کد خبر: 689810
تاریخ انتشار :

قطعی: بریتانیا و ایرلند میزبان یورو 2028

با انصراف ترکیه از میزبانی یورو 2028، حالا میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند قطعی شده است چرا که این درخواست حالا تنها درخواست نامزدی این تورنمنت است.

قطعی: بریتانیا و ایرلند میزبان یورو 2028
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ترکیه که پیش از این خواهان میزبانی رقابتهای یورو 2028 شده بود از این میزبانی انصراف داد و اعلام کرد ترجیح می‌دهد روی میزبانی دوره بعدی رقابتها در سال 2032 تمرکز کند.

به این ترتیب در حال حاضر درخواست مشترک بریتانیا و ایرلند تنها درخواست میزبانی یورو 2028 است و برگزاری تورنمنت در این کشورها قطعی شده است. کمیته اجرایی یوفا هفته آینده میزبان این دوره از یورو را رسما اعلام خواهد کرد.

ترکیه پیش از این اعلام کرد دیگر نامزد یورو 2028 نیست و با ایتالیا به توافق رسیده تا به صورت مشترک برای میزبانی یورو 2032 اقدام کنند. درخواست مشترک ترکیه و ایتالیا امروز توسط یوفا پذیرفته شد.

به این ترتیب میزبانی رقابتهای یورو 2028 توسط بریتانیا و ایرلند قطعی شد. سال آینده شاهد برگزاری یورو 2024 در آلمان خواهیم بود و دوره بعدی در ایرلند و بریتانیا برگزار خواهد شد.

پنج اتحادیه فوتبال کشورهای بریتانیایی شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در بیانیه مشترکی اعلام کردند:" از اینکه به صورت مشترک درخواست نامزدی‌مان برای میزبانی یورو 2028 را به یوفا ارسال کرده‌ایم خوشحالیم. پیشنهاد ما اتفاقی تاریخی برای فوتبال مردان اروپا است و بار دیگر توجه دنیای فوتبال را به میراث این ورزش در بریتانیا و ایرلند جلب خواهد کرد".

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها