کد خبر: 691142
تاریخ انتشار :

روزشمار توپ طلا: تغییر بزرگ!

توپ طلا، معروف‌ترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال، در طول نزدیک به 7 دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد، فراز و نشیب‌ها و داستان‌های جذابی را پشت سر گذاشته است.

روزشمار توپ طلا: تغییر بزرگ!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، 30 اکتبر (8 آبان) برنده توپ طلای سال 2023 مشخص خواهد شد. نامزدهای اصلی جایزه امسال لیونل مسی، کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، کوین دی‌بروینه و رودری هستند اما تا آن روز و مشخص شدن برنده نهایی، نگاهی خواهیم داشت به سرگذشت این جایزه محبوب و برندگانی که هر یک با بردن این جایزه به خوشبخت‌ترین آدم دنیا تبدیل شده بودند. 

 پوشش زنده خبری

27 مهر 1402 ساعت 13:25

کارل هاینز رومینیگه وقتی در سال ۱۹۸۰ برنده توپ طلا شد، ۲۵ ساله بود و بیست و پنجمین توپ طلا رو برد که یه اتفاق ویژه محسوب می‌شد.

27 مهر 1402 ساعت 12:38

آلمان غربی قهرمان یورو ۱۹۸۰ شد و کارل هاینز رومینیگه هم با درخشش تو این بازی‌ها و همین‌طور با پیراهن بایرن، مقتدرانه برنده توپ طلا شد. از ۲۵ روزنامه‌نگاری که رای داده بودن، ۲۴ نفر رومینیگه رو یه عنوان نفر اول انتخاب کردن. برند شوستر و میشل پلاتینی دوم و سوم شدن و دو بازیکن بلژیکی، ویلفرد فن‌مور و یان سئولمانس، چهارم و پنجم.

27 مهر 1402 ساعت 11:07

فرانس فوتبال برای دومین توپ طلای کوین کیگان این جلد عجیب رو کار کرد که بیشتر از اینکه چهره کیگان مشخص باشه، موهاش صفحه رو پر کرده!

27 مهر 1402 ساعت 10:31

یک سال بعد دوباره کوین کیگان برنده توپ طلا شد و این دفعه خیلی بااقتدار و با فاصله نسبت به رقبا. قهرمانی دوباره تو بوندس‌لیگا با هامبورگ کافی بود تا بالاتر از کارل هاینتس رومینیگه، رودی کرول، مانفرد کالتز و میشل پلاتینی، به دومین توپ طلاش برسد.

26 مهر 1402 ساعت 22:22

این هم جلد فرانس فوتبال برای انتخاب کوین کیگان به عنوان برنده توپ طلای ۱۹۷۸. جالب اینکه همچنان از عکس‌های آرشیوی استفاده می‌کردن و خبری از فوتوشوت نبود.

26 مهر 1402 ساعت 20:23

با رسیدن توپ طلای ۷۸ به کوین کیگان، برای سومین سال پیاپی بود که این جایزه به بازیکنانی از بوندس‌لیگا می‌رسید. قبل از اون بکن‌باوئر و آلن سیمونسن این جایزه رو برده بودن.

26 مهر 1402 ساعت 19:59

کوین کیگان، ستاره انگلیسی هامبورگ، برنده توپ طلای سال ۱۹۷۸ شد تا به پنجمین بازیکن بریتانیایی تبدیل بشه که این جایزه رو می‌بره. کیگان برای بردن این جایزه رقابت شدیدی با هانس کرانکل، ستاره اتریشی بارسلونا داشت و فقط با ۶ امتیاز بیشتر برنده توپ طلا شد. رابی رنسنبرینک، جوزپه بته‌گا و پائولو روسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتن.

26 مهر 1402 ساعت 19:15

آلن سیمونسن که الان ۷۰ سالشه، بعد از بروسیا مونشن گلادباخ سه فصل هم برای بارسلونا بازی کرد. تو این عکس هم که نال سال ۲۰۱۸، تو ورزشگاه گلادباخ ازش تقدیر کردن.

26 مهر 1402 ساعت 17:09

فرانس فوتبال در این سال با یک تغییر بزرگ همراه بود و به یه مجله تمام رنگی تبدیل شد. به این ترتیب آلن سیمونسن اولین بازیکنی بود که اعلام اسمش به عنوان برنده توپ طلا با جلد رنگی انجام شد.

26 مهر 1402 ساعت 15:35

احتمالا آلن سیمونسن غیرمنتظره‌ترین برنده توپ طلای تاریخه. ستاره دانمارکی بروسیا مونشن گلادباخ که در رقابت فشرده با کوین کیگان و میشل پلاتینی، فقط با ۷۴ امتیاز (در مقابل ۷۱ و ۷۰ امتیاز اون دوتا) برنده توپ طلا شد. روبرتو بته‌گا و یوهان کرویف هم چهارم و پنجم شدن. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها