کد خبر: 688870
تاریخ انتشار :

همه چیز آماده دیدار دایی و رونالدو بود!

قضایای مربوط به حضور کریستیانو رونالدو در تهران، همچنان داستان‌ها و نکات فاش‌ نشده جالبی دارد.

همه چیز آماده دیدار دایی و رونالدو بود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، صبح روز ورود کاروان النصر به ایران، همه چیز برای ورود علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و یکی از دوستان صمیمی رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاویون فرودگاه امام، مهیا بود اما این اتفاق بنا به دلایلی رخ نداد.

باشگاه پرسپولیس که تدارک مناسبی برای این مسئله دیده بود و قصد داشت از دیدار دایی و رونالدو در فرودگاه تصاویر منحصر به فردی تهیه کند، در نهایت موفق به این کار نشد چرا که علی دایی در آخرین لحظات حضور در فرودگاه را کنسل کرد.

به همین دلیل هم بود که حتی باشگاه پرسپولیس خبری مربوط به حضور علی دایی در فرودگاه منتشر کرد اما بعد از تماس اسطوره پرسپولیس به مدیران باشگاه، این خبر از روی سایت رسمی برداشته شد تا موضوع دیدار شماره یک و دو گلزنی در بازی‌های ملی در فوتبال جهان به زمان دیگری موکول بشود.

قطعا حضور علی دایی در مراسم استقبال از رونالدو می‌توانست یک اتفاق ویژه و خبرساز باشد و همچنین شکل دیگری به ماجرای استقبال رضا درویش در پاویون فرودگاه که مورد انتقاد هم واقع شده، بدهد.

نکته جالب در این باره مسئله فرشی است که به کریستیانو رونالدو هدیه داده شده است. دو قالیچه نفیس که در بسته‌های مخصوص در اختیار سادیو مانه و کریستیانو رونالدو قرار داده شده و این هدیه گرانقیمت، هزینه‌ای برای باشگاه پرسپولیس نداشت چرا که یکی از فعالان قدیمی بازار فرش که سابقه دوستی طولانی مدت با ستاره‌های طولانی مدت با ستاره‌های فوتبال ایران را دارد، برای احیای نام این صنعت دستی فوق‌العاده ایرانی در این مسئله پیشقدم شد و در مدتی کوتاه دو قالیچه بافت بافندگان چیره دست قمی را شخصی‌سازی کرد تا به دست این دو ستاره برساند.

نکته دیگر اینکه هدایایی که خود باشگاه برای رونالدو در نظر داشت، از صنایع دستی دیگر ایران بود اما این قالیچه‌ها چه از نظر ارزش و چه زیبایی، تاثیر دیگری روی ستاره پرتغالی النصر داشت تا جایی که مدیر اجرایی در جلسه روز مسابقه خطاب به مدیران باشگاه پرسپولیس به صورت ویژه از این اقدام تشکر کرده و می‌گوید: رونالدو به شدت از این هدیه لذت برده است.

او گفته کریستیانو هدایای زیادی از سفرهای مختلف می‌گیرد اما این هدیه برای او جلوه دیگری داشته است. بنابراین هدیه‌ای که میرزازاده به رونالدو داده، شاید جالب‌ترین حرکت پرسپولیس در قبال رونالدو بوده. به خصوص که تصویر این قالیچه میلیون‌ها بار در فضای مجازی چرخیده و توانسته جانی تازه به این صنعت مهم غیرنفتی ایران بدهد.

صحبت‌های میرزازاده در این باره البته مفصل‌تر از این حرفاست اما شاید بعدا بشود درباره آن صحبت کرد.

کریستیانو رونالدو در دوره حضورش در تهران، چهره فوق‌العاده را از خود به نمایش گذاشت و نشان داد که بی جهت نیست به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ، جایگاهی دست‌نیافتنی دارد. روی گشاده او در اغلب مواقع، دیدارش با آدرین کودک ایرانی که برای دیدن او به هتل آمده بود، قرار ملاقاتش با فاطمه حمامی و دریافت نقاشی‌اش و همچنین در نهایت عکس انداختن و امضا دادنش با همه کودکانی که پیش از حضور النصر در استادیوم همه در اتاق رونالدو جمع شدند، از کارهای جالبی بود که این ستاره بدون تشریفات خاص و قیافه‌گرفتن آن را انجام داد و همچنین تصاویری از خدمه هتل با او منتشر شده که نشان می‌دهد رونالدو با چه روی گشاده‌ای، ستاره‌بودن خود را در ایران خرج کرده است.

رونالدو که در بازی با پرسپولیس نمایش خوبی داشت، در بازگشت به عربستان مقابل الاهلی موثر ظاهر شد و دو گل به ثمر رساند. او همچنین در جشنی به مناسبت روز ملی عربستان شرکت کرده تا محبوبیتش در این کشور به اوج برسد. کما اینکه ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، که صندوق ذخیره ارزی عربستان را پشتوانه پروژه فوتبالی قرار داده، در مصاحبه اخیرش به صورت خاص از رونالدو نام می‌برد.

این هم نکاتی از حضور کریستیانو در ایران که احتمالا هرگز نخوانده‌اید:

* گروه رسانه‌ای النصر تیم کاملی را با خود به تهران آورده بود و تقریبا اجازه نمی‌داد در برنامه‌های مربوط به کریستیانو در هتل، هیچ تصویربردار دیگری حضور داشته باشد. حتی این مسئله در دیدار رونالدو با فاطمه حمامی هم تکرار شد و مصرانه از اعضای باشگاه پرسپولیس خواسته می‌شد که عکسی نگیرند.

* برخلاف موج اولیه که در تقبیح نحوه استقبال از رونالدو به وجود آمد، النصری‌ها به شدت از این موضوع هیجان‌زده شده و این مسئله را به عنوان یکی از افتخارات خود در نظر گرفته بودند. از پست اینستاگرامی رونالدو هم مشخص بود که او از فضای به وجود آمده پیرامون خود در ایران راضی بود و برای همین هم از عبارت «چه استقبال گرمی» استفاده کرده است.

* تصاویر مربوط به ویدیوهای باشگاه النصر از ورود رونالدو و حضورش در هتل، از تیم رسانه‌ای پرسپولیس قرض گرفته شده بود.

* خانواده ایرانی که در مدت حضور رونالدو در هتل اسپیناس اتاق رزرو کرده بودند، بخشی از اتفاقات جالب این سفر ورزشی هستند که باتوجه به حضور طولانی‌مدت در لابی هتل، تبدیل به یک مطلب خواندنی شود.

* پرسپولیس در ابتدا قصد داشت فاطمه حمامی را کنار زمین و پیش از مسابقه به دیدار رونالدو ببرد اما ناظر ای اف سی تاکید کرد که زمان این ملاقات کمتر از یک دقیقه خواهد بود و به همین دلیل قرار این ملاقات به هتل موکول شد.

* هزینه‌های حضور النصر در هتل اسپیناس از سوی این باشگاه پرداخت شد.

فوتبال ایران در هفته‌های آینده میزبان چند ستاره دیگر از جمله کریم بنزما و نیمار خواهد بود اما بعید به نظر می‌رسد صحنه‌های مختلف در استقبال از رونالدو برای بازیکن دیگری تکرار بشود. چرا که او عشاق و دل‌خستگان بسیاری در ایران دارد و صفحات بسیاری تحت نامش فعالیت می‌کنند و چهره‌های زیادی هستند که همچنان پوسترهای او را به دیوار اتاقشان می‌زنند؛ بازیکنی که به 40 سالگی نزدیک می‌شود اما عشقش از بین نمی‌رود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها