کد خبر: 692045
تاریخ انتشار :

نیمه‌شب: بیانیه مستقیم و تند استقلال علیه پرسپولیس!

باشگاه استقلال خطاب به برخی اعضای تیم پرسپولیس نوشت که این افراد اختیاری از خود ندارند و کارشان فقط انتشار است و ری‌های سفارشی است.

نیمه‌شب: بیانیه مستقیم و تند استقلال علیه پرسپولیس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، پس از مصاحبه‌هایی که پرسپولیسی‌ها در پایان دیدار برابر ملوان انجام دادند، با واکنش رسمی باشگاه استقلال همراه شد. جایی که سرخپوشان صحبت‌هایی را علیه تیم رقیب به زبان آوردند و از یحیی گل‌محمدی گرفته تا علی نعمتی در این خصوص اظهاراتی را مطرح کردند.

برای علت صحبت‌های پرسپولیسی‌ها در میکسدزون استادیوم انزلی باید به مصاحبه خانی، عضو هیئت مدیره استقلال، فلش بک زد. جایی که او گفت: وقتی مربی ما لطف می‌کند و رقم قراردادش را به خاطر رعایت سقف بودجه کاهش می‌دهد، می‌گویند مگر می‌شود یک مربی دو بار قراردادش را کاهش دهد. بله، چرا نشود؟! همان‌طور که می‌‎شود یک مربی به خاطر آپشن قراردادش قهر کند، می‌‌شود یک مربی هم دو بار قراردادش را کاهش دهد.

البته که صحبت‌های خانی نیز خود یک محرک و عامل تحریک کننده داشت که آن نیز استوری‌هایی است که مدیر روابط عمومی و مدیررسانه ای پرسپولیس از زمان ثبت قرارداد بلانکو در صفحات شخصی خود منتشر کردند. هم مصطفی لشکری و هم علیرضا اشرف استوری‌های پرتعدادی را منتشر کرده و خواستار ورود نهاد نظاتی به قراردادهای بازیکنان و کادرفنی استقلال بودند.

در واقع پاسخ عضو هیئت مدیره استقلال به همین استوری‌ها بود که پرسپولیسی‌ها سوالاتی را مطرح کرده بودند مبنی بر اینکه چرا نکونام و دیگر استقلالی ها حاضر شده‌اند قراردادهای خود را کسر کنند و یا اینکه رقم قرارداد برخی از بازیکنان تیم مانند سعید مهری عقلانی نیست.

ابتدا یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از بازی با ملوان خطاب به خانی گفته بود: «یک مقدار جایگاه افراد در فوتبال عوض شده و شاید بزرگ‌تر از دهنش صحبت کرده و بداند چه می‌گوید و به‌عنوان یک سخنگو یا نمی‌دانم چه کاره است در استقلال، باید بفهمد و بداند در مورد تیم بزرگ پرسپولیس و آدم‌هایی که اینجا کار می‌کنند، محترمانه صحبت کند. دفعه بعد یک جور دیگر باید جوابش را بدهم. باید دنبال کار خودش باشد. نمی‌خواهم یک چیز بگویم و بعداً پشیمان شوم؛ ولی مراقب حرف‌زدنش باشد.»

علی نعمتی نیز با کنایه به رقم قرارداد سعید مهری گفته بود: «شما باور می کنید که قرارداد 160 میلیون تومانی در آنجا وجود داشته باشد؟ همیشه فرار رو به جلو می‌کنند و هجمه را سمت تیم ما می‌آورند و این کار بی‌احترامی است.»

افشین پیروانی نیز دیگر شخصی است که در این زمینه به صحبت پرداخت و گفت: «این روزها هر کسی می‌خواهد دیده شود، درباره تیم پرسپولیس صحبت می‌کند. یادتان باشد به پرسپولیس احترام بگذارید. باید به کادر پرسپولیس احترام بگذارید. باید به اتفاقایی که برای پرسپولیس رقم می‌خورد، احترام بگذارید. دفعه آخرتان باشد.»

حالا این اتفاقات با واکنش باشگاه استقلال روبرو شده و آبی ها با تیتر «اگر برای چهارمین بار، با اشتباهات داوری می بردید، باز هم حرفی برای گفتن داشتید؟!» بیانیه ای را در این زمینه منتشر کرده اند که در زیر می خوانیم:

* اگر سکوت کنید تصور می‌کنند بی‌زبان هستید

ظاهرا در این فوتبال، اگر سکوت کنید تصور می‌کنند بی‌زبان و بی دفاع هستید و نمی‌توانید در مقام دفاع و پاسخگویی مقابل اظهارات بعضا بیهوده و فاقد وجاهت قانونی حاضر شوید.

* گویا دلیل تساوی پرسپولیس، استقلال بوده است 

گویا دلیل تساوی امشب تیم پرسپولیس مقابل ملوان، استقلال بوده، چرا که تعدادی از اعضای این تیم به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، به جای توضیح فنی درباره دلایل توقف شان، پای استقلال و مسئولانش را وسط کشیده‌اند.

* اگر با اشتباهات داوری برنده می شدند، چیزی نمی گفتند

بدون شک، اگر اشتباه داوری دیگری در این مسابقه به نفع پرسپولیس رخ می‌داد و برنده می‌شدند، مثل همان سه هفته‌ای که با اشتباهات داوری بردند و باخت را با گل آفساید به مساوی تبدیل کردند، هیچ نمی گفتند و این بار هم در کمال آرامش و به دور از دوربین‌ها و میکروفون ها، آرام و بی صدا محو می شوند و به خانه‌هایشان بازمی‌گشتند.

* سناریوی پرسپولیس منسوخ و نخ‌نماست

پرسپولیسی‌ها در حالی این سناریوی منسوخ و نخ‌نما را نوشته اند که در روزهای گذشته بارها و بارها درباره استقلال، با پست و استوری و مصاحبه، خودنمایی کرده اند. آیا این صحبت‌ها به ادعای سرمربی پرسپولیس با آن ادبیات که «گنده‌تر از دهان‌شان حرف زده‌اند» درباره همین دخالت‌ها و اظهارات بیجا و غیر قانونی سه عضو این باشگاه درباره استقلال و موضوعاتش، صدق نمی‌کرد؟

* این افراد سفارشی، اختیاری از خود ندارند

افرادی که البته برای هواداران استقلال شناخته شده‌اند چون تنها وظیفه‌شان انتشار رشته استوری‌های سفارشی در فضای مجازی است و اختیاری از خود ندارند! چطور است که معاون ارتباطات باشگاه استقلال چندی پیش به دلیل پاسخگویی منطقی و خیلی آرام، سه ماه محروم می‌شود اما این رشته استوری های پر از اتهام و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب با استاندارد دوگانه روبرو می شود؟

* از این افراد شکایت می کنیم

باشگاه استقلال برای دفاع از حق و حقوق تیمش، از این پس سکوت نخواهد کرد و اگر قرار است هر فردی به خود اجازه دخالت در موضوع کاهش رقم قراردادها یا عدد و رقم قرارداد استقلالی‌ها دهد، در مقام پاسخگویی برمی‌آید و واقعیت‌هایی را برملا می‌کند که باب میل‌شان نیست. از کسانی هم که در روزهای گذشته اتهاماتی بی اساس را متوجه باشگاه استقلال کرده اند، شکایت خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها