کد خبر: 682016
تاریخ انتشار :

اولین مطالبه هواداران استقلال از نکونام: اصلا کوتاه نیا!

خواسته هواداران استقلال از جواد نکونام مشخص است: مماشات تحت هیچ شرایطی در این موارد قابل قبول نیست.

اولین مطالبه هواداران استقلال از نکونام: اصلا کوتاه نیا!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، حالا هر چقدر هم بگوییم نتایج در فوتبال ایران در خارج از میدان تعیین می‌شود، در نهایت فشار شدید هواداران استقلال بود که مقدمات حضور جواد نکونام را روی نیمکت سرمربیگری این باشگاه فراهم کرد. طرفداران استقلال به این باور رسیده‌اند که نکو بهترین گزینه برای بازسازی این تیم بعد از یک سال پرحاشیه و عجیب است و پس از قهرمانی فراموش نشدنی با فرهاد مجیدی، هافبک سابق و پرافتخار استقلال است که می‌تواند دوباره این تیم را به مسیر خود بازگرداند. اما هنگام شروع تمرینات استقلال زیر نظر جواد نکونام شاهد اتفاقاتی بودیم که تحت هیچ شرایطی در شان این باشگاه پرطرفدار نبوده و هواداران استقلال را به شدت آزرده کرده است. 

نوشتن (با لحن قابل چاپ) در مورد آنچه دیروز در تمرین استقلال رخ داد آسان نیست. تیر ماه 1402 است و هنوز در تمرینات یکی از دو تیم محبوب ایران یکی به خودش اجازه می‌دهد به هواداری بابت آنچه خوشش نیامده حمله کرده و با قلدر بازی اولین تمرین فصل یک باشگاه را تحت تاثیر قرار دهد. 

کاش اینقدر فضا راحت بود که احساس واقعی خود را نسبت به شما می‌نوشتیم. آنچه رخ داد شرم آور است و شرم آورتر آن است که بابت نوشتن در مورد اتفاقات تمرین دیروز و مشکلات احتمالی برای رفقای خود هم احساس خطر کنیم. از همه بدتر این است که تصویری از عاملان این بی‌آبرویی در کنار مدیر باشگاه هم منتشر می‌شود. این استقلال (حتی در صورت دبل کردن) تیمی نیست که هوادارانش بخواهند و پاکسازی باشگاه قطعا بالاتر از هر نتیجه‌ای خواسته مستقیم طرفداران استقلال است. 

بی‌پرده با جواد نکونام صحبت کنیم. این تیم در همین چند سال اخیر مربیانی را بالای سر داشته و تیم محبوب بخش قابل توجهی از جامعه هواداری در ایران شاهد برو بیای همین آقایان در تمرین و باشگاه بوده. فرهاد مجیدی را هم دیده که پای اینها را از تمرینات استقلال قطع کرده و در نهایت هم بدون شکست قهرمان شده است. کاش نکونام بداند اصلا همین یک کار را تا سال دیگر هم انجام دهد کارنامه مقبولی در استقلال داشته: اگر تبعاتی ندارد بی‌تعارف بگوییم که خواسته مستقیم ما قطع کردن تمام و کمال حضور این آقایان از تمرینات استقلال و باشگاه است. 

فرصت کردی رویه این چند سال را مرور کن. آنقدر باتجربه هستی که بدانی تمجیدهای دیروز با یک تراکنش به فحاشی و دشمنی تبدیل شود. بین شعار "جواد لالیگایی" و "حیا کن رها کن" فاصله چندانی نیست. جواد نکونام در اولین مصاحبه و پست اینستاگرامی خود تاکید کرد برای ساختن تیمی مقتدر و قدرتمند حاضر به قبول این مسئولیت شده است. او بهتر از ما می‌داند که پروسه ساختن استقلال از همین اولین روز تمرینات پیش فصل آغاز می‌شود و ما منتظر واکنشی درخور و عمل گرا (ورای یک بیانیه) از سوی جواد نکونام و باشگاه استقلال خواهیم بود. 

انتظار داریم باشگاه روشن‌تر موضع خود را در مورد اتفاقات دیروز بیان کند. اگر آنچه رخ داده خلاف نظر شما بوده، صریحا عنوان کنید به چه دلیلی پای چنین افرادی در باشگاه استقلال باز است و آنقدر احساس قدرت می‌کنند که حتی به خودشان اجازه می‌دهند با علم به احتمال ثبت تصاویر، یکی و بیشتر از هواداران تیم را به دلیل ابراز علاقه و مواضع اعتراضی اینگونه مورد ضرب و شتم قرار دهند. ما منتظر واکنش بی‌تعارف شما که نه، حداقل جواد نکونام در این مورد خواهیم بود. اولش هم گفتیم تیر ماه 1402 است و باور نمی‌کنیم وقتی سرمربی مقبول هواداران روی نیمکت استقلال قرار گرفته، هنوز شاهد اتفاقاتی باشیم که دهه 60 و 70 هم به آن معترض بودیم. 

ما یک طرفه حداقل اینقدر برای خودمان حق قائل هستیم که مخالفت و بی‌تعارف دشمنی‌مان با این رویه حتی در باشگاه تیم رقیب را نسبت به چنین رفتارهایی ابراز کنیم. حمله به یک هوادار حتی دل هواداران رقیب را هم به درد آورده و قطعا در این مورد طرفداران استقلال و پرسپولیس با یکدیگر اتفاق نظر دارند: این جمله آخر را صریح و بی‌تعارف می‌گوییم- ما مخالف هزار درصدی حضور شما در باشگاه هستیم و از نکونام می‌خواهیم سر این یک مورد سر سوزن هم مماشات نکند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها