کد خبر: 688826
تاریخ انتشار :

رستم‌های ایران تاریخ را ورق زدند

دو مدال طلای جذاب در سنگین وزن، معادلات را بعد از دو سال به سود ایران تغییر داده است.

رستم‌های ایران تاریخ را ورق زدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، درسال‌هایی که ما کشتی گیر مطرح در سنگین وزن کشتی فرنگی نداشتیم در بازی‌های آسیایی سئول 1986 از علیرضا سلیمانی و رضا سوخته سرایی در وزن 130 کیلو کشتی آزاد و فرنگی استفاده کردیم و آنها موفق شدند مدال طلای آن بازی‌ها را برای ما به ارمغان بیاورند. در آن رقابت‌ها مجید ترکان و عسکری محمدیان دو طلای دیگر ما در کشتی آزاد را به دست آوردند تا کشتی ایران سرمست از نتایج بازی‌های آسیایی به خود ببالد. همچنین در سال 2021 علی اکبر یوسفی و امیرحسین زارع مدال طلای جهانی را به دست آوردند و حالا دوباره سنگین‎ وزن‌های ایران بر بام جهان نشستند.

بعد از پیروزی بزرگ امیرحسین زارع در وزن 125 کیلو کشتی آزاد که با برد در نیمه نهایی برابر حریف مطرح ترکیه‌ای و فینال برابر حریف گرجستانی او به دست آمد، امین میرزازاده دقایقی قبل در دیداری انتقامی که تکرار فینال دوره قبل رقابت‌ها در قهرمانی جهان بود  در  وزن 130 کیلو فرنگی موفق شد در یک کشتی نفس گیر و در حالی که با نتیجه دو بر صفر از حریف مطرح خود رضا کایالپ با دو اخطار عقب افتاده بود او را شکست دهد تا ایران را در رشته فرنگی به اولین مدال رقابت‌ها برساند و در این وزن ما را سردمدار کشتی جهان کند.

از قدیم رسم بر این است لقب قوی‌ترین مرد جهان را به قهرمانان کشتی و وزنه برداری در سنگین وزن می‌دهند و حالا ما در کشتی و در هر دو رشته این وزن قهرمان جهان هستیم و این یعنی قوی‌ترین مردان جهان از ایران می‌آیند. افتخاری که با درخشش دو کشتی‌گیر ما از شمال و جنوب کشور به دست آمد و یکی از ماندگارترین لحظات تاریخ ورزش ایران را رقم زد.

اینکه هر دو کشتی گیر مطرح کشور ترکیه که مجموعا 25 مدال طلای جهان و المپیک را دارند مغلوب نمایندگان جوان ایران شدند، نشان داد کشتی ایران در سنگین وزن حرف‌های زیادی در پاریس 2024 خواهد داشت. خوشحالی میرزازاده با نشان دادن قدرت و گذاشتن تاج پادشاهی کشتی توسط زارع بر روی سر بلگراد 2023 را برای ایرانی‌ها در خاطره‌ها ماندگار کرد. هر دو کشتی گیر تا اینجای رقابت‌ها که 17 کشتی گیر ما بر روی تشک رفته‌اند تنها مدال آوران طلا هستند و این مدال‌ها را در سال قبل از المپیک که یکی از سخت‌ترین رقابت‌های قهرمانی جهان می‌باشد به دست آوردند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها