کد خبر: 693803
تاریخ انتشار :

رکورد غیرقابل دستیابی کریستیانو

در جریان مسابقات مقدماتی یورو و در آستانه یورو ۲۰۲۴، کریستیانو رونالدو می‌تواند رکورد خارق‌العاده‌اش در این مسابقات را ارتقا دهد.

رکورد غیرقابل دستیابی کریستیانو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو دوباره به تیم ملی پرتغال دعوت شده است تا کشورش را در مسابقات مقدماتی یورو رهبری کند و برای یورو ۲۰۲۴ که تابستان سال آینده در آلمان برگزار می‌‌شود آماده شود.

رونالدو در سال ۲۰۱۶ پس از شکست دادن فرانسه با نتیجه یک بر صفر در دیدار فینال، برای اولین بار در تاریخ تیم ملی پرتغال قهرمانی یورو را به دست آورد.

تیم ملی پرتغال از ساعت ۲۳:۱۵ روز پنجشنبه در چارچوب هفته نهم مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ با لیختن اشتاین دیدار خواهد کرد. آمار شگفت‌انگیز رونالدو در مقدماتی و یورو بسیار تحسین‌برانگیز است.

او بازیکنی است که بیشترین گل را در تاریخ این مسابقات به ثمر رسانده است، دو برابر نزدیک‌ترین رقیبش. رونالدو به طور کلی ۶۷ بازی در این مسابقات انجام داده که طی آن ۵۴ گل به ثمر رسانده است. از این تعداد، ۴۰ گل در مسابقات مقدماتی و ۱۴ گل در یورو زده شده است و این چنین او بهترین گلزن معتبرترین تورنمنت در بین تیم‌های اروپایی است.

روبرت لواندوفسکی لهستانی با ۲۷ گل (۲۲ گل در مسابقات مقدماتی و فقط ۵ گل در یورو) که نصف رونالدو است در رده دوم قرار دارد. هری کین انگلیسی با مجموع ۲۶ گل (۲۲ گل در مقدماتی و ۴ گل در یورو) سوم است. زلاتان ابراهیموویچ سوئدی نیز با ۲۴ گل (۱۹ گل در مقدماتی و ۵ گل در یورو) در رده بعدی ایستاده است.

تیم ملی پرتغال با ۲۴ امتیاز در صدر جدول گروهش در مقدماتی یورو قرار دارد و پیش از این صعودش را به این مسابقات قطعی کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها