کد خبر: 692876
تاریخ انتشار :

اختصاصی از آخرین وضعیت حسن یزدانی برای المپیک

برخی اظهارنظرهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت کتف حسن یزدانی و آینده او، نگرانی‌ها را در خصوص حضور این کشتی‌گیر در المپیک پاریس افزایش داده است.

اختصاصی از آخرین وضعیت حسن یزدانی برای المپیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌هاى روز گذشته رییس فدراسیون کشتى و اظهارت امروز منصور برزگر در مورد اینکه موردى تجربى در بین ورزشکاران به ویژه کشتى‌گیران در ایران نبوده است که بعد از آسیب از ناحیه کتف یا عمل جراحى در این ناحیه بازگشت امیدوار کننده‌اى به میادین قهرمانى داشته باشد موج نگرانى وسیعى در بین علاقه‌مندان بی‌شمار حسن یزدانى ایجاد کرده است.

علیرضا دبیر در حاشیه برگزارى مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌هاى آسیایى با پرداختن به موضوع آسیب دیدگى ابتداى دهه دو هزار میلادى خود از ناحیه کتف اظهاراتى انجام داد که موجى از دلواپسى و نگرانى را ایجاد کرده است.

اشاره منصور برزگر، نائب قهرمان جهان و سرمربى سال‌هاى سال کشتى آزاد ایران، به تفاوت آسیب ناحیه کتف با دیگر نقاط بدن کشتى‌گیران در کنار صحبت‌هاى دبیر باعث طرح گمانه‌زنى‌هاى فراوانى در اقشار مردم حتى رسانه‌ها شد.

حسن یزدانى به قول کارشناسان دست در جیب حداقل مدال نقره المپیکش قطعى و حتمى است و باید حمایت شود تا طلا را به گردن آویزد.

با رفتار فدراسیون وزنه‌بردارى و خارج شدن نام کیانوش رستمى به دلیل عدم حمایت خانواده وزنه‌بردارى از او براى شکسته شدن رکورد هادى ساعى به عنوان بهترین المپین تاریخ ورزش ایران، حالا شانس فقط از آن حسن یزدانى است که رکوردى شانزده ساله را بشکند.

ورزش ایران نگرانى‌هاى فراوانى براى درخشش در المپیک ٢٠٢٤ پاریس دارد، وضع وزنه بردارى، تکواندو، دو و میدانى، تیراندازى چنگى به دل نمى‌زند، کاراته هم که در المپیک پیش‌رو حضور نخواهد داشت. پس تنها مى‌ماند کشتى آزاد و فرنگى که در این بین فینالیست شدن حسن یزدانى از هر اتفاق دیگرى محتمل‌تر به نظر مى‌آید.

پرفسور سهراب کیهانى پیش از این در گفت‌و‌گوی اختصاصى با ورزش سه گفته بود جراحى حسن یزدانى مطلوب بوده است و بسیارى از قواعد پزشکى در مورد او متفاوت است. امروز هم دکتر کیهانى تاکید کرد همه چیز مطلوب است، حسن خواهد رسید و همه باید دست به دست هم دهیم تا او کمبودى احساس نکند.

این وسط سوال مهمى مطرح است: آیا دوستى خاله خرسه یا دشمنى دانا حسن یزدانى را به فکر عمل جراحى کتف انداخته است؟ کتفى که با وضعیت قبل جراحى حسن را به نقره جهان و طلاى بازی‌هاى آسیایى رساند.

دکتر کیهانى مى‌گوید حسن درد هم داشته باشد کشتى مى‌گیرد و حداقل نقره‌اش در المپیک قطعى است.

اما وضعیت امروز حسن یزدانى بعد از جنجال‌ها، شایعات و خبرهاى ضد و نقیض در مورد جراحى کتفش و این موضوع که ورزشکارى نبوده که با جراحى روى کتف در کشتى دوباره بدرخشد. حسن دورخیز خود براى کسب دهمین مدال المپیک و جهان را حداقل از لحاظ روحى و روانى آغاز کرده است.

رکورددار تعداد مدال تاریخ ورزش ایران در مجموع المپیک و جهان هیچ نگرانى‌ای بابت وضعیت کتفش ندارد. او با این شرایط کنار آمده است، حتى اگر پنجاه درصد توان قبل کتف و دستش را داشته باشد روى تشک مى‌درخشد.

خیال خود حسن یزدانى از هر لحاظ راحت بوده و فقط نظاره‌گر اظهارنظرها در مورد خود است. نه از لحاظ روحى مشکلى دارد و نه مورد دیگرى.

کتف حسن یزدانى دقیقا دو پارگى در ناحیه تاندون داشته و یک پریدگى استخوان در اتصال به تاندونى دیگر. او با یک متخصص مشورت کرده است، اگر جراحى نمى‌کرد این امکان وجود داشت در تمرینات سخت قبل از المپیک با تشدید آسیب دیدگى کتفش از جا در بیاید و دیگر زمان و فرصتى براى رسیدن به المپیک نبود. علاقه‌مندان حسن یزدانى نگران نباشند. او خود معتقد است همه چیز مطلوب پیش رفته و جاى نگرانى به هیچ عنوان وجو  ندارد.

در این بین وزارت ورزش و کمیته ملى المپیک هم باید تمام امکانات و نیازهاى حرفه‌اى را در بهترین شکل ممکن بسیج کنند تا تضمین‌شده‌ترین مدال ممکن کاروان ایران از دست نرود و به خوش رنگترین مدال هم تبدیل شود.

مدال طلاى ٨٦ کیلوگرم کشتى آزاد المپیک ٢٠٢٤ پاریس.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها