کد خبر: 693810
تاریخ انتشار :

انتخاب سرمربی جدید افغانستان از انگلیس

اشلی و ست وود به عنوان سرمربی جدید تیم ملی افغانستان انتخاب شد.

انتخاب سرمربی جدید افغانستان از انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسانه های رسمی کشور افغانستان سرمربی تیم فوتبال این کشور پیش از آغاز مقدماتی جام جهانی انتخاب شد و قرار است اشلی وست‌وود روی نیمکت این تیم بنشیند.

فوتبال افغانستان جدای از سرمربیان روس تباری که در طی دهه ۷۰ میلادی داشته، سرمربیان خارجی بسیار زیادی از جمله کلاوس استارک و اریش روتمولر از آلمان، پتار شگرت از کرواسی و همچنین اسلاوان اسکلژیچ از بوسنی روی نیمکت این تیم نشستند اما اشلی وست‌وود با قصه عجیبی حالا در افغانستان است.

او که دوران آکادمی و پایه خود را در منچستر یونایتد گذرانده، در دوران بازیگری‌اش به عنوان یک مدافع پیراهن تیم‌های زیادی از جمله بردفوردسیتی، چسترسیتی، شفیلد ونزدی، راکسام، پورتسموث و ... را تا سال ۲۰۱۲ به تن کرده ولی در سطح نخست فوتبال انگلیس چندان به کار گرفته نشد.

سرمربی جدید افغانستان پیشتر به عنوان مربی-بازیکن در کترینگ تاون فعالیت می‌کرد اما با پایان دوران بازیگری‌اش مسافر هند شد تا در آسیا به سرمربیگری بپردازد. او هدایت بنگالوور را بر عهده گرفت و در فصل نخست حضورش با این تیم به مقام قهرمانی رسید و در فصل ۲۰۱۴/۱۵ در صدد تکرار آن بودند که شکست در هفته پایانی تیم وستوود را ناکام گذاشت که البته وست‌‌وود از تیمش دست خالی جدا نشد و یک دوره دیگر قهرمان لیگ هند شد تا دو مرتبه این تیم را به قهرمانی در لیگ هند برساند.

پس از آن اما هرگز دیگر موفق نشد؛ او در پنانگِ مالزی اخراج شد، در ATK جانشین تدی شرینگهام شد و با تنها یک امتیاز از هفت بازی جای خودش را به رابی کین داد و حالا او در مقطعی که بازیکنان زیادی فدراسیون‌ فوتبال افغانستان را تحریم کردند، هدایت این تیم را برعهده گرفت.

البته او در دوران زندگی‌اش نشان داده جدای از ریسک کردن در فوتبال، در زندگی‌اش دردسر کم نداشته، در اکتبر 2010، وست‌وود به دلیل حمله به یک افسر پلیس و ضربه با آرنج به صورت جریمه نقدی شد ولی تنها یک ماه بعد به دلیل رد کردن چراغ یک ماه از پشت فرمان جلوگیری می‌کند و حالا باید دید سرنوشت فوتبال افغانستان با حضور این مرد ۴۰ ساله چه خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها