. استقلال که رقابت در لیگ را به پرسپولیس باخت، حالا به دنبال تلافی شکست در شهرآورد 100 است تا بتواند جام حذفی را بالای سر ببرد و فصل خوب ساپینتو با موفقیت به اتمام برسد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال که برای شرکت در نشست خبری پیش از این بازی با تأخیر حاضر شده بود، در ابتدای صحبت‌هایش درباره اینکه آیا شرایط سخت مالی می‌تواند در روحیه تیم اثرگذار باشد گفت: امیدوارم که اینگونه نباشد. خودم حدود هفت، هشت ماه است حقوقم را دریافت نکرده‌ام. هر هفته هم فقط قول، قول، قول برای دریافت داشته‌ایم. تاکنون شرایط برای من، کادر فنی، کادر پزشکی و بازیکنان تغییری نکرده است. تا الآن کسی پولی دریافت نکرده است.

* با قلبمان و با تمام وجود برای فینال می‌جنگیم

سخت است که بخواهیم روی کارمان تمرکز کنیم. همانطور که می‌توانید تصور کنید، ما از این بابت خسته‌ایم. ولی ما ذهنمان را روی این گذاشته‌ایم که فقط یک بازی آخر و یک فینال مانده و باید آن را ببریم. با تمام قدرت به جلو می‌رویم. زورمان را می‌زنیم، آن شهامت و شجاعتی که باید داشته باشیم را داریم. با قلبمان و با تمام وجود برای این فینال می‌جنگیم.

* مطمئنم که می‌توانیم پرسپولیس را شکست دهیم

صد در صد مطمئنم که می‌توانیم این فینال را ببریم. اعتماد به نفس بسیار بسیار زیادی روی تیمم دارم. شرایط خوبی داریم. ما استحقاق آن را داریم و با همه سختی‌ها، برای آن جنگیده‌ایم. ما لیاقت این را داریم که با قهرمانی فصل را تمام کنیم.

* برای بازیکنان پرسپولیس احترام قائلیم

احترام بسیار زیادی برای بازیکنان پرسپولیس قائل هستیم. بازیکنان فوق‌العاده خوب و باتجربه‌ای دارند. ولی به ظرفیت‌های خودمان نیز باور داریم. به روحیه تیمی و خودمان باور داریم. بنابراین فردا می‌تواند برای ما باشد.

* هیچ تیمی در دربی قبل استحقاق پیروزی را نداشت

«آیا از شکست در بازی قبل، درسی گرفته‌اید؟ چون استقلال نتوانست برابر پرسپولیس بازی همیشگی خود را انجام دهد» ساپینتو در حالی که سرش را به نشانه تأیید تکان می‌داد در پاسخ به این سوال گفت: حتی شاید آنها هم نیز مقابل ما این‌گونه بودند (در حالی که ساپینتو قهقهه می‌زد) آیا فکر می‌کنید آنها مستحق بودند ما را شکست دهند؟ من موافقم که هیچ کدام از دو تیم استحقاق پیروزی را نداشتند. در بازی نخست ما باید می‌بردیم و 2 گل روی ضربه ایستگاهی خوردیم. اما در بازی برگشت هیچ تیمی استحقاق برد را نداشت. من به نظر همه احترام می‌گذارم ولی از نظر من مساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.

* هیچ چیزی در پرسپولیس نسبت به دربی قبل تغییر نکرده

طبیعتا ما روی پرسپولیس مطالعه کرده‌ایم همانطوری که آنها این کار را روی ما انجام داده‌اند. بازی آخرمان برابر پرسپولیس را دوباره دیده‌ایم. از آن زمان، هیچ چیز خاصی را در تیم تغییر نداده‌اند، سیستم و بازیکنانشان مانند دربی قبل است و همان پویایی سابقشان را دارند ولی در عین حال این نیز درست است که در دربی آخر ما بازیکنان کلیدی داشتیم که مصدومیت‌های کوچکی داشتند، از روحیه بالایی برخوردار نبودند، از لحاظ تمرکز و بدنی خیلی وضعیت خوبی نداشتند. به دلایلی که در سوال اول پاسخ دادم و چیزهایی که بر تیم گذشت. ولی من احساس می‌کنم اکنون تیم ما خیلی بهتر است و در همه زمینه‌ها از جمله تدافعی و تهاجمی، آمادگی بیشتری برای این دربی دارد.

* باید از شرایط فوق‌العاده‌مان استفاده کنیم

تنها چیزی که من می‌خواهم این است که همه استعدادشان را به داخل زمین بیاورند. چون ما تیمی هستیم که استعدادهای بزرگی داریم، همانطور که در بازی با مس، تراکتور و نساجی این را نشان دادیم. ما در شرایط خوبی هستیم و باید از شرایط فوق‌العاده‌مان استفاده کنیم و همه چیزمان را برای این بازی بگذاریم.

* باید طوری بازی کنیم که انگار آخرین دیدار عمرمان است

همه آن شور و علاقه و شخصیتی که داریم و قلبمان را برای این بازی بگذاریم. باید این دربی را طوری بازی کنیم که انگار آخرین بازی عمرمان است و من احساس می‌کنم تیمم اینگونه است. بازیکنان منتظر این دیدار هستند.

* در ایران همه، همه چیز را می‌دانند

سورپرایز برای دربی؟ شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ما با استراتژی بازی کنیم. (در شرایطی که ساپینتو نگاهش را به سمت دیگر برد و لبخند میزد): ولی شما نمی‌توانید در ایران خیلی با رمز و راز کارتان را انجام دهید چون همه، همه چیز را می‌دانند.

* می‌بایست سعی کنیم پرسپولیس را غافلگیر کنیم

(ساپینتو که دستش را بالا برده بود و به مکانی دیگر اشاره می‌کرد:) هر زمانی که من می‌خواهم در تمرین یک استراتژی بگذارم، می‌بینم که خیلی‌ها در بیرون و پنجره‌های مقابل هستند که فیلم و عکس می‌گیرند. ولی ما سعی کرده‌ایم خیلی خوب تلاش کنیم و براساس استراتژی که داریم، خودمان را آماده کنیم تا سعی کنیم پرسپولیس را غافلگیر کنیم چون آنها تیم خوبی دارند و ما باید یک سری چیزها را بهتر کنیم تا آنها را شکست دهیم.

* نظر گل‌محمدی محترم است ولی مخالفم

اعتقاد یحیی گل محمدی مبنی بر فشار استقلالی‌ها روی داوری؟ ایشان نظرشان را دارند ولی من موافق نیستم. من به نظر همه احترام می‌گذارم. ولی نظر من با نظر ایشان مخالف است. به خاطر اینکه اگر داوران در این فصل اشتباهات بزرگ نداشتند، ما قهرمان بودیم. همه این را در ایران می‌دانند. حتی در دربی و زمانی که بازی صفر – صفر بود، داور برای ما پنالتی نگرفت.

* عین صحنه دربی را برای پرسپولیس پنالتی گرفتند

اگر ایشان گفته‌اند آن صحنه پنالتی نبود، در بازی بعدی که داشتند، دقیقا یک پنالتی برایشان گرفتند که شبیه صحنه دربی بود. آن صحنه را به یاد دارید؟ دقیقا عین همان صحنه دربی بود. (در ادامه و با خنده) خب چه جوری است که آن صحنه را پنالتی می‌گیرند ولی برای ما نگرفتند. من در کارم بسیار جدی هستم و به همه احترام می‌گذارم. ما این اشتباهات را فراموش نمی‌کنیم ولی مقابل آنها می‌جنگیم.

* داوران با اشتباهاتشان قهرمانی را از ما گرفتند

من هیچی برای خودم نمی‌خواهم، فقط یک داور منصف می‌خواهم. اگر ما نتیجه نگیریم ولی داوری عملکرد خوبی داشته باشد، هیچ مشکلی ندارم که به او بگویم خوب قضاوت کردی. ولی در بیشتر بازی‌ها داور این فرصت را به من نداده که بروم از او تشکر کنم و بگویم قضاوت خوبی داشتی. آنها با اشتباهاتشان قهرمانی را از ما گرفتند.

* داور دربی فردا ریلکس باشد و از بازی لذت ببرد

داور دیدار فردا 10 سال سابقه دارد و شنیده‌ام که در این فصل برای ما و پرسپولیس قضاوت نکرده است. ولی امیدوارم فردا خیلی ریلکس باشد، احساس فشار نداشته باشد و از بازی لذت ببرد. به بازیکنانم نیز گفته‌ام که به داور کمک کنند تا کارشان را خوب انجام دهند. ولی مسائلی که امسال و در این فصل اتفاق افتاده را فراموش نمی‌کنم.

* بازیکنان دعا می‌کردند با پرسپولیس بازی کنیم

صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس در پایان دربی قبل و ناراحتی بازیکنان استقلال؟ بازیکنان من دعا می‌کردند که دوباره برابر پرسپولیس بازی کنند، همه ما این را می‌خواستیم که فقط مقابل پرسپولیس بازی کنیم. قبل از اینکه آنها مقابل هوادار بازی کنند، ما می‌خواستیم با پرسپولیس دیدار کنیم. خودتان می‌توانید حدس بزنید شرایط چگونه بوده است.

* سوپرجام؟ فقط می‌خواهم فردا برنده شویم

ساپینتو در مورد اینکه در صورت برنده شدن پرسپولیس این تیم یک سوپرجام هم خواهد بود این مسئله چقدر به شما و تیم‌تان انگیزه می‌دهد، اظهار داشت: من فقط فردا می‌خواهم برنده شویم تا ببینیم بعدش چه می‌شود، بازی به بازی پیش می‌رویم.

* بازی با پرسپولیس یک موضوع شخصی نیست

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که شکست خوردن پرسپولیس و گرفتن یک جام یا انتقام از یک مربی ایرانی که شما را برده است، کدام‌یک بهتر است، با خنده پاسخ داد: برای من؟ نخیر. برای من همیشه بردن جام مهم است. این یک موضوع شخصی نیست. این یک بازی است و ما به هم احترام می‌گذاریم. همه دارند سخت برای کارشان می‌‌جنگند و برای بردن می‌جنگند، ولی این جنگ نیست و ما باید به هم احترام بگذاریم. باید با احساسات و هیجاناتمان بازی کنیم، ولی باید خودمان را هم کنترل کنیم. ولی برای من مهم‌ترین چیز در زندگی بردن است. بردن برای من یعنی همه چیز.

* آینده؟ فقط درباره بازی صحبت کنید

سرمربی استقلال در مورد اینکه آینده‌اش در استقلال به یک پاسخ کوتاه بسنده کرد و گفت: فقط راجع ‌به بازی سؤال بپرسید.

* این فرهنگ ماست که کسی را رها نکنیم

ساپینتو در پاسخ به خبرنگاری که گفت: «من به عنوان یک هوادار پرسپولیس می‌خواستم از شما قدردانی داشته باشم، چون مربیان پرتغالی مربیانی متعهد هستند. پیش از شما آقای کی‌روش مربی خودتان را دیدیم، الان هم خودتان، چه عاملی باعث می‌شود که مربیان پرتغالی اینگونه رفتار کنند حتی در سخت‌ترین شرایط پشت بازیکنان و تیم‌شان بمانند؟» اظهار داشت: این چیزی است که ما یاد گرفته‌ایم و فرهنگ‌مان است. هیچوقت کسی را رها نکنیم. ما رهبر تیم‌مان هستیم. بعضی وقت‌ها نمی‌گذارند کارتان را انجام بدهید چون می‌خواهند اخراج‌تان کنند، ولی بعضی وقت‌ها می‌خواهیم بمانیم، اما چیزی نیست که کمک‌مان کند. اما تیم، من را ساپورت کرد، همانگونه که من تیم را ساپورت کردم و احساس می‌کنم اگر بچه‌ها را تنها بگذاریم، همه چیز 10 برابر بدتر خواهد شد.

* مطمئنم با این مشکلات در لیگ دهم می‌شدیم

مطمئنم شاید در لیگ دهم می‌شدیم، صددرصد مطمئنم دهم می‌‌شدیم و به فینال جام حذفی هم نمی‌رسیدیم. ما با هم یک خانواده تشکیل دادیم و به ظرفیت‌‌های خودمان ایمان داریم. من به باشگاه و هواداران‌مان احترام می‌گذارم. ما برای خانواده‌مان و برای هواداران‌مان بازی می‌کنیم. بخاطر اینکه ما آدم‌‌های با شخصیت خوب و حرفه‌ای داریم و هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شویم و همیشه می‌‌جنگیم.

* چرا هیچکس از من نپرسید که دربی قبل ارسلان فیکس نبود؟

ساپینتو در مورد اعتقاد برخی از کارشناسان به اینکه باید مطهری در دربی قبل از ابتدا بازی می‌کرد و اینکه فردا هم مجددا از بابایی استفاده می‌کند یا نه، اظهار داشت: طبیعی است آن کاری را که می‌خواهم انجام بدهم الان نمی‌گویم. من به عقیده و نظر همه احترام می‌گذارم ولی می‌خواهم یک چیز به شما بگویم. از من پرسیدید که چرا ارسلان را در دربی قبل نگذاشتم؟ هیچ‌کدام از شما از من پرسیدید که چرا ارسلان را در ترکیب اصلی قرار ندادم؟ شما این را از من نپرسیدید.

* بعضی از بازیکنان در دربی قبل صددرصد آماده نبودند

بعد از بازی، خیلی راحت می‌شود مصاحبه کرد. ارسلان در بازی قبل صددرصد آماده نبود. نه فقط او بلکه بعضی از بازیکنان بخاطر همان مشکلاتی که گفتیم، کاملا آماده نبودند. ولی این را نپرسیدید. می‌توانستید این را از من بپرسید. اما الآن دیگر نمی‌توانم بگویم چرا ارسلان آماده نبود (با خنده) ولی بعد از بازی می‌توانید این را از من بپرسید.

* دلیل باخت ما بازی نکردن ارسلان نبود

ارسلان در دربی قبلی بازی نکرد، چون صددرصد آماده نبود و ما با هم تصمیم گرفتیم تا در نیمه دوم از او استفاده کنیم و من نیز نباید همیشه همه چیز را توضیح بدهم. ما به دلیل فیکس نبودن ارسلان نباختیم، همان‌طور که بدون او برنده شده بودیم. باید همه چیز را مدنظر داشته باشید.

* تصمیم‌گیری در صورت شکست، به ذهنیت باشگاه برمی‌گردد

وی در مورد اینکه خیلی از پیشکسوتان از او تعریف و تمجید کرده‌اند و حتی خواستار تمدید قرارداد پنج ساله‌اش با باشگاه‌ شده‌اند و اگر برنده نشود فکر می‌کند بعد از بازی چه رفتاری با او خواهند کرد و چه صحبت‌هایی در موردش انجام می‌دهند، اظهار داشت: باید احترام بگذاریم. چه ببریم، چه نبریم من برای همه چیز در این شغل آماده‌ام و به تیم‌مان و کاری که انجام می‌دهیم، بسیار اعتماد به نفس دارم. ما یک فصل فوق‌العاده را داشتیم. اگر بخواهند برای آینده یک مربی با یک بازی تصمیم بگیرند و اینکه چون بعضی چیزها خوب بوده و بعضی چیزها خوب نبوده است، به ذهینت باشگاه برمی‌گردد. اما من کاملاً روی تیم متمرکز هستم و تمام تمرکزم به بازی فینال است. اول باید بازی فردا را ببریم، بعد از آن زمان داریم که راجع‌به بقیه چیزها صحبت کنیم.

* فردا صبح از عارف و یامگا تست می‌گیریم

یامگا، عارف و ابوالفضل جلالی؟ ما فردا سعی می‌کنیم تست نهایی را از آنها داشته باشیم فردا صبح تست می‌گیریم ببینم می‌توانند هر دو بازیکن بازی کنند یا نه. در مورد ابوالفضل هم مصدوم نیست. 

خروج جلالی از لیست؟ من چیزی درباره لیست نمی‌گویم.

*تیم من و دروازه‌بان من 100 درصد آماده بازی هستند

وی در مورد  اینکه گل‌محمدی گفته بیرانوند دروازه‌بان خوبی است و ما مشکلی بابت ضربات پنالتی نخواهیم داشت، با خنده بلند گفت: بله، تیم من، دروازه‌‌بان من، همه صددرصد با اعتماد به نفس برای بازی فردا آماده هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها