کد خبر: 694418
تاریخ انتشار :

گزارش زنده: ازبکستان 2 - ایران 2

تیم ملی ازبکستان موفق شد با ادامه نمایش خوب خود در نیمه دوم به گل دوم هم دست پیدا کند.

گزارش زنده: ازبکستان 2 - ایران 2
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌سه"، ایران با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی و ازبکستان با سرمربیگری سرکو کاتانچ در دیدار اول خود که به ترتیب مقابل هنگ‌کنگ و ترکمنستان برگزار شد به پیروزی دست یافتند و حالا برای نشان دادن سلطه خود برابر رقیب اصلی پا به مسابقه گذشته‌اند؛ مسابقه‌ای که نتیجه آن تاثیربسیار زیادی در تعیین صدرنشین گروه دارد.

با گزارش زنده این مسابقه همراه ورزش‌سه باشید.

تقویم سه‌شنبه 30 آبان‌ماه 1402؛ ایران-ازبکستان، ورزشگاه ملی تاشکند.

سوت داور: محمد عبدالله محمد، کمک اول: محمد احمد الحمدی، کمک دوم: محمد حسن المحری، داور چهارم: حبیب اسماعیل

پایان نیمه اول شرح نیمه اول:

تیم فوتبال ملی ایران مصاف برابر ازبکستان را خیلی بهتر از میزبان خود آغاز کرد و خیلی زود هم توانست مزد این برتری را با یک کار تیمی تماشایی بگیرد. پس از گل هم شاگردان امیر قلعه نوویی عملکرد بهتری از حریف خود داشتم و اگرچه آبی پوشان در ورزشگاه خانگی خود یکی دو شوت به سمت دروازه بیرانوند زدند ولی ضربات آنها دقتی نداشت. در نهایت و در شرایطی که مشخص بود ازبک‌ها از خط هجومی زهردار تیم ملی فوتبال ایران هراس دارند، یک چوب رباعی از سامان قدوس و پاس او برای طارمی گل دوم را رقم زد.

ترکیب ازبکستان برابر ایران

اوتکیر یوسوپوف | خاجی‌اکبر علیجانف | فرخ سیفی‌اف | عطابک شوکوروف | عادل جان خامروبکوف | استون ارونوف(89-خوسانف) | الدور شاهمرادف | عمر اشمرادف | جلال‌الدین ماشاریپوف(62-فیض الایف) | حسن الدین علی‌قل‌اف | رستم آشورماتوف(82-ایگور سرگئیف)

سرمربی: سرکو کاتانچ

ترکیب ایران برابر ازبکستان

علیرضا بیرانوند | شجاع خلیل‌زاده | رامین رضاییان | حسین کنعانی‌زادگان | میلاد محمدی(4+90-احسان حاج صفی) | مهدی ترابی(4+90-رضا اسدی) | سعید عزت اللهی | محمد محبی (75-مهرداد محمدی) | سامان قدوس(44-علی کریمی) | مهدی طارمی | سردار آزمون (75-روزبه چشمی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

اخطارها:

ازبکستان: کارت زردعلی قلی‌اف (3)

ایران ایران: کارت زردحسین کنعانی‌زادگان(48) کارت زردعلی کریمی(81)

شرح گل:

ازبکستان صفر - ایران یک (دقیقه 13: رامین رضائیان): شاگردان امیر قلعه‌نویی برای زدن این گل کار را از نیمه زمین شروع کردند و سپس با چند پاس سریع رامین رضاییان در موقعیت گلزنی قرار گرفت. رضاییان که پاس بسیار هوشیارانه سردار آزمون را دریافت کرده بود درنگ نکرد و با شوت خود در دقیقه ۱۳ دروازه میزبان را باز کرد. البته اشتباه گلر ازبکستان در ثبت این گل مشهود بود.

ازبکستان صفر - ایران دو (دقیقه 36: مهدی طارمی): در دقیقه ۳۶ اشتباه مدافع ازبکستان و توپ‌گیری فرصت طلبانه سامان قدوس و پاس این بازیکن برای مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی را در موقعیت تک به تک قرار داد و طارمی هم با یک بغل پای چپ دقیق برای دومین مرتبه دروازه میزبان را در ورزشگاه ولی تاشکند باز کرد.

ازبکستان (۲_۱): در دقیقه ۵۲ در حالی که علی کریمی و یک بازیکن دیگر در تلاش برای زدن توپ بازیکن ازبکستان بودند،کریمی به اشتباه پاس را برای اوستون اورونف در موقعیت تک با تک فرستاد و این مهاجم هم فرصت سوزی نکرد و گل اول تیمش را ثبت کرد.

ازبکستان (۲-۲): در حالی که بازی چند دقیقه‌ای بود آرام شده بود و خبری از حملات دامنه‌دار تیم میزبان نبود، یک ضد حمله سریع از ازبک‌ها با سه پاس تماشایی منجر به رقم خوردن گل تساوی شد. در این صحنه پاس دقیق بازیکن ازبکستان به سرگیف رسید و او که چند ثانیه قبل وارد زمین شده بود، کمی آن طرف‌تر از تیرک دوم با یک بغل پای چپ دروازه بیرانوند را باز کرد.

 لحظات حساس:

دقیقه 9: برخورد مهدی طارمی با سنگربان تیم ملی فوتبال ازبکستان در محوطه جریمه چند ثانیه‌ای بازی را با جنجال همراه کرد ولی در ادامه داور مسابقه به صورت خصوصی با مهاجم تیم ملی صحبت کرد و به او تذکر داد که شبیه سازی نکند.

دقیقه 35: باز هم شاهد یک کار زیبای تیمی دیگر از شاگردان امیر قلعه نویی بودیم که در پایان با شوت بی‌دقت محمد حسین کنعانی‌زادگان از راه دور به جایی نرسید.

دقیقه ۴۳: سامان قدوس دچار مصدومیت شد و پس از بررسی پزشکان تصمیم بر این شد که این بازیکن جای خود را به علی کریمی بدهد.

دقیقه ۵۴: ضربه اورونف با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: باز هم مهاجمان ازبکستان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفتند و این بار ضربه آنها به همان جایی رفت که بیرانوند ایستاده بود.

دقیقه ۶۴: سوت شوکوروف با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوج شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های پرتعداد میزبان در نیمه دوم به ثمر نرسیده باشد.

دقیقه ۹۰: شوت مهدی طارمی روی یک ضربه ایستگاهی با اختلاف یکی دو متری راهی اوت شد.

حواشی:

امیر قلعه‌نویی در این مسابقه با توجه به مصدومیت جهانبخش،از مهدی ترابی در ترکیب اصلی استفاده کرده است.

در این مسابقه با توجه به غیبت احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، بازوبند بر دستان سردار آزمون بسته خواهد شد.

برخلاف بازی‌های گذشته و با توجه به مصدومیت جهانبخش در مصاف با ازبکستان محمد محبی و پست وینگر راست رفته و مهدی ترابی در پست وینگر چپ بازی می‌کند.

شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۲۵ مسابقه کمی احساس ناراحتی داشت ولی در نهایت به بازی ادامه داد.

رامین رضاییان با شومودوروف در دقیقه ۶۷ درگیری پیدا کرد که سبب توقف بازی و تذکر داور به هر دو بازیکن شد.

بولت زیر مجموعهکاتانج و دستیارانش در دقیقه ۷۰ اعتراض تندی به داور چهارم داشتند که با دخالت نبی هم همراه شد.

محبی که روی یک ارسال از سمت راست خط هجومی تیم ملی به زمین افتاده بود پس از چند دقیقه درخواست تعویض داده است.

سردار آزمون در هنگام خروج از زمین بازوبند را به سعید عزت اللهی داد و او قصد داشت ابتدا بازوبند را به طارمی بدهد ولی طارمی قبول نکرد و بازوبند را خود عزت اللهی در ادامه مسابقه به بازو بست.

در ادامه اعتراض‌های نیمکت نشینان تیم ملی ازبکستان و در جریان درگیری‌ای که میان رامین رضاییان و بازیکن حریف ایجاد شد داور یکی از مربیان تیم ملی ازبکستان را اخراج کرد.

با خروج میلاد محمدی از ترکیب بازوبند کاپیتانی که توسط عزت اللهی به او داده شده بود به دستان کاپیتان اول تیم ملی بسته شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها