کد خبر: 691011
تاریخ انتشار :

ایران 4 - قطر صفر: برد تاریخی مقابل کی‌روش

تیم ملی ایران در یک شب فراموش نشدنی و ظرف فقط 9 دقیقه موفق شد چهار مرتبه دروازه قطر و تیم کی‌روش را باز کند و قهرمان تورنمنت اردن شود.

ایران 4 - قطر صفر: برد تاریخی مقابل کی‌روش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار فینال تورنمنت چهار جانبه اردن موفق شد با چهار گل از سد قطر عبور کند و عنوان قهرمانی را کسب کند. چهار گلی که در 9 دقیقه وارد دروازه تیم کارلوس کی‌روش شد تا او شکست سنگینی را برابر شاگردان سابقش تجربه کند.

هر چقدر که نیمه نخست این بازی بدون حادثه خاصی به پایان رسید، تیم ملی در نیمه دوم موفق شد حریف خود را تحقیر کند. تنها فرصت جدی نیمه اول را طارمی خلق کرد. پس از اینکه او پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ پس از تأثیرگذاری مشعل برشم و با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

البته در این میان محمد محبی دو فرصت نصف و نیمه داشت که ضربات او از کنار دروازه به بیرون رفتند. ضمن اینکه علیرضا جهانبخش نیز با یک شوت راه دور دروازه قطر را تهدید کرد که شلیک او به شکل خطرناکی راهی اوت شد تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

تیم ملی در آغاز نیمه دوم توسط طارمی به گل رسید که به دلیل خطای محبی مردود اعلام شد. تا دقیقه 70 این بازی، صحنه چندان جدی به روی دروازه‌ها رخ نداد تا اینکه بازیکن مورد مغضوب کی‌روش موفق به گلزنی شد. ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سرکنعانی به گل اول بازی تبدیل شد تا یخ بازی آب شود.

فقط سه دقیقه بعد، ایران به گل دوم نیز رسید. ارسال میلاد محمدی از سمت چپ نصیب جهانبخش شد و او با یک شوت یک ضرب، دروازه مشعل برشم را باز کرد. این گل دقیقا به همان شکل تکرار شد و این بار ارسال میلاد محمدی با شلیک تماشایی آزمون که روی هوا زده شد، به تور دروازه بوسه زد و ایران اختلاف را به عدد سه رساند.

گل چهارم نیز مشابه گل اول بود. باز هم ارسال کرنر رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه سر محمدحسین کنعانی‌زادگان همراه شد و این مدافع پیش‌تاخته که به دلیل مصدومیت پورعلی‌گنجی وارد زمین مسابقه شده بود، توانست پیروزی تیم ملی را پررنگ‌تر کند.

در نهایت نیز این بازی با پیروزی پر گل و تاریخی تیم ملی ایران با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید تا کی‌روش از تقابل دوباره با شاگردانش خاطرات خوبی به یاد نداشته باشد.

بازی فینال تورنمنت چهار جانبه اردن 

سه‌شنبه: 1402/7/25 ؛ ساعت: 21:30

ورزشگاه: بین المللی اردن/  هزار تماشاگر 

گروه داوری: احمد یعقوب اردنی / کمک‌ها: عمرو عجاج و قیس خمیس

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی ('53-محمدحسین کنعانی‌زادگان)، میلاد محمدی ('85-احسان حاج‌صفی)، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش ('87-مهرداد محمدی)، محمد محبی ('85-کریم انصاری‌فرد)، سامان قدوس ('86-محمدجواد حسین‌نژاد)، مهدی طارمی، سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

قطرترکیب قطر:

مشعل برشم، احمد سهیل، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، یوسف عبدالرزاق، محمد وعد ('46-مصطفی مشعل)، اکرم عفیف، همام الأمین، بسام الراوی، احمد فتحی و المعز علی

سرمربی: کارلوس کی‌روش

اخطار ها:

قطرقطر: کارت زرداحمد فتحی ('18) کارت زردالمعز علی عبدالله ('84)

ایران: کارت زردعلیرضا بیرانوند ('26) کارت زردسعید عزت اللهی ('59)

شرح گل:

ایران یک – قطر صفر (دقیقه 70: محمدحسین کنعانی‌زادگان): ارسال کرنر رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه سر کنعانی از حوالی نقطه پنالتی همراه شد و توپ او به کنج دروازه مشعل برشم رفت تا ایران به گل نخست بازی دست یابد.

ایران 2 – قطر صفر (دقیقه 73: علیرضا جهانبخش): حرکت خوب میلاد محمدی از سمت چپ و ارسال زمینی او با شوت یک ضرب علیرضا جهانبخش وارد دروازه قطر شد.

ایران 3 – قطر صفر (دقیقه 75: سردار آزمون): محمد محبی از سمت چپ یک حرکت را راه‌اندازی کرد که پاس او به میلاد محمدی رسید و ارسال او با شوت روی پا و تماشایی سردار به گل سوم تیم ملی تبدیل شد.

ایران 4 – قطر صفر (دقیقه 79: محمدحسین کنعانی‌زادگان): یک بار دیگر گل اول ایران تکرار شد. ارسال کرنر رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه سر کنعانی‌زادگان به گوشه دروازه رفت تا شکست تیم کی‌روش سنگین‌تر شود.

لحظات حساس:

دقیقه 5: پاس در عمق مهدی طارمی برای محمد محبی به دلیل سرنگونی این بازیکن در محوطه جریمه قطر بی‌نتیجه بود. وینگر روستوف پس از برخورد با بسام الراوی روی زمین افتاد، ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 16: نخستین موقعیت جدی بازی توسط طارمی خلق شد. پس از اشتباه بسام الراوی روی دفع توپ، مهدی طارمی توانست از یک توپ سرگردان استفاده ببرد و شوت فنی و دیدنی او پس از سایش به پایه تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 22: پاس در عمق طارمی به محبی رسید، ولی زاویه بسته شده بود و ضربه محبی نیز پس از برخورد به مدافعان قطر راهی کرنر شد.

دقیقه 23: ارسال کرنر توسط قدوس در یک رفت و برگشت به شجاع خلیل‌زاده رسید. ضربه سر این بازیکن در تیر دوم به محبی رسید که این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست و ضربه سرش به بیرون رفت.

دقیقه 26: یک پاس رو به عقب نصیب علیرضا بیرانوند شد که اشتباه این گلر در کنترل توپ باعث شد تا توپ به یوسف عبدالرزاق برسد و در نهایت نیز بیرانوند مجبور شد مرتکب خطا شود و یک اخطار دریافت کند.

دقیقه 28: ارسال محمد وعد از سمت چپ پس از برخورد به پای علیرضا جهانبخش در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه 43: کار دو نفره جهانبخش و رضاییان در گوشه سمت راست محوطه جریمه قطر با پاس رامین برای کاپیتان تیم ملی همراه شد که شوت جهانبخش به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 46: تیم ملی خیلی سریع و روی شوت مهدی طارمی به گل رسید، ولی داور این گل را به دلیل خطای محبی به روی طارق سلمان مردود اعلام کرد

دقیقه 48: سردار آزمون روی یک فرار تند و تیز از قلب خط دفاعی قطر، صاحب موقعیت خوبی شد که پاس کات بک او به دلیل سر خوردن و افتادن مهدی طارمی، بی‌نتیجه از دست رفت.

دقیقه 68: پاس در عمق دیدنی طارمی به محبی رسید که ضربه او را مشعل برشم مهار کرد.

دقیقه 86: شوت راه دور سعید عزت اللهی روی یک ضربه کاشته با واکنش مشعل برشم راهی کرنر شد.

دقیقه 87: یک ارسال به روی دروازه قطر با ضربه سر طارمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 4+90: قطر صاحب یک ضدحمله خطرناک شد که پاس در عمق اکرم عفیف با خروج به موقع بیرانوند دفع شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها