کد خبر: 691287
تاریخ انتشار :

نبرد نابرابر بارسلونا: یک اسپانیا پشت رئال!

خوان لا پور تا و ژاوی در روزهای اخیر از مادرید گرایی جمعی حرف زده‌اند و دست‌هایی پشت پرده که همواره در تلاشند مانع موفقیت بارسلونا شوند.

نبرد نابرابر بارسلونا: یک اسپانیا پشت رئال!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، مادریدگرایی جمعی، لفظی است که از روز پنجشنبه در اسپانیا بر سر زبان‌هاست. پس از اینکه خوان لاپورتا از سوی قاضی پرونده نگریرا به ارتشاء متهم شد، او روز پنجشنبه در نشستی خبری از خود دفاع کرد و همه چیز را به رئال و اقتدارگرایی این تیم در  جامعه اسپانیا نسبت داد. او رئال را پشت پرونده نگریرا می‌بیند.

این یک واقعیت است که رئال مادرید در فوتبال اسپانیا بیشترین هوادار را دارد و در نظرسنجی اخیر ال‌چیرینگیتو نیز مشخص شد که 70 درصد فوتبال‌دوستان اسپانیا از این تیم هواداری می‌کنند.

لاپورتا معتقد است رئال مادرید در تمام ارکان و نهادهای قدرت اسپانیا نیز نفوذ زیادی دارد. او امروز نیز این ادعا را تکرار کرد و ژاوی نیز در نشست خبری دیروز خود ضمن تایید ادعای رئیس، از وی دفاع کرد.

اما مادریدگرایی جمعی ادعایی لاپورتا چه چیزی است؟

در برنامه گولاسو از گل تی وی اسپانیا، مانولو لاما، گزارشگر معروف اسپانیایی در یک گزارش این قضیه را توضیح داد. 

در این برنامه ادعا شده که رئال مادرید نه تنها از لحاظ تعداد هوادار در اسپانیا از همه تیم‌ها جلوتر است که نفود این باشگاه روی تمام ارکان و نهادهای قدرت کشور اسپانیا نیز حداکثری است. در این برنامه جنجالی از این صحبت شد که رئال مادرید همیشه حمایت خانواده سلطنتی را با خود داشته و زمانی خوان کارلوس، پادشاه سابق، پای ثابت بازی‌های رئال در برنابئو بود و پرز همواره کنار او می‌نشست. در نهادهای قضایی اسپانیا نیز اکثر قضات و تصمیم‌گیرندگان مهم رئالی هستند. 

چندین نخست وزیر این کشور (برای مثال راخوی و آزنار) آشکارا از علاقه خود به رئال می‌گفتند و همیشه در برنابئو بازی‌های رئال را تماشا می‌کردند. در میان رسانه‌های تصویری و نوشتاری اسپانیا نیز اکثر مدیران مسئول و سردبیران ورزشی هوادار رئال مادرید هستند. رئیس فعلی لالیگا یعنی خاویر تباس شخصا اعتراف کرده هوادار رئال است و در دولت اسپانیا نیز اکثر وزیران از رئال پشتیبانی می‌کنند. در واقع منظور از مادریدگرایی جمعی لاپورتا همین قضیه است و او اعتقاد دارد بارسلونا در اسپانیا نبردی نابرابر با رئال دارد و آنها نمی‌خواهند بارسلونا هرگز تیم موفقی باشد.

لاپورتا امروز در نشست مجمع باشگاه بارسلونا تاکید کرد که یک بار دیگر قصد ناامید کردن رئالی‌ها را دارد: «آنها از بیرون به ما حمله کردند چون ما باز هم از نظر ورزشی و اقتصادی و سازمانی عملکرد خوبی داشتیم. در پرونده نگریرا بدترین ضربه حمله تاریخ این باشگاه را تجربه کردیم و اجازه این کار را به آنها نخواهیم داد. مهم نیست چقدر تلاش کنند، هیچ چیزی علیه ما پیدا نخواهند کرد. 

ما این موضوع را در نهایت صداقت توضیح دادیم. آنها هنوز اتهامات ما را ثابت نکرده‌اند. پرونده نگریرا محل سوءاستفاده افرادی است که به دنبال ضربه زدن به شهرت ما هستند، کسانی که دوست ندارند ما بیشتر از یک باشگاه باشیم. وقتی به مادرید سفر کنید، متوجه می‌شوید که هواداران متعصبی از این تیم هستند که در تمامی دستگاه‌های قدرت این کشور نفوذ کرده‌اند.

آنها دوست ندارند ما چنین قدرتی داشته باشیم و به همین دلیل چنین پرونده‌ای را تشکیل دادند، اما من به شما می‌گویم که ما در این دادگاه پیروز خواهیم شد. آنها باید ما را از اتهامی مبرا خواهند کرد. من خبر بدی برای هواداران رئال دارم: ما قرار است بهترین بارسای تاریخ را دوباره تکرار کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها