کد خبر: 692792
تاریخ انتشار :

اعتراض تند و حرف‌های جنجالی رامین رضاییان

مدافع راست سپاهان نسبت به روسای کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون به شدت انتقاد کرد.

اعتراض تند و حرف‌های جنجالی رامین رضاییان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، رامین رضاییان پس از برتری 9 گله سپاهان مقابل آلمالیق ازبکستان در میکسدزون ورزشگاه آزادی عنوان کرد: امیدوارم در صحبت‌هایم جواب سوالات شما خبرنگاران باشد. اولین بحثم درباره مسابقات لیگ برتر است و از روسای کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون خواهش میکنم دو دقیقه وقت بگذارد و صحبت‌های من را اگر خوب است، گوش کنند.

او به کسر امتیاز از سپاهان در لیگ برتر اشاره کرد و افزود: از تیم ما 4 امتیاز کسر شده است؛ امتیازاتی که ما بازیکنان درون زمین برای تک تک آنها تلاش کردیم و زحمت کشیدیم و هوادارانمان برای تک تک آن امتیازات به ورزشگاه آمدند و کادرفنی ما خوشحال بودند ولی کارت همان بازیکنان را سازمان لیگ صادر کرد.

مدافع ملی‌پوش سپاهان اضافه کرد: من عاشق عدالت هستم و عدالت را برای همه مردم ایران و جهان می‌خواهم، اما واقعا این بخش از صحبت‌های من به این دلیل است که ما بازیکنان هیچ تخلفی نکردیم. مگر ما بازیکن محروم و غیرقانونی را بازی دادیم؟ بازیکنانی را استفاده کردیم که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کارتشان را صادر کرده است.

رضاییان در مقایسه‌ای جالب بین آرای انضباطی و پرداخت مالیات گفت: اگر من پولم را به اداره مالیات ندهم، اولین نفر با چه کسی برخورد می‌شود؟ ابتدا ممنوع الخروج می‌کنند، سپس تذکر می‌دهند و پس از آن اموالم را ضبط می‌کنند، اما با خواهرم یا پدرم کاری ندارند و با خود من برخورد می‌کنند. از روسای کمیته انضباطی و استیناف خواهش می‌کنم به این مسئله توجه کنند.

او که نسبت به عدم پیگیری جدی باشگاه سپاهان در این پرونده گله شدیدی داشت، ابراز کرد: من به باشگاه گفتم که باید حق ما را بگیرید. برای چه از ما امتیاز کم کردند؟ از رئیس کمیته انضباطی خواهش می‌کنم اگر در باشگاه ما شخصی تخلف کرد، بدترین نوع برخورد را با او داشته باشید چون آن اشخاص متخلف، مرتکب تخلف‌های زیاد می‌شوند، وگرنه ما بازیکنان چه گناهی داشتیم یا هواداران ما چه گناهی کردند که خوشحالی را از آنها می‌گیرید؟

بازیکن ملی‌پوش سپاهان خطاب به کمیته‌های انضباطی و استیناف اذعان کرد: اگر به شما اثبات شده یک شخص در باشگاه سپاهان تخلف کرده، با همان شخص باید برخورد کنید. رحمتی و بیرانوند هم مصاحبه کردند و گفتند که دوست دارند نتایج در زمین رقم بخورد. من دوست دارم امتیاز کسر شده از پرسپولیس هم برگردد. اصلا از هیچ تیمی نباید امتیاز کم شود.

رضاییان یادآور شد: ما بازیکنان که کار غیرقانونی نکردیم، اگر آن شخص تخلف کرده، با همان فرد برخورد کنید چون ما برای تک تک این امتیازها تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. اگر فوتبال می‌خواهد مسیرش را ادامه بدهد، با آن اشخاصی که فوتبال را زیر سوال می‌برند، برخورد کنید، نه با آن خانواده. ما بازیکنان و هواداران که گناهی نکردیم. کارت همان بازیکنان را سازمان لیگ صادر کرده بود.

او انتقادی هم نسبت به باشگاه سپاهان داشت و گفت: من سپاهان را یک باشگاه بزرگ می‌دانم ولی اتفاقاتی که اطراف باشگاه در حال رخ دادن است، آماتور بوده و سه بر صفر شدن دیدار با الاتحاد خارج از فوتبال بود. من پس از دیدار با تیم ازبکستانی گفتم که اجازه دهید عدالت درون زمین برگزار شود و اصلا الاتحاد در زمین ما بیاید و تیممان را شکست بدهد؛ اصلا ایرادی ندارد. خود ما از این اتفاق شوکه شدیم ولی امیدوارم این مسائل غیر حرفه‌ای جمع شود. بچه‌ها مسیرشان را می‌روند و دلخوشی هواداران این فوتبال است و باید بیشتر به آن توجه کنیم و برسیم.

مدافع راست سپاهان که در دیدار مقابل آلمالیق موفق به گلزنی شد، خطاب به تماشاگران‌شان گفت: دست این هواداران درد نکند و دمشان گرم. در این سرما آمدند و ما را تنها نگذاشتند. امیدوارم دلشان را شاد کرده باشیم. صاحبان اصلی این باشگاه هواداران سپاهان هستند و بدانند اگر این تیم را تنها بگذارند، خودشان و شهرشان را تنها گذاشتند. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

رضاییان ادامه داد: به عنوان عضو کوچک در خانواده فوتبال می‌خواهم تا عدالت رعایت شود تا حق ما بازیکنان در زمین گرفته شود. اگر تخلفی برای بازیکن و شخص بوده، با خود همان شخص بدترین برخورد را کنند تا دیگر تکرار نشود.

او در خصوص اینکه پیروزی پر گل مقابل آلمالیق شرایط‌شان را در آسیا بهتر می‌کند، عنوان کرد: ما بازی به بازی پیش می رویم و مطمئن باشید نباید در آسیا حتی یک تیم را دست کم بگیریم. حریف ما قابل احترام بود و واقعا فوتبال بازی می‌کرد. تیم ما امروز نمایش خوبی داشت، یکدل بود و دور از حاشیه کارش را انجام داد.

مدافع راست سپاهان به یکی از دلایل شکست اخیرشان مقابل ملوان اشاره کرد و افزود: اتفاقات قبل از مسابقات واقعا تاثیرگذار است؛ مثل دیدار قبلی در لیگ که شب پیش از مسابقه آن رای آمد. مگر می شود آن مسئله روی ذهن بازیکنان تاثیر نگذارد؟ بالاخره سه بر صفر شدن دیدار با الاتحاد تاثیر کوچکی می گذارد. البته وقتی تیم می‌بازد، مطمئنا کل باشگاه سپاهان شکست می‌خورد و فقط یک شخص خاص مسئول باخت نیست. وقتی می‌بریم، یک تیم برنده است و برعکس.

رضاییان اضافه کرد: من می‌گویم هر قانونی که می‌گذارند، ایرادی ندارد و طبق همان پیش می‌رویم ولی یک سری مسائل به فوتبال ما کمک نمی‌کند. عدالت باید در زمین باشد. اگر یک بازیکن غیرقانونی را استفاده کردیم، بدترین تصمیم را می‌گرفتند و نتایج همه بازی‌ها را سه بر صفر می‌کردند ولی اگر شخص خاصی تخلف کرده، با همان فرد برخورد کنید. ما شرافتمندانه در زمین تلاش کردیم و جنگیدیم تا آن امتیازات را بگیریم ولی آن اتفاقات خارج از خانواده‌های فوتبالی است.

او تاکید کرد: یک موقع می‌بینید که ای‌اف‌سی بازی را بخاطر دیر پرداخت کردن مطالبات یک بازیکن سه بر صفر می‌کند ولی این اتفاقات برای باشگاه ما (در بحث کسر امتیاز) نیفتاده و امیدوارم روز به روز حرفه‌ای‌تر شویم.

مدافع ملی‌پوش سپاهان با انتقاد از کیفیت زمین چمن برخی ورزشگاه‌های ایران گفت: اگر سقف قرارداد گذاشتیم، سقف خاصی هم برای زمین چمن بگذاریم که اگر یک تیم زمین چمن و امکانات و باشگاه خوبی ندارد، اصلا نگذاریم در لیگ برتر بازی کند. این مسائل به فوتبال ضربه می‌زند. دل من واقعا پر است و امیدوارم مسیر درستی ترسیم کنند و جوانان در راه درستی قرار بگیرند و با برخوردهای حرفه‌ای مواجه شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها