کد خبر: 696819
تاریخ انتشار :

نظرسنجی: داور دربی را شما انتخاب کنید!

در ساعات آینده تکلیف قضاوت شهرآورد پایتخت مشخص خواهد شد.

نظرسنجی: داور دربی را شما انتخاب کنید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، برای قضاوت دو سناریوی متفاوت پیش‌روی فدراسیون فوتبال قرار دارد. در صورتی که فیفا با استفاده از وی‌ای‌آر در این بازی موافقت کند، موعود بنیادی‌فر به همراه دو کمک داور ایرانی و دستیاران خارجی، تنها نفراتی هستند که می‌توانند این بازی را قضاوت کنند و در غیر این صورت، احتمالا از بین بیژن حیدری و وحید کاظمی یکی انتخاب خواهد شد.

نکته مهم اینکه هم‌اکنون موعود بنیادی‌فر به همراه علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی در پرواز هستند تا بعد از قضاوت یک مسابقه در ای‌اف‌سی کاپ، به ایران بازگردند. به عبارتی آنها حتی در صورت موافقت فیفا فقط یک روز استراحت خواهند کرد و با شرایط خاصی پای به دربی می‌گذارند.

اما به عقیده بسیاری، فیفا با این استدلال که در صورت موافقت برگزاری دربی با وی‌ای‌آر، یکپارچگی لیگ برتر ایران دچار خدشه می‌شود، با نامه فدراسیون موافقت نخواهد کرد و در این صورت، موعود بنیادی‌فر هم به نظر ترجیح می‌دهد در آستانه جام ملت‌ها خود را در خطر قضاوت یک بازی بدون وی‌ای‌آر قرار ندهد.

به این ترتیب، گزینه‌های دربی شامل شش داوری هستند که برای سپری‌کردن کلاس‌های لایسنس وی‌ای‌آر به عربستان رفتند: پیام حیدری، بیژن حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان. از بین این نفرات پیام و بیژن سابقه قضاوت دربی را دارند، اما شش داور بین‌المللی دیگر هنوز دربی را سوت نزده‌اند.

شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که تیم پنج‌نفره شامل خداداد افشاریان، اسماعیل صفیری، علی خسروی، حسین زرگر و جمیله کشاورز با نظر مستقیم مهدی تاج، گروه 5+1 برای انتخاب داور دربی را تشکیل می‌دهند که آرای این اعضا 3-2 به سود یکی از گزینه‌هاست و مهدی تاج هم ترجیح می‌دهد با ورود وی‌ای‌آر کار را به موعود بنیادی‌فر بسپارد.

اگرچه همه ایران داوران قضاوت‌های مثبت و منفی برای پرسپولیس و استقلال داشته‌اند، اما اگر هوادار این دو تیم باشید، احتمالا یکی از نفرات را بیشتر برای قضاوت دربی شایسته می‌دانید یا حداقل روی اسامی خاصی حساسیت دارید. اگر شما به جای تصمیم‌گیران باشید، چه کسی را انتخاب خواهید کرد؟ نظرتان را برایمان بنویسید و با سایر کاربران در این خصوص گفت‌وگو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها