کد خبر: 696310
تاریخ انتشار :

چند فریم وحشتناک: مدعی اصلی قهرمانی وارد می‌شود!

ژوزه مو رایس با عبور از بحران کسر امتیاز و باخت انضباطی برای تاخت و تاز در لیگ ایران آماده می‌شود.

چند فریم وحشتناک: مدعی اصلی قهرمانی وارد می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با وجود شکست مقابل الاتحاد در آخرین بازی، با توجه به امتیاز مناسب در بین تیم‌های دوم، راهی مرحله حذفی شد تا پس از دوازده سال یک بار دیگر حضور در این مراحل را در بالاترین سطح فوتبال آسیا تجربه کند.

بدون شک در کنار حضور بازیکنان باکیفیت و باتجربه و تلفیق آنها با جوانانی آینده دار، حضور یک سرمربی باکلاس و خوش سابقه مثل ژوزه مورایس، روی نیمکت سپاهان، در وقوع چنین اتفاقی بی تاثیر نبوده است.

سرمربی مشهور پرتغالی که سابقه دو قهرمانی در کی لیگ و لیگ فوتبال عربستان را در بین کشورهای صاحب فوتبال آسیا در کارنامه دارد، سال گذشته در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با جام اسیر اتفاقات شد تا دستش از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران کوتاه بماند.

این فاصله کوتاه با جام اما به نظر این سرمربی را حسابی به تکاپو انداخته تا برای دفاع از جایگاه خودش هم که شده، امسال به هر شکلی برای قهرمانی در ایران تلاش کند.

اما خیلی زود یک شوک چهار امتیازی به سپاهان در لیگ برتر و در ادامه یک جریمه سنگین و روحیه خراب‌کن در آسیا، این تیم را وارد بحرانی کرد که هیچ کس در سپاهان برای آن آماده نبود اما سرمربی پرتغالی انگار حسابش از بقیه جدا بود.

مورایس خیلی زود توانست تیمش را جمع کرده و به شرایط عادی باز گرداند. موضوعی که در مسابقه بزرگ با پرسپولیس به خوبی نمود آن را دیدیم و سپاهان با بردن هر سه رقیب اصلی خود در قهرمانی طی نیم فصل اول، مشت اول را به این تیم‌ها محکم زد.

هرچند در حال حاضر سپاهان صدرنشین فوتبال ایران نیست اما بازیکنان قدرتمند و جنس جور این تیم روی نیمکت و در زمین، حتی هواداران استقلال را هم به این باور رسانده که طلایی پوشان اصفهانی از شانس کمتری برای قهرمانی نسبت به تیم محبوبشان برخوردار نیست.

مورایس که با چند بازیکن محروم و مصدوم در عربستان به مصاف الاتحاد رفت، با سبک بازی‌ای متفاوت، خط و نشانی جدی نه تنها برای حریفان خود در لیگ برتر که برای رقبای آسیایی کشید. جایی که این تیم با تنها یک دفاع وسط تخصصی، سیستم جالبی از بازی با دفاع سه نفره به نمایش گذاشت.

هرچند در نهایت نتیجه به کام این تیم نبود اما مورایس این نوید را به هواداران تیمش داد که با وجود ترکیب بازیکنان فوق العاده قدرتمند، با هر کمبود مقطعی‌ای کنار خواهد آمد.

مورایس اما در جده یک چهره دیگر هم از خود نشان داد. او که در فصل اول حضور در فوتبال ایران چهره‌ای کاملا صبور و آرام نشان داده بود، کم کم یا شبیه فوتبال ایران شده یا با گذشت زمان ابعاد دیگری از خصوصیات رفتاری خودش را به نمایش می‌گذارد.

موضوعی که اصلا جای نقد ندارد و کنش و واکنش‌های یک سرمربی در انتها خود او را پاسخگو می‌کند. باید دید در نهایت مورایس که امسال جدیتی بسیار بیشتر از پارسال را لااقل در رفتارش می‌بینیم، چه دستاوردی در دومین سال حضور در سپاهان خواهد داشت. سالی که بدون مدیری طی می‌شود که او را به سپاهان آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها