کد خبر: 692892
تاریخ انتشار :

داوران پراشتباه به لیگ یک سقوط می‌کنند!

عضو ‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد داوران پراشتباه در نیم فصل یا پایان فصل به لیگ یک سقوط خواهند کرد.

داوران پراشتباه به لیگ یک سقوط می‌کنند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت داوران در هفته نهم لیگ برتر جنجال‌های متعددی را به دنبال داشت که باعث شد اعضای کمیته داوران جلسه‌ای را با مهدی تاج برگزار کنند تا با مصوباتی جدید، اشتباهات داوری در مسابقات لیگ برتر را کاهش بدهند.

علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال، پس از این جلسه در گفتگویی با خبرنگاران اعلام کرد داورانی که در بیش از سه مسابقه اشتباهات تاثیرگذار داشته باشند و نتایج مسابقات را تغییر بدهند، در نیم فصل یا پایان فصل به لیگ یک سقوط خواهند کرد.

خسروی گفت: این موضوع برای اولین بار با این صراحت گفته می‌شود. داورانی که در طول فصل اشتباه تاثیرگذار داشته باشند و نتیجه بازی را عوض کرده باشند، نمره‌شان کمتر از ۷.۴ می‌شود. برای مثال بازی باید ۳-۱ می‌شده، اما با اشتباه داور ۲-۱ شده است؛ در این شرایط نمره داور ۷.۹ می‌شود، چون بالاخره آن تیم برده است اما زمانی که نتیجه جابجا می‌شود، ۷.۴ یا ‌کمتر می‌شود. اگر داوری سه ۷.۴ بگیرد، یا در نیم فصل یا در پایان فصل به لیگ یک سقوط می‌کند.

او با تاکید بر اینکه این موضوع شامل همه داوران می‌شود، گفت: تفاوتی نمی‌کند کدام داور با کدام درجه باشد. این را به همه داوران می‌گوییم که همه داوران بدانند. پس اگر سه بازی قضاوت کردید و نتیجه بازی جابجا شد، به لیگ یک تنزل پیدا می‌کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها