کد خبر: 697772
تاریخ انتشار :

پرسپولیس یک سرخی روبرتو کم داشت!

شرایط بازی بارسلونا مقابل آلمریا شباهت‌های بسیاری با دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان داشت اما در نهایت نتیجه متفاوت شد.

پرسپولیس یک سرخی روبرتو کم داشت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه" هر چند قیاس امکانات و کیفیت مسابقات لالیگا با لیگ برتر ایران از زمین تا آسمان است و شرایط را نمی‌توان کنار هم قرار داد اما بازی بارسا – آلمریا شرایطی شبیه به دیدار استقلال خوزستان – پرسپولیس داشت.

بارسا مثل پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است، مثل پرسپولیس بیشتر از فصل قبل گل می‌خورد و سازمان دفاعی خوبی ندارد، مثل پرسپولیس از ابتدای فصل با مصدومیت‌های عمده‌ای مواجه بوده و مثل پرسپولیس در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته و در بحران فرو رفته است. بارسا درست مثل پرسپولیس در کانون توجه و انتقادها قرار دارد و سرمربی این تیم ژاوی هرناندس هم مثل یحیی گل‌محمدی در کانون انتقادات قرار گرفته است.

بارسا درست مثل پرسپولیس از صدر جدول فاصله گرفته و خیرونا و رئال مادرید را با اختلاف امتیازی بالا در رده‌های بالاتر از خود می‌بیند و فعلا از کورس خارج شده. اتفاقی که برای پرسپولیس هم به گونه‌ای رخ داده و شاید اگر امتیازهای سپاهان و پرسپولیس کسر نمی‌شد اختلاف پرسپولیس و سپاهان صدرنشین هم مثل بارسا و خیرونای صدرنشین  شده بود.

نکته جالب‌تر اینکه بارسا دیشب مقابل آلمریا تیم ته جدول بازی کرد، اتفاقی که یک روز قبل‌تر برای پرسپولیس مقابل ته جدول لیگ برتر ایران رخ داد. شباهت بزرگ آلمریا با استقلال خوزستان اما این بود که دو تیم در این فصل هیچ بردی به دست نیاورده و در قعر جدول جا خوش کرده بودند. اتفاقا با وجود بحرانی که بارسا در آن قرار دارد همه تصور می‌کردند تیم ژاوی در این مسابقه یک برد راحت به دست می‌آورد. این مسئله به نوعی با درصد پایین‌تر درمورد بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان هم صادق بود.

بارسا مقبل آلمریا مالک مطلق بازی بود و پرسپولیس هم در مصاف با استقلال خوزستان با وجود زمین نامساعد چیزی حدود 70 درصد مالکیت توپ داشت. در این بازی بارسا هم مثل پرسپولیس غافلگیر شد و با اینکه شرایط متفاوت بود اما نتیجه داشت به یک شکل رقم می‌خورد تا پازل تکمیل شود.

در بازی بارسا، این تیم دو بار پیش افتاد و دو بار گل مساوی را خورد در شرایطی که پرسپولیس دو بار عقب افتاد و مساوی کرد. تفاوت عمده دیگر اینکه پرسپولیس کلا 5 موقعیت گل ایجاد کرد اما شانس‌های گل بارسا بیشتر از سه برابر این تعداد بود.

این دو مسابقه یک تفاوت بزرگ دیگر هم داشت و آن حضور فعال و موثر VAR بود که باعث شد اشتباهات داوری به حداقل برسد و البته گل نخست آلمریا با همین تکنولوژی تائید شود.

با این وجود در فاصله حدودا 15 دقیقه مانده به پایان بازی بارسا با اشتباه عجیب آرائوخو و ایناکی پنیا نتیجه آن مسابقه در اسپانیا 2-2 شد و نزدیک بود همه چیز این دو مسابقه شبیه هم شود که سرخی روبرتو فرشته نجات ژاوی شد و این تیم به سختی تیم ته جدولی لالیگا را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد.

شاید اگر پرسپولیس هم یک سرخی روبرتو داشت که بعد از چند ماه نیمکت‌نشینی و مصدومیت بیاید و در یک بازی حساس  و سرنوشت‌ساز بریس کند و تیم را موقتا از بحران بیرون بیاورد تا این اندازه مورد انتقاد قرار نمی‌گرفت و الان وضعیت بهتری در جدول و مواجهه با منتقدانش داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها