کد خبر: 692099
تاریخ انتشار :

وقتی ژوزه مورینیو در ورزشگاه وطنی ظاهر شد

عصبانیت ناگهانی ژوزه مو رایس سرمربی پرتغالی سپاهان در لحظات پس از تعویض برایان دابو بازیکن بورکینافاسویی غیرقابل باور بود.

وقتی ژوزه مورینیو در ورزشگاه وطنی ظاهر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان و دستیار سابق ژوزه مورینیو یک مربی خوش برخورد و خوش صحبت در میان شاغلان در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود. مربی‌ای که پس از از دست دادن قهرمانی در سال گذشته امسال تیمش را برای قهرمانی و خواباندن مچ بقیه رقبا آماده می‌کند.

اما ساختن یک تیم برنده در ایران به این سادگی نیست و شما ممکن است هر هفته در یک باتلاق متفاوت گیر بیفتید. شبیه به همانچه که در بازی سپاهان مقابل نساجی اتفاق افتاد و آنها حتی شانس آوردند ورزشگاه وطنی را با شکست ترک نکردند.

در اواسط نیمه دوم بازی اتفاق عجیبی افتاد. ژوزه مورایس که از نمایش دابو هافبک خارجی تیمش راضی نبود، او را به قصد یک تعویض تهاجمی بیرون کشید و محمد کریمی را جایگزین وی کرد. اما این بازیکن بلندقامت که ظاهرا عقیده داشت باید در ترکیب تیم باقی بماند، در حین بیرون رفتن بلافاصله اعتراض خود را علنی کرد. 

در شرایطی که سپاهانی‌ها آماده یک ضربه ایستگاهی روی دروازه نساجی می‌شدند، وقتی دابو از پله‌های نیمکت سپاهان پایین آمد، ناگهان ژوزه مورایس که متوجه غرولند او شده بود، با لحنی عصبانی به سمت بازیکنش رفت تا او را متوجه رفتار غیرحرفه‌ایش بکند. 

 

 

برای یک مربی ایده‌آل‌گرا، چنین اطواری هرگز در تیم جایی ندارد و همه بازیکنان قطعه‌ای از یک ارکستر بزرگ هستند که باید در مسیر نُتی که مقابل آنها قرار داده شده، حرکت کنند. بنابراین حتی اگر بازیکنی احساس کند حقش بودن در زمین و ادامه کار با تیم است، این موضوع را باید طور دیگری با سرمربی در میان بگذارد و واکنش علنی با برخوردی سنگین مواجه خواهد شد. البته شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که مورایس تا این حد نسبت به دابو معترض بشود، اما درنهایت سرمربی پرتغالی که قبلا بارها گفته به سختی عصبانی می‌شود، در لحظه‌ای عنان اختیارش را از کف داد و طوری به سمت دابو رفت که به نظر می‌رسید قصد دارد همانجا و به سبک بدوی تنبیه معلمی را به جا بیاورد.

شاید اگر این رفتار را از ژوزه مورینیو استاد همیشگی مورایس می‌دیدیم، برای‌مان قابل باور بود، اما اینکه مورایس با آن سلوک عارفه همیشگی ناگهان اینچنین دست به شورش بزند، تقریبا برای هیچ‌کس قابل باور نبود. موضوع آنقدر غیرقابل باور بود و بازیکنان آنقدر درگیر این صحنه شده بودند که اغلب آنها اتفاق مهم‌تری که لحظاتی بعد رخ داد را ندیدند؛ اینکه سپاهان موفق شد گل مساوی را روی سانتر رامین رضائیان وارد دروازه حریف کند.

1947363

دابو پس از حل شدن مشکلی که برای ثبت قراردادش و صدور کارت بازی او وجود داشت، در مصاف با صنعت نفت از دقیقه 60 وارد زمین شد. او در مصاف آسیایی سپاهان اولین حضور ثابت خود را برای طلایی‌پوشان انجام داد و دیدار برای نساجی هم اولین حضور ثابت او در لیگ برتر ایران بود که  حواشی عجیب و غریبی را از هافبک سابق فیورنتینا شاهد بودیم!

در ویدئویی هم که معین نادری همکار ما که در جایگاه روبرو مستقر شده بود، برای "ورزش‌سه" ارسال کرده، این لحظات قابل دیدن است. تنش جدی در نیمکت سپاهان وجود دارد و ناگهان هوادارانی که پشت این نیمکت استقرار یافته و دید کافی را برای دیدن این حواشی عجیب و غریب ندارند، از جای خود بلند می‌شوند و گل زیبای محمد دانشگر را جشن می‌گیرند.

در پایان مسابقه ژوزه مورایس در نشست خبری سیاست‌مدارانه صحبت کرد و کل موضوع را به یک برخورد پدر و پسری تقلیل داد.

این اتفاق که از چشم دوربین‌های تلویزیونی نیز جامانده بود، تنها لحظه‌ای در سوئیچ کارگردان تلویزیونی روی تصویر اصلی بازی ظاهر شد، اما اصل ماجرا را عکاس‌ها پوشش داده بودند. اگرچه تصاویر آنها هم آنقدر واضح نیست و یک بازیکن سپاهان با دویدن به سمت نیمکت تصویر را به اصطلاح مارک می‌کند.

همین هفته در لیگ برتر شاهد یک طغیان غیرمنتظره دیگر هم بودیم و پاکو خمس در کنفرانس خبری پس از شکست در فولادشهر حمله تندی به برخی بازیکنانش داشت.

به هر حال این یک لحظه کلاسیک و به خصوص در فوتبال ایران خواهد بود. لحظه‌ای که نشان می‌دهد چرا لیگ فوتبال ما با هر رقابتی متفاوت است. جایی که شما هر هفته ممکن است جا بخورید و باید منتظر چیزهای تازه باشید؛ چه به عنوان مدیر، چه به عنوان مربی، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان تماشاچی و البته چه به عنوان عکاس. برای اینکه مهم‌ترین لحظات یک مسابقه را از دست ندهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها